اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
حزب دموکراتیک ملت ها روز یکشنبه و در واکنش به بازداشت رهبران و شماری از نمایندگانش در پارلمان اعلام کرد مشارکت در فعالیت های پارلمان را تعلیق می کند.
اردوغان درباره انتقادات کشورهای غربی از رفتارهای اخیر دولتش علیه منتقدان و مخالفان سیاسی گفت: اگر من را دیکتاتور یا چیز دیگری توصیف کنند برایم اهمیتی ندارد. این حرف هایشان از یک گوشم وارد می شود واز گوش دیگرم خارج می شود. 

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز،‌ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که در مراسم دریافت دکتری افتخاری از یک دانشگاه در استانبول سخنرانی می کرد ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد آن چیزی است که ملت من را توصیف می کند.

اردوغان همچنین با متهم کردن اروپا به تشویق تروریسم از طریق حمایت از حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) گفت که برای او اهمیتی ندارد اگر اروپا او را دیکتاتور توصیف کند.

اردوغان: اهمیتی ندارد به من بگویند دیکتاتور؛ از این گوش وارد و از آن گوش خارج می شود

ترکیه بعد از بازداشت صلاح الدین دمرتاش رهبر حزب کردی "دموکراتیک ملت ها"  دومین حزب بزرگ مخالف در پارلمان و شماری از نمایندگان پارلمان عضو این حزب در چارچوب تحقیق درباره تروریسم مورد انتقاد شدید کشورهای اروپایی قرار گرفت.

این حزب در انتخابات پارلمانی سال گذشته توانست با کسب 10 درصد کل آرا نتیجه تاریخی را رقم بزند و نخستین حزب کردی باشد که وارد پارلمان ترکیه می شود.

دولت ترکیه این حزب را به داشتن ارتباط با گروه حزب پ ک ک متهم می کند اما حزب این موضوع را رد می کند.

حزب دموکراتیک ملت ها روز یکشنبه و در واکنش به بازداشت رهبران و شماری از نمایندگانش در پارلمان اعلام کرد مشارکت در فعالیت های پارلمان را تعلیق می کند.

از زمان کودتای شکست خورده در ترکیه در چند ماه پبش تاکنون 110 هزار نفر از کار تعلیق شده اند که در میان آنها قاضی،‌ نظامی،‌ معلم و روزنامه نگار دیده می شود.
منتقدان می گویند که این اقدامات اردوغان با هدف نابودی مخالفان صورت می گیرد.

اردوغان همچنین گفت که حزب پ ک ک که اتحادیه اروپا و آمریکا آن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند از زمان نابودی آتش بس در جنوب شرقی ترکیه در سال گذشته تاکنون 800 نفر از نیروهای امنیتی و بیش از 300 نفر غیرنظامی را کشته است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: کل اروپا تروریسم را تشویق می کند. با اینکه آنها حزب کارگران کردستان را سازمان تروریستی می دانند ... شاهد هستیم که این حزب چگونه با آزادی و به راحتی در اروپا جابجا می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار