اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر خبر داد:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر از اخذ مجوز تاسیس 2 مرکز تحقیقات علوم آب و محیط زیست و مدیریت توسعه روستایی و کشاورزی خبر داد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر از اخذ مجوز تاسیس 2 مرکز تحقیقات علوم آب و محیط زیست و مدیریت توسعه روستایی و کشاورزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر٬ محمد حسین پورمحمدی اظهار کرد: به همت و تلاش مدیران و مسؤولان مربوطه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در 2 ماه اخیر مجوز تأسیس مراکز تحقیقات گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری، علوم آب و محیط زیست، مدیریت توسعه کشاورزی و روستایی را اخذ نمود.

وی در این باره تصریح کرد: این مراکز تحقیقاتی اولین مراکز تحقیقاتی در موضوعات مذکور در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با اشاره به این که استان خوزستان جزو 3 استان اول تولید کننده محصولات استراتژیکی نظیر ذرت، برنج، نیشکر و خرما است افزود: از آن جایی که محصولات استراتژیکی ذکر شده در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد بنابراین ایجاد بستر تحقیقاتی مشترک با ارگان هایی که وظیفه توسعه کشت و کار این محصولات را بر عهده دارند می تواند زمینه استفاده از پتانسیل های مراکز تحقیقاتی را فراهم آورد.

این مسؤول هدف از ایجاد این مراکز تحقیقاتی را استفاده از پتانسیل های مناسب واحد شوشتر عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر دارای پتانسیل هایی از جمله اعضای هیأت علمی پژوهشگر، زمین زراعی مناسب، آزمایشگاه های مجهز است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی این مراکز تحقیقاتی افزود: رسالت این مراکز تولید بهترین مستندات علمی، تحقیقاتی، برگزاری  دوره های پژوهشی مجازی و پرورش دکترای تخصصی پژوهش محور است.

پورمحمدی در پایان خاطر نشان کرد: امید است مراکز تحقیقات مذکور با ایجاد تعامل سازنده با مراکز تحقیقاتی کشور، همچنین همکاری متقابل این بخش ها، گام های مؤثری در توسعه علمی استان برداشته و به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در توسعه  شهرستان و استان جامه عمل بپوشاند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار