اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
چرا آيت‌ا... هاشمي نگران انتخابات آمريكا نشد؟
هاشمي باز هم از برجام مي‌گويد؛ از برجامي كه ايران را به گروه ۸ كشور صنعت گداخت هسته‌اي (ايتر) پيوند داد.
رئيس وقت سازمان CIA در دوران ريگان درباره هاشمي نوشته بود او سياستمداري است كه در قالب‌هاي ما نمي‌گنجد. نه مي‌شود محافظه‌كارش خواند و نه راديكال ش ناميد. هاشمي سياستمداري «مصلحت گر» است كه هر بن بستي را در مقابل «منافع ملّتش»مي‌گشايد. 

به گزارش سایت آیت ا... هاشمی، در حاشيه نگاري از ديدار جمعي از اعضاي خانه صنعت، معدن و تجارت با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده است: ‌مهمانان همه مي‌خواهند به نوعي نظر آقاي هاشمي را بدانند.آیت ا... هاشمي در مصاحبه با روزنامه آرمان گفتند، فرقي نمي‌كند چه كسي رئيس‌جمهور آمريكا شود. ما كار خودمان را مي‌كنيم. البته اضافه هم كردند كه ترامپ قلدري خطرناك است. ولي به جد تاكيد داشتند كه ما كار خودمان را مي‌كنيم. 

وقتي آقاي هاشمي مي‌گويد فرقي نمي‌كند چه كسي رئيس‌جمهور آمريكا شود اين حرفي از روي ۴ دهه تجربه اجرايي است. آقاي هاشمي هم كارتر را ديده هم ريگان را. هم كلينتون را و هم بوش را. آقاي هاشمي خوب مي‌داند با عقلانيت هم مي‌شود ريگان را از صدام جدا كرد و هم كلينتون را در اجراي تحريم‌هاي «داماتو» تنها گذاشت. آقاي هاشمي اگر مي‌گويد ما كار خودمان را مي‌كنيم. يعني انتخاب ترامپ يا كلينتون هيچكدام نگراني ندارد. معلوم است آقاي هاشمي با چنين اطمينان خاطر بگويد ما كار خودمان را مي‌كنيم. اين يعني مردم بدانند ترامپ هم حريف ظريف نمي‌شود! به خاطرات رئيس وقت سازمان CIA نگاهي بيندازيد در دوران ريگان. كه درباره هاشمي نوشته بود او سياستمداري است كه در قالب‌هاي ما نمي‌گنجد. نه مي‌شود محافظه‌كارش خواند و نه راديكال ش ناميد. هاشمي سياستمداري «مصلحت گرا» است كه هر بن بستي را در مقابل «منافع ملّتش» مي‌گشايد. ظريف امروز ميراث‌دار همان راه است. 

نوبت سخنان آيت‌ا... مي‌رسد. آقاي هاشمي اول از همه از نقش جوانان مي‌گويد. در آينده كشور و انقلاب. جواناني كه با رأي خود در سال‌هاي ۹۲ و ۹۴، مسير اشتباه گذشته را اصلاح كردند. آقاي هاشمي چشم اميدش به همين بچه‌هاست. حرف بعدي آقاي هاشمي تحليل اوضاع ۱۰ سال گذشته كشور است. از كله شقي‌هايي كه منجر به تحريم‌هاي بزرگ شد و از عقلانيتي كه آنها را از سر راه انقلاب و مردم برداشت.آیت‌ا... هاشمي باز هم از برجام مي‌گويد؛ از برجامي كه ايران را به گروه ۸ كشور صنعت گداخت هسته‌اي (ايتر) پيوند داد.


برچسب ها: هاشمي ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار