اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با توجه به اولین بارش باران های فصل پاییز و مشکلات به وجود آمده  تنفسی برای شهروندان عزیز در طی سالهای گذشته، لازم است افراد به منظور جلوگیری از بروز عوارض تنفسی نکات پیشگیرانه را رعایت نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر؛ دکتر حسین فردی پور در خصوص جلوگیری از بروز عوارض تنفسی اظهار داشت: از جمله اقدامات لازم در این زمینه اقدامات قبل از وقوع، حین و بعد از وقوع بارش را میتوان به شهروندان گوشزد کرد.

وی افزود: افرادی که مبتلا به بیماریهای تنفسی بوده و سابقه ابتلا به آسم و آلرژی تنفسی را دارند و افرادی که در سال های گذشته به دنبال بارندگی دچار علائم تنفسی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس سینه و... شده اند، توصیه میشود از هم اکنون به نزدیک ترین مراکز جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه مرتبط را بر اساس پروتکل و زیر نظر پزشک دریافت نمایند.


سرپرست معاونت بهداشت دانشکده ادامه داد: پرهیز از مواجهه با باران، بستن درب و پنجره ها، پرهیز از فعالیت ورزشی در هوای آزاد حداقل تا 24  ساعت پس از قطع باران، استفاده از ماسک مناسب، مصرف کردن منظم و به موقع داروها در بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی، استفاده از شیر و لبنیات کم چرب، پرهیز از غذاهای پرچرب، محرک و دارای ادویه بالا، پرهیز از دود سیگار و قلیان و هرس درختان کونوکارپوس قبل از بارندگی در محل زندگی را شامل میشود.

فردی پور در پایان عنوان کرد:  افرادی که در طی بارندگی دچار علائم تنفسی می شوند و علائم تنفسی آنها با مصرف دارو برطرف نمیشود می بایست سریعا" خود را به نزدیکترین مرکز درمانی رسانده تا اقدامات لازم برای آنها صورت پذیرد.

 
برچسب ها: شوشتر ، علوم پزشکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار