اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
محمدرضا خاتمی با حضور در بیست‌و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جریان نشست پرسش و پاسخ که در غرفه خبرگزاری کار ایران برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص دادگاه هفت فعال سیاسی اصلاح طلب و دلایل تعویق دادگاه گفت: ما هفت نفر دو نامه را منتشر کردیم. 

یک نامه را خودم منتشر کردم و در آن تخلفات قانونی در رسیدگی به پرونده را برشمردم اما فضا به گونه‌ای است که هیچ رسانه‌ای آن را منتشر نکرد و نامه تنها در فضای مجازی منتشر شد. نامه دوم را خطاب به نمایندگان مجلس نوشتیم که در آن نواقص و مشکلات قانونی را توضیح دادیم و گفتیم مشکل امنیتی در میان نبوده است. تقاضای استمهال کردیم و یک ماه دادگاه به تاخیر افتاده ولی برگزار می‌شود. امیدواریم جلسه علنی باشد اگر اینطور باشد از چند جهت مفید است.

پیش از هرچیز هم به نفع قوه قضائیه است. اگر دادگاه علنی باشد، فکر می‌کنم افکار عمومی قضاوت مثبتی داشته باشند. اگر علنی باشد و دلایل اتهامی برشمرده شود و دفاعیات به گوش مردم برسد، افکار عمومی هم نظر بهتری درباره قوه قضائیه خواهد داشت. دوم اینکه برای ما نیز فرصتی خواهد بود که حرفهایمان را به گوش مردم برسانیم. ما منتظر چهارده آذر هستیم که جلسه بعدی دادگاه تشکیل شود. در مورد ریاست جمهوری تکلیف معلوم است. روحانی برنامه‌های خوبی داشته و می‌دانیم نتوانسته همه برنامه‌هایش را اجرا کند چرا که موانع و گرفتاری ها زیاد بوده است. در آینده با وجود مجلس جدید که دستش در چینش کابینه باز است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار