اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
ناطق نوري : ما قاعده بازي را بلد نيستيم
در هنگامه هر انتخاباتي مشورت با حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوري در صدر برنامه تصميم‌گيران قرار مي‌گيرد

ياسمين طالقاني: «حاضر نيستم وارد ميدان شوم، چون قاعده بازي را نمي‌دانيم.» او را بايد غايبي دانست كه تاثيرگذاري‌اش از بسياري حاضران بيشتر است؛ چرا كه دير زماني است براي او، رسيدن به كرسي‌هاي قدرت معنايي ندارد و تنها به دنبال آن است كه وحدت در ميان نيروهاي معتقد به منافع مالي كشور تقويت شود. در اين مسير بارها مورد هجمه قرار گرفته و سكوت كرده است؛ چرا كه به‌خوبي واقف است پيام وتاثيرگذاري اين سكوت بسيار بيش از پاسخ دادن به آنهايي است كه رسيدن به قدرت بيش از آرامش كشور، منافع و مصالح ملي برايشان داراي اهميت است. 


در هنگامه هر انتخاباتي مشورت با حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوري در صدر برنامه تصميم‌گيران قرار مي‌گيرد و گروه‌هاي سياسي به ديدار او مي‌روند تا از توصيه‌هاي او بهره ببرند. البته تا چندي قبل از او دعوت به كانديداتوري در انتخابات‌هايي مانند رياست‌جمهوري مي‌كردند، اما زماني كه با گلايه‌هاي او درباره فضاي بي‌اخلاقي سياسي در كشور مواجه مي‌شدند، تنها مي‌توانستند قول دهند در مسير اخلاقي سياست حركت كنند و بس؛ چنان كه اخيرا هم درباره بي‌ميلي به كانديداتوري پس از انتخابات ۸۴ عنوان كرده است:«من به عنوان فردي كه بنيه دارم، نشاط دارم، حوصله كار تشكيلاتي دارم، نه افراطي هستم و نه تفريطي، خيلي‌ها از اصولگرا و اصلاح‌طلب‌هاي راست راست و چپ چپ را هم قبول دارم و آنها نيز نزد من مي‌آيند، دليل اينكه حاضر نيستم وارد ميدان شوم، اين است كه قاعده بازي را نمي‌دانيم.»


جامه مصلح بر تن ناطق نوري

ناطق نوري از مقطعي به بعد جامه مصلح بر تن و سعي كرد در مسير تصميم بهتر به كمك بزرگان اعتدالي بيايد، اما خط قرمزي براي خود قائل شد كه نقش او علني نشود؛ چنان كه بارها از گوشه و كنار خبرهاي حضور سياسيون در لواسان براي ديدار با ناطق نوري به گوش رسيده، اما شيخ نور تمايلي به رسانه‌اي شدن آن ديدارها نداشته است، اما اكنون كه انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ به بحث اصلي گعده‌هاي سياسي تبديل شده است، ناطق نوري غلظت خط قرمز را كاهش داد و خواست تا آنچه مي‌گويد، منتشر شود كه البته اين تصميم يك تدبير بود تا مواضعش به اطلاع همه سياسيون برسد.


تضادها در كشور بايد حل شود


رئيس دفتر بازرسي رهبري درديداري كه اعضاي حزب ايران زمين با او داشتند، با بيان اينكه تضادها در كشور بايد حل شود، گفت كه دموكراسي بدون ابزار امكانپذير نيست. ناطق نوري با بيان اينكه دموكراسي در كشور ما از ابزار لازم يعني حزب برخوردار نيست، گفت: بايد در همه كارها به خبره آن كار مراجعه و از او سوال كرد. خبره مي‌تواند خبره را انتخاب كند و معني حزب همين است. بنا براين شوراي مركزي يك حزب كارشناس مسائل حزبي است كه بدنه و عامه مردم در مسائل انتخابات بايد به آن مراجعه كنند و او بتواند پاسخگو باشد كه متاسفانه نوعا احزاب ما اين‌گونه نيستند. لذا بايد به اين سمت حركت كنيم تا بتوانيم خبره كار رياست‌جمهوري يا مجلس را به جامعه معرفي كنيم. وي با بيان اينكه بعد از انقلاب بهترين حزب، حزب جمهوري اسلامي است كه هرچه داريم از آنجاست، تصريح كرد: حزبي كه با نظر امام تشكيل شد و بهترين شخصيت‌ها همچون رهبرمعظم انقلاب اسلامي، مرحوم بهشتي،‌هاشمي‌رفسنجاني و موسوي اردبيلي در راس آن بودند. بعدها به تشخيص امام راحل و به دليل عدم سازگاري با ساختار حكومتي فيتيله‌اش پايين كشيده شد. رئيس دفتر بازرسي رهبري با اشاره به اينكه مشكل ديگر احزاب ما اين است كه آنها به قاعده بازي آگاه نيستند، ادامه داد: در كشور ايتاليا ميانگين عمر يك دولت۵/۱ سال است، دولت تنها عوض مي‌شود، ولي كشور تكان نمي‌خورد؛ چرا كه در اين كشور سيستم وجود دارد و رئيس‌جمهور از هر حزبي باشد، حق دارد مشاوران، وزرا و معاونان را از حزب خود برگزيند، اما از آن به پايين را كارشناسان هستند كه تعيين مي‌كنند و رئيس‌جمهور حق ندارد مديركل يا رئيس اداره‌اي خاص را تغيير دهد، اما در كشور ما اين جناح روي كار مي‌آيد و همه را رد مي‌كند، آن كه راي مي‌آورد كاركنان جناح رقيبش را كنار مي‌گذارد.


قاعده بازي را بلد نيستيم


ناطق نوري گفت: ما قاعده بازي را بلد نيستيم، كشوري كه ۳۷ سال حكومت جمهوري اسلامي دارد نبايد اين‌گونه باشد. دكتر روحاني سه وزير را كه در مجلس قبلي رد شده بودند، پيشنهاد مي‌كند و آنها در اين مجلس راي مي‌آورند! چنين چيزي بار را به منزل نمي‌رساند. وي خطاب به اعضاي حزب اسلامي ايران زمين گفت: اگر مي‌خواهيد حزب شكل بگيرد، همين اعتدال را حفظ كنيد و با همين فرمان برويد جوانان را با آغوش باز بپذيريد. عنصر اخلاق را در كار حزبي فراموش نكنيد كه مهم‌ترين عامل موفقيت حضرت رسول در كار تشكيلاتي خلق نيكو بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار