اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
دونالد ترامپ تنها بر هیلاری کلینتون پیروز نشد بلکه در واقع بر 4 رییس جمهوری فعلی یا سابق آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری خواه هم پیروز شد.
 پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کانون مباحثات سیاسی جهان قرار گرفته است. 

یکی از نکاتی که درباره رخداد هشتم نوامبر قابل ذکر است این است که دونالد ترامپ بر 4 رییس جمهوری زنده اعم از فعلی و سابق ایالات متحده پیروز شده است.

جرج بوش ( پدر) از سال 1367 تا 1371 خورشیدی و به مدت 4 سال رییس جمهوری آمریکا بود. او زنده است و پس از خروج فرزندش ( جب بوش) از دایره کاندیداهای انتخاباتی حزب جمهوری خواه و مشاهده رفتار ترامپ حاضر نشد از او حمایت کند. 

جالب این که بوش پدر که به عنوان یک جمهوری خواه 8 سال معاون رییس جمهوری ( روناد ریگان) و 4 سال رییس جمهوری  بوده روز هشتم نوامبر به هیلاری کلینتون کاندیدای حزب دموکرات رأی داد تا اوج تنفر خود را از ترامپ نشان داده باشد. 

از سال 1371 تا 1379 خورشیدی نیز در دو دوره بیل کلینتون رییس جمهوری بود که طبعا در انتخابات اخیر از همسرش حمایت می کرد و آماج اتهامات سنگین ترامپ هم قرار گرفت که شدید ترین آنها ادعای تجاوز به یک یا چند زن بود. بر این اساس می توان گفت ترامپ بر این رییس جمهور اسبق و زنده نیز پیروز شد. 

                                   از راست: بیل کلینتون- جرج بوش پسر- باراک اوباما- جرج بوش پدر
                                   
4 رییس جمهوری آمریکا از پس ترامپ برنیامدند!



از سال 1379 تا 1387 خورشیدی نیز جرج بوش (پسر) رییس جمهوری بود. به قاعده او به عنوان یک جمهوری خواه که با حمایت حزب متبوع دو دوره ریاست جمهوری بسیار پر تنش را پشت سر گذاشته باید از ترامپ حمایت می کرد و به او رأی می داد اما خبرها حاکی از آن است که او و همسرش در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند و نه به ترامپ رأی دادند نه به هیلاری و تنها به نمایندگان کنگره و سنا رأی دادند.

چهارمین رییس جمهوری که در جبهه مقابل ترامپ قرار داشت باراک اوباما رییس جمهوری کنونی آمریکاست که در حمایت از هیلاری کلینتون نهایت تلاش خود را به کار بست تا جایی که کمتر سابقه داشته یک رییس جمهوری مستقر در پشتیبانی از یک نامزد تا این حد فعالیت کند.

با این اوصاف گزاف نیست اگر گفته شود دونالد ترامپ نه فقط بر رقیب خود که بر چهار رییس جمهوری فعلی و قبلی آمریکا که 28 سال تمام کاخ سفید را در اختیار داشتند پیروز شده و این اتفاق کوچکی نیست.

تازه به این 4 نفر می توان جیمی کارتر رییس جمهوری آمریکا در سال 1355 تا 1359 خورشیدی را هم اضافه کرد که هر چند مخالف  ترامپ بود و یکی دو مصاحبه هم کرد اما چون به دلیل سن بالای 90 فعالیت کمپینی نداشت منظور نشد.
برچسب ها: ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار