اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت: اعضای این فراکسیون در مورد سه وزیر پیشنهادی دولت به اجماع رسیدند.

محمدرضا عارف در مورد جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: پیش بینی من این است که آقایان سلطانی‌فر ،‌صالحی امیری و دانش آشتیانی با رای خوبی در وزارتخانه‌های مربوطه مستقر خواهند شد چرا که همه نمایندگان اهمیت این سه و زرات خانه را می‌دانند.

محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت: اعضای این فراکسیون در مورد سه وزیر پیشنهادی دولت به اجماع رسیدند.

وی افزود: در جلسه امروز-10 آبان- این فراکسیون فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور داشتند.

وی گفت: از زمانی که آقای رئیس‌جمهور سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ، ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس معرفی کرد، فراکسیون امید هم فعالیت خود را در این راستا آغاز کرد .

اهم اظهارات عارف به این شرح است:

*برخی اعضای فراکسیون سوالات کلی در این زمینه داشتند که ما این موضوع را در جلسه ای با نمایندگان دولت آقایان امیری و نوبخت مودر بررسی قرار دادیم و به سوالات و ابهامات دوستان پاسخ داده شد؛ البته ما وارد مصادیق نشدیم بلکه در مورد تعیین کابینه و ضرورت آن و جهت گیری دولت مباحثی مطرح شد و بلافاصله سه کمیته در فراکسیون تشکیل شد تا برنامه های سه وزیر پیشنهادی ، عملکرد و شایستگی را مورد بررسی قرار دهند.

*ما همچنین در شورای مرکزی فراکسیون مرکب از چهل نفر از اعضا که نمایندگان استان ها هستند در این رابطه به جمع بندی رسیدیم.

* جمع بندی کلی شورای مرکزی حمایت از سه وزیر پیشنهادی بود که انگیزه بالایی برای خدمت در کابینه دولت یازدهم دارند و بدون توجه به اینکه مدت فعالیت آن‌ها 8 تا 9 ماه است با نگاه دراز مدت برنامه های خود را ارائه دادند، اشراف خوبی بر مسائل داشتند و به سوالات چالشی دوستان پاسخ دادند.

*جلسه امروز فراکسیون امید جلسه نهایی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود که پس از ارائه گزارش کمیته ها آقایان سلطانی فر، صالحی امیری و دانش آشتیانی کلیات برنامه های خود را مطرح کردند ودر نهایت فراکسیون امید برای حمایت از سه وزیر پیشنهادی به اجماع رسید.

*مجلس دهم هم همراهی و هماهنگی خود را با دولت نشان دهد و به وزرایی که شایستگی لازم را برای این سه وزارت خانه مهم دارند اعتماد کند.

*پیش بینی من هم این است که آقایان سلطانی فر ،‌صالحی امیری و دانش آشتیانی با رای خوبی در وزارتخانه های مربوطه مستقر خواهند شد چرا که همه نمایندگان اهمیت این سه و زرات خانه را می دانند و اگر قرار باشد این وزارت خانه با سرپرست اداره شوند مشکلاتی برای این سه بخش به وجود می آید.

* به عنوان یک نماینده کوچک از همه همکارانم می خواهم فراتر از مسائل سیاسی و جناحی به موضوع رای اعتماد نگاه کنند و با رای بالای خود به وزرای پیشنهادی اجازه دهند دولت با قدرت کار خود را به پیش برد.

*آقای دانش آشتیانی در دوران دفاع مقدس معاون جنگ وزارت علوم بود و نقش مهمی در تشویق دانشجویان به حضور در جبهه ها ایفا کرد.

*آقای سلطانی فر نیز در زمان دولت اصلاحات استاندار و معاون استاندار بودند و فردی با انگیزه و علاقمند به حل و فصل مشکلات هستند که عملکرد موافقی در سازمان میراث فرهنگی داشتند.

آقای صالحی امیری هم چهره فرهنگی است که من ارتباط کاری نزدیکی با ایشان داشتم و مطمئنم با شناخت خوبی که از حوزه فرهنگ و هنر دارند می‌توانند در وزارت ارشاد موفق باشند و به مطالبات صاحبان فرهنگ، هنر و رسانه و چالش های بخش فرهنگ پاسخ دهند.

( با اشاره به طرح برخی گلایه ها از سوی اعضای فراکسیون امید نسبت به دولت) این گلایه ها انگیزه اصلی آن اصلاح کار و پیشرفت دولت است .

منبع: ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار