اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
غلامرضا رمضانی با نام مستعار فرزاد اهل شوشتر، و هنرمند در عرصه تئاتر و بازیگری است.
اختصاصی شوشان: غلامرضا رمضانی با نام مستعار فرزاد، متولد ۳ آذر ۵۷، فرزند آخر خانواده، متولد و بزرگ شده شوشتر، پدر اهل اراک و مادر اهل شوشتر. متاهل و دارای یک فرزند پسر به نام فربد. و هم اکنون ساکن تهران.



هنر که به نوعی ریشه در خانواده وی داشته از طریق پدربزرگ که نوازنده نی بوده و سپس پدر که سازنده آلات موسیقی و نوازنده کمانچه و تا حدودی فعال در عرصه بازیگری، به وی منتقل شده است.  

فرزاد، هنر خود را از سال ۶۷ آغاز کرد، یعنی سال چهارم دوران ابتدایی و این شکوفایی به واسطه آشنایی با زنده یاد استاد ناصر غضنفری و نمایش درخت مغرور و همزمان شروع تمرین تمبک نزد پدر به ارمغان رسید.

آشنایی با دیگر سازها و سپس آشنایی با نقاشی رنگ و روغن که زیر نظر منصور اموایی آغاز شد از جمله دیگر هنرهایی بود که او با آن ها دست و پنجه نرم کرد. موسیقی تا آهنگسازی نمایش و نوازندگی تار و سه تار و کمانچه و دف و تمبک و کسب مقام در جشنواره های مختلف استانی و منطقه ای جزء افتخارات اوست.

در نقاشی نیز تا کشیدن حدود 20 تابلو و فعالیت تا سال ۸۰ پیش رفت اما تا همان جا باقی ماند. ولی در هنر نمایش همچنان فعالیتش ادامه پیدا کرد، و در سال 76 که با خلیل ضرغامپور آشنا شد به عضویت گروه سلاسل درآمد و در جشنواره های مختلف استانی و منطقه ای و کشوری و بین المللی شرکت کرد و توانست کسب مقام و افتخار را برای شوشتر به ارمغان آورد. که به عنوان مثال می توان از برگزیدگی در جشنواره بین المللی ایران زمین با نمایش هزار و دومین شب شهرزاد به کارگردانی خلیل ضرغامپور نام برد.

وی به اتفاق و در رکاب ضرغامپور و چند تن از دوستان، گروه هیات تعزیت عاشورائیان را تاسیس کرده و به شبیه خوانی و اجرای تعزیه نیز پرداخت. و سپس قدم به عرصه سینما و تلویزیون نهاده و در بخش تولید به عنوان دستیار و مدیر و در گروه کارگردانی به عنوان دستیار و بازیگردان به فعالیتش ادامه داد. تا پنج سال اخیر که فقط بر بازیگری متمرکز شده و هم اکنون این رشته حرفه و شغل فرزاد رمضانی است.

به تعدادی از فیلم هایی که فرزاد رمضانی در آن ها ایفای نقش کرده اشاره می کنیم:
«لازم به ذکر است که وی بازی در بیش از ۳۰ نمایش رادیویی با سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان را در پرونده و رزومه کاری خود دارد»



سینمایی:

1- گرگ ومیش، به تهیه کنندگی روح الله مهرابی و کارگردانی غلامعلی طاهر فر 2- تگرگ و آفتاب، به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا کریمی (و حضور در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر) 3- زیباتر از زندگی، به تهیه کنندگی سید سعید سید زاده و کارگردانی انسیه شاه حسینی (و حضور در بخش سودای سیمرغ سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و تقدیر برای بازی در این فیلم از جانب فرماندهی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران) 4- نیلوفر، به تهیه کنندگی فرشته طاهر پور و کارگردانی سابین ژمایل (محصول مشترک ایران و فرانسه) اکران شده در سینماهای امریکا و فرانسه 5- سفر به هیدالو، به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی راعی 6- به نام پدر، به تهیه کنندگی محمد پیر هادی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا

سریال:
1- معمای شاه، به تهیه کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی 2- جاده قدیم، به تهیه کنندگی تقی پور و کارگردانی بهرام بهرامیان 2- آسمان من، به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا آهنج 3- ایکس۱۱، به تهیه کنندگی نعیم سخراوی و کارگردانی سید رحیم حسینی 4- سین مثل سربازی، به تهیه کنندگی بهزاد کهزاد و کارگردانی حسن جوانبخت

مجموعه ها:
1- دیگری، به کارگردانی احمد کاوری 2- دیوار شیشه ای، به کارگردانی نوید میهن دوست 3- میراث مرثیه، به کارگردانی مهدی زنگنه 4- بازار محبت، به کارگردانی محمدرضا محمد نسب

تله فیلم:
1- سپید به رنگ مروارید، به کارگردانی سید روح الله حجازی 2- ول گرد،به کارگردانی محمدجواد فارسی 3- الله مزار، به کارگردانی محمد باقری نیکو 4- سما در آتش، به کارگردانی فرید نیکجو 5- روزنه ای به سوی بهشت، به کارگردانی سید کاوه سجاد حسینی 6- سفری برای صفر، به کارگردانی حسن جوانبخت 7- آبی مثل آسمان، به کارگردانی محمد باقری نیکو 8- برگزیده، به کارگردانی علی اصغر شادروان 8- یادآوران، به کارگردانی محمود ناظری - تاریخ انقضا، به کارگردانی محمدرضا محمد نسب 10- از فرش تا عرش، به کارگردانی امید آقایی 11- آن روی سکه، به کارگردانی امید آقایی

فیلم کوتاه:
1- سند آزادی، به کارگردانی عرفان حسن پور 2- میهمان ناخوانده، به کارگردانی جلیل نظروند 3- سربخش، به کارگردانی تنوش تقی پور

فرزاد رمضانی می گوید: جای دارد که از حمایت و صبر و یاری خانواده ام و همچنین اساتید و دوستان عزیزی که در سه شاخه هنری یار و راهنمای حقیر بودند، نام برده و مراتب سپاسگذاری خود را اعلام دارم. زنده یاد استاد ناصر غضنفری، زنده یاد شاهرخ علاف زاده و سروران؛ خلیل ضرغامپور، ابوالقاسم غلامحیدر، احمد نجوایی، محمد گله ملکی، نعمت زمانپور، میترا دهقانی، علیرضا نبی زاده، منصور اموایی.

وی آرزوهایش را اینگونه بیان می کند:
نابودی ظلم و ظالم و داشتن دنیایی آرام و در صلح  با آدم هایی سرشار از صفات خوب و کمال انسانیست برای شهرم. روز به روز پیشرفت و موفقیت و افتخار و برای مسئولین و فعالان دلسوز و صادق، طول عمر با عزت و صحت سلامت و عاقبت بخیری از خدای مهربان خواستارم. از دوست عزیزم مجتبی خادم سیدالشهدا بابت لطف و عنایتشون صمیمانه سپاسگذارم. در پناه امن حضرت حق شاد و سلامت باشند همه همشهریانم.

برچسب ها: شوشتر
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
comment
0
0
comment جناب رمضانی براتون ارزوی موفقیت دارم، خدا بیامرزه خواهر و پدر بزرگوارتونو
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار