اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان:
رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: متأسفانه حق‌وحقوق کشاورزان هندیجانی در بالادست نقض می‌شود انتظار داریم نماینده مردم در مجلس به وعده های خود در این خصوص عمل کند.
فتح‌الله الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندرهندیجان اظهار داشت: یکی از اهداف احداث سد کوثر تأمین آب شرب شهرهای پایین‌دست رودخانه زهره هندیجان است ولی متأسفانه به دلیل عدم مدیریت، برداشت‌های غیرمنطقی و غیراصولی، شوری آب رودخانه زهره به 6900  میکروموس بر سانتی متر رسیده که نه قابل شرب و نه برای آبیاری کشاورزی مناسب نیست.


رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: سهمیه آب شرب هندیجان در حدود یک ماه قبل از سد کوثر رهاسازی شده ولی متأسفانه به علت برداشت‌های خلاف قانون برای برنج‌کاری، کشت صیفی‌جات در مسیر رودخانه به شهرستان نرسیده و مشکل همچنان باقی ماند.

وی گفت: مسئولین به فکر کشاورزی و کشاورزان هندیجان باشند و به آن‌ها توجه کنند. بیش از سی هزار هکتار از اراضی متعدد در شهرستان هندیجان به زیر کشت گندم رفته است.

الهیاری عنوان کرد: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های مستمر کشاورزان و در رأس آن‌ها نظام صنفی کشاورزی به نمایندگی از کلیه کشاورزان جهت تأمین و گرفتن آب جهت کشت پاییزه پیگیر تامین آب مناسب بوده اما هنوز خبری از رهاسازی آب از سد کوثر نیست.

وی افزود: متأسفانه پیگیری‌های ما تاکنون منجر به هیچ جواب مثبتی جهت گرفتن سهمیه آب کشاورزان و رهاسازی آن از سد کوثر منتهی نشده است.

رئیس خانه کشاورز هندیجان بیان کرد: با توجه به اینکه هندیجان در سال‌های نه‌چندان دور قطب کشاورزی منطقه و حتی استان خوزستان بود اما با احداث سدها و برداشت‌های بی‌رویه در بالادست، کشاورزی هندیجان در حال نابودی قرارگرفته است.

وی گفت: اگر کشاورزی هندیجان به‌درستی مدیریت نشود و سهمیه آب برای کشاورزی که تنها راه امرارمعاش بیش از 70 درصد ساکنین این شهرستان است در نظر گرفته نشود قطعاً کشاورزی از بین می‌رود.

الهیاری عنوان کرد: در صورت از بین رفتن کشاورزی، امنیت شغلی، اجتماعی و رفاهی مردم هندیجان به خطر می‌افتد و مردم روستاهایی که در مسیر رودخانه زهره هستند مجبور به ترک روستا و محل سکونت خود شده و به شهرهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: مهاجرت روستاییان معضل بزرگی برای کل شهرستان است لذا از کلیه مسئولین استاندار خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق خوزستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم به فکر گرفتن سهمیه آب و رهاسازی آن از سد کوثر باشند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: مشکلات سال گذشته آب کشاورزی مطرح شد و مکاتبات زیادی صورت گرفت، نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی قول‌ها و وعده‌های زیادی به کشاورزان جهت گرفتن سهمیه آب‌داده لذا به آن‌ها عمل کند تا کشاورزان دغدغه آب نداشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار