اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
این پیمانه موضوعاتی همچون رشد شاخص بورس تهران، بازار سکه و ارز، دلیل رشد نرخ ارز در بازار، حذف سه صفر از پول ملی شاید وقتی دیگر، خودپرداز دست و دل باز، گران شدن لبنیات، صادرات قوطی کنسرو به ایتالیا و خط و نشان قطعه سازان ایرانی برای پژو و رنو را در بر دارد.

شوشان: در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون رشد شاخص بورس تهران، بازار سکه و ارز، دلیل رشد نرخ ارز در بازار، حذف سه صفر از پول ملی شاید وقتی دیگر، خودپرداز دست و دل باز، گران شدن لبنیات، صادرات قوطی کنسرو به ایتالیا و خط و نشان قطعه سازان ایرانی برای پژو و رنو را در بر دارد.


رشد 37 واحدی شاخص بورس یکشنبه

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه  95.08.23 شاخص بازار اول با 170.49 واحد افزایش به رقم 56235 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول، با کاهش 740.75 واحدی به رقم 167534.20 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 13.30 واحد افزایش  به رقم 27896.70 واحد رسيد. شاخص کل بورس در دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 37.77 واحدی به رقم 79048.50واحد رسید و شاخص کل فرابورس با افزایش  2.10 واحد به رقم 837.40واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3924 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1673 میلیارد ریال رسید.

 
 
سکه یک میلیون و ۱۰۹ هزار تومان

در بازار تهران روز یکشنبه، سکه طرح جدید با 2 هزار تومان یک میلیون و 109 هزار تومان و طرح قدیم بدون تغییر یک میلیون و 95 هزار تومان معامله شد. نیم سکه هم با هزار تومان کاهش 560 هزار تومان، ربع سکه با 3 هزار تومان افت قیمت 294 هزار تومان، سکه گرمی همانند روز شنبه 185 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 300 تومان افزایش 110 هزار و 612 تومان داد و ستد شد.

دلیل رشد نرخ ارز در بازار

معان اسبق ارزی بانک مرکزی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای یکسان‌سازی نرخ ارز، گفت: اگر روابط کارگزاری با بانک‌های بزرگ خارجی برقرار شود، بانک مرکزی می‌تواند نرخ ارز را تا پایان سال تک‌رقمی کند. به گزارش فارس، سید کمال سید علی، درباره افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، اظهارداشت: یکی از دلایل افزایش نرخ ارز در دو ماه اخیر حذف برخی کالاها از فهرست دریافت ارز رسمی و انتقال بخشی از تقاضای ارز رسمی به بازار آزاد است.

حذف سه صفر از پول ملی شاید وقتی دیگر

به دنبال اظهاراتی که در روزهای قبل از سوی برخی مسئولان درباره حذف سه صفر از پول ملی مطرح شده است، طیب‌نیا به ایسنا توضیح داده است که حذف سه صفر از پول ملی را ضروری می‌داند، ولی معتقد است باید در شرایط بهتری این اقدام صورت گیرد. 

خودپرداز دست و دل باز تمام پول خود را به پای مشتری ریخت!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنگامی که یک شهروند در مالزی برای گرفتن پول به خودپرداز مراجعه کرد، ناگهان با صحنه‌ای عجیب مواجه شد. این دستگاه خودپرداز که دچار اختلال شده بود، تمام پول موجود را به بیرون پرتاب کرد. گفته می‌شود این خودپرداز مبلغی بیش از دو هزار دلار را تحویل مشتری داده است.

 
اعتراض نمایندگان به خودروی ملی با قطعات چینی

خبرگزاری خانه ملت در گفت و گو با برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بررسی نظرات آن ها درخصوص واردات قطعات بی کیفیت چینی پرداخته که در ذیل می خوانید:

نماینده مردم سنقر درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه واردات قطعات بی کیفیت خودرو با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است،افزود: بیکاری قطعه سازان در نتیجه واردات قطعات بی کیفیت نتیجه ملموس بی توجهی به تولید داخل است. سیدجواد حسینی کیا با بیان اینکه تولیدات داخلی به مراتب بهتر از قطعات چینی بی کیفیت است،تصریح کرد: با واردات قطعات بی کیفیت خودرو هزینه های مردم برای تعمیرات افزایش خواهد یافت. نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کیفیت قطعات وارداتی بسیار پایین تر از نوع مشابه تولید داخل آن است،افزود:دولت باید درمقابل واردات قطعات بی کیفیت پاسخگو باشد. نادرقاضی پور با انتقاد از واردات بسیار زیاد قطعات خودرو از کشور چین و مالزی،گفت:حجم واردات این قطعات به قدری زیاد است که اجازه تولید به نوع داخلی آن داده نمی شود. همچنین نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه واردات قطعات بی کیفیت خودرو با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه سازان ظلم فاحش در حق کارگران است، افزود:در حال حاضر بسیاری از کارگران ما در نتیجه واردات قطعات بی کیفیت از کار بی کار شده اند. ولی ملکی با بیان اینکه عمرمفید خودروها و قطعات چینی بسیار کوتاه است،تصریح کرد:واردات خودروها و قطعات چینی بی کیفیت هزینه های بسیاری را به مردم تحمیل کرده است. 

لبنیات گران شد

بازار برخی از لبنیات موجود در بازار مدتی است که با افزایش قیمت نسبی درحالی به کار خود ادامه می‌دهد که در برخی محصولات چون دوغ افزایش قیمت تا 500 تومان دیده می‌شود. همچنین این افزایش قیمت در انواع شیربطری بین 150 تا 200 و شیرهای نایلونی 100 تومان در حالی است که هیچ‌گونه افزایش قیمتی از سوی رسانه ها برای قیمت شیر اعلام نشده است. به گزارش میزان، لازم به‌ذکر است که این افزایش قیمت در دیگر محصولات لبنی از جمله ماست های کم‌چرب و پرچرب بین 200 تا 400 تومان، کره‌های گیاهی و حیوانی بین 100 تا 200 تومان و پنیرهای کم‌چرب و پرچرب بین 150 تا 250 تومان به چشم می‌خورد.

صادرات قوطی کنسرو به ایتالیا

طبق آمار گمرک در 6 ماه منتهی به شهریور ماه سال جاری بیش از 22 تن قوطی کنسرو از کشور صادر شده است. ارزش دلاری این میزان صادرات 67,564 و ارزش ریالی آن 2,070,965,161 بوده است. بر اساس این گزارش صادرات این محصول به کشورهای ارمنستان ، ترکمنستان ، عراق و ایتالیا است.

خط و نشان قطعه سازان ایرانی برای پژو و رنو

رضا رضایی، رئیس انجمن قطعه‌سازان در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال فارس درباره جزئیات مذاکره قطعه‌سازان با مدیرعامل شرکت پژو سیتروئن و همچنین مسئولان شرکت رنو اظهار کرد: در جلسه با مدیر عامل پژو مطرح کردیم که تولید محصولات پژو در ایران باید با حداقل 40 درصد داخلی‌ سازی آغاز شود و قطعه‌سازان تراز اول ایرانی با قطعه‌سازان فرانسوی مشارکت کنند تا دانش فنی ما افزایش یابد. وی ادامه داد: به تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن گفتیم که شما در ایران بسیار بدنام هستید و او نیز پاسخ داد که قصد داریم این روال را تغییر دهیم. بیگلو همچنین با اشاره به گردش مالی 17 هزار میلیارد تومانی بازار قطعات یدکی در کشور گفت: ایساکو و سایپا یدک تنها 10 درصد از این فروش را به خود اختصاص داده‌اند و 90 درصد بقیه مشخص نیست از کجا تأمین می‌شود و چرا تا این حد قطعات مشابه چینی در بازار وجود دارد. 

مصاحبه با وزیر صنعت درباره تولید پراید و پژو

وزیر صنعت درباره تولید پراید و پژو گفت: خبری آمده بود که تولید این خودروها تا آخر سال متوقف می شود اما ما گفتیم این موضوع جزء برنامه است و با خودروهای جدید، خودروهای مدل قدیم را از مدار خارج می کنیم اما این که تولید این خودروها تا آخر امسال متوقف خواهد شد صحیح نیست.
منبع: تابناک 
برچسب ها: خودرو ملی ، پراید ، پژو
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار