اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
چهار کانون فرهنگی هنری مساجد و یک باب کتابخانه مسجد، شب گذشته (۷ آبان) با حضور مسئولان استانی و امام جمعه شوشتر در این شهرستان افتتاح شد.
چهار کانون فرهنگی هنری مساجد و یک باب کتابخانه مسجد، شب گذشته (۷ آبان) با حضور مسئولان استانی و امام جمعه شوشتر در این شهرستان افتتاح شد.

دکتر محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این آیین، گفت: نگاه ما به کانون های فرهنگی هنری مساجد نگاه ویژه ای خواهد بود.

وی با اشاره به کارکرد خوب کانون های فرهنگی هنری در سطح کشور و استان، تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یک پای ثابت اکثر امور فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی هستند.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، هم عنوان کرد: شوشتر به لحاظ کارکرد فرهنگی و هنری دارای جایگاه خوبی در استان است و به همین جهت از برنامه های شاخص در این شهرستان به طور ویژه حمایت می کنیم.

وی با اشاره به طرح سطح بندی کانون ها که هم اینک در سرتاسر استان حال انجام است، افزود: پس از جمع بندی و کارشناسی لازم، کانون های فعال استان، از مزایای خوبی برای ادامه کار برخوردار خواهند شد و راهکارهایی نیز برای فعال کردن کانون های نیمه فعال در نظر داریم.

در ادامه علی بهرامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، اذعان داشت: در حال حاضر تعداد کانون های ثبت شده در شهرستان  به 68 باب رسیده که در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجام امور فرهنگی و هنری در جای جای شهرستان را عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه علاوه برچهار کانون، یک باب کتابخانه بزرگ در کانون فرهنگی هنری معرفت مسجد شهید منتظری افتتاح شد که در آینده ای نزدیک مجهز به خانه نرم افزار می شود، اظهار کرد: هدف از تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده جوانان از ظرفیت ها و امکانات موجود در مساجد است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه تهاجم فرهنگی، با هدف دور کردن جوانان از ارزش های دینی و مذهبی صورت می گیرد باید تلاش شود برای حفظ ارزش های اسلامی و معنوی، جوانان و نوجوانان را به حضور در این کانون ها ترغیب کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار