اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران روز چهارشنبه وارد هفته چهاردهم می‌شود.

هفته چهاردهم لیگ دسته اول فوتبال روز چهارشنبه 3 آذرماه برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار، تیم‌های سپیدرود و اکسین البرز در رشت به مصاف هم می‌روند. مسابقات این هفته را بررسی می‌کنیم:

*فولاد یزد - ایرانجوان بوشهر (ساعت 14:15 - ورزشگاه شهید نصیری یزد)
داور: مصطفی بینش، کمک‌ها: حسین رحیمی‌پور، امیرمحمد داودزاده و نورالله حیدری، ناظر داوری: خداداد افشاریان

فولاد یزد با 10 امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول قرار دارد. این تیم با 9 گل زده، چهارمین خط حمله ضعیف لیگ و با 19 گل خورده، دومین خط دفاع ضعیف لیگ را در اختیار دارد. ایرانجوان نیز شرایط چندان خوبی در رده پانزدهم جدول ندارد و در 6 بازی آخر خود، بردی کسب نکرده است. سه امتیاز این مسابقه به بهبود شرایط هر دو تیم در جدول کمک زیادی خواهد کرد.

*آلومینیوم اراک - نساجی مازندران (ساعت 14:15 - ورزشگاه امام خمینی اراک)
داور: جواد محمدی، کمک‌ها: احد سلطانی, مسلم رحیم‌خانی و رضوان سرشار، ناظر داوری: علیرضا رجبلو

نساجی بدون شک تا اینجای فصل، پرحاشیه‌ترین باشگاه لیگ دسته اول بوده است. مدیرعامل این تیم دوشنبه به خاطر مشکلات مالی استعفا کرد و بازیکنان این تیم نیز به همین علت اعتصاب کردند. این تیم با وجود مشکلات مالی، نتایج نسبتاً خوبی کسب کرده و با 20 امتیاز، در رده ششم جدول قرار دارد و حتی پتانسیل صعود به جمع مدعیان صعود را دارد. آلومینیوم نیز پس از عملکرد قابل تحسین در جام حذفی، عزم خود را جزم کرده که پس از سه تساوی متوالی، در خانه پیروز شود و از رده دهم به نیمه بالایی جدول راه یابد.

*خونه‌به‌خونه مازندران - مس کرمان (ساعت 14:15 - ورزشگاه هفتم تیر بابل)
داور: احمد صالحی، کمک‌ها: حمید سبحانی، رحیم حاجیلو و سعید شمس، ناظر داوری: علیرضا یزدانی

تیم بابلی پس از شکست مقابل بادران و تساوی برابر گل‌گهر، تا حدودی از بالانشینان جدول جا ماند اما هنوز هم تنها پنج امتیاز با سپیدرود صدرنشین فاصله دارد. این تیم با 19 گل زده، دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. مس کرمان نیز که با هشت تساوی از این لحاظ رکورددار است، با 17 امتیاز، یازدهم جدول است و از لحاظ گل زده و گل خورده، در وضعیت متعادلی به سر می‌برد.

*سپیدرود رشت - اکسین البرز (ساعت 14:15 - ورزشگاه شهید عضدی رشت)
داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: صابر خویی، حمیدرضا آذرنیا و صائب گلی، ناظر داوری: حسین نجاتی

سپیدرودِ صدرنشین با پنج گل خورده، از بهترین خط دفاع لیگ سود می‌برد، هرچند با 13 گل زده، آمار خوبی برای یک تیم بالانشین ندارد. اکسین هم پس از شکست خونه‌به‌خونه، خود را به عنوان یک تیم مدعی صعود معرفی کرد، اما  این تیم فراز و نشیب‌های زیادی دارد و یک هفته پس از شکست خونه‌به‌خونه در بابل، مقابل راه‌آهن در کرج شکست خورد. هر چند تیم سپیدرود 9 هفته است که شکست نخورده، اما خونه‌به‌خونه هم تا هفته دوازدهم، 6 هفته پیاپی نباخته بود، تا اینکه اکسین این تیم را شکست داد.

*مس رفسنجان - ملوان بندرانزلی (ساعت 14:15 - ورزشگاه شهدای رفسنجان) 
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: محسن سلطانی، حسین سلیمانی و ابوالفضل گرجی، ناظر داوری: محسن قهرمانی

مسی‌ها در سه بازی از چهار دیدار آخر خود پیروز شده‌اند و تا جایگاه دوازدهم بالا آمدند. این تیم در حالی که تا هفته‌های ابتدایی لیگ در انتهای جدول جای داشت، با حضور کریستیچوویچ روی نیمکت خود متحول شد. ملوان نیز با کسب 12 امتیاز کامل از چهار بازی آخر خود، تا یک امتیازی صدرنشین رسیده و تنها یک امتیاز با سپیدرود فاصله دارد. اینک این تیم، چشم‌انتظار لغزش سپیدرود است تا جایگزین دیگر تیم شمالی شود.

*خیبرخرم‌آباد - بادران تهران (ساعت 14:15 - ورزشگاه تختی خرم‌آباد)
داور: جواد شرفی، کمک‌ها: سجاد طوری، رضا قیم و پیمان فرخی‌مهر، ناظر داوری: محمود رفیعی

شاگردان حقدوست در تیم خیبر هفته گذشته در دیداری بحث‌برانگیز، برابر ملوان انزلی شکست خوردند و به رده چهاردهم سقوط کردند. بادران نیز پس از دو شکست متوالی، هفته پیش مقابل استقلال اهواز به بردی دلچسب دست یافت و پیروزی مقابل خیبر نیز می‌تواند ادامه‌ای بر این موفقیت باشد.

*راه‌آهن تهران - نفت مسجدسلیمان (ساعت 14:30 - ورزشگاه شهید درخشان صباشهر تهران)
داور: مهدی مرجان‌زاده، کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی، محمد شاکر و میثم پورکریمان، ناظر داوری: سعید بخشی‌زاده

جدال استقلالی‌های سابق در حالی برگزار می‌شود که دو تیم شرایط متفاوتی دارند. تیم تهرانی به سرمربیگری پاشازاده با وجود مشکلات عدیده مالی با 20 امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار دارد و شاگردان سهراب بختیاری‌زاده نیز 10 هفته است که در لیگ دسته اول پیروز نشده‌اند و با 13 امتیاز در رده سیزدهم جدول ایستاده‌اند. نفت پس از حذف از مرحله یک‌هشتم پایانی جام حذفی با وجود بازی خوب مقابل سایپا، روحیه‌ای دوچندان یافته و می‌تواند برای راه‌آهن دردسرساز شود.

*پارس جنوبی جم بوشهر - گل‌گهر سیرجان (ساعت 14:45 - ورزشگاه تختی شهر جم بوشهر)
داور: رضا عادل، کمک‌ها: محمدرضا فتحی، محمد بوالحسنی و عباس صادقی، ناظر داوری: رحیم مهرپیشه

پارس جنوبی از سه دیدار آخر خود، دو پیروزی کسب کرده و با 20 امتیاز به رده هشتم جدول رسیده است. این تیم با هشت گل خورده، دومین خط دفاع برتر و با هشت گل زده، سومین خط حمله ضعیف لیگ دسته اول را در اختیار دارد. گل‌گهر نیز با بهره بردن از بهترین خط حمله لیگ با 21 گل زده و با 23 امتیاز، در جایگاه سوم جدول است. این تیم در صورت پیروزی، می‌تواند در همان رده سوم جدول بماند و البته در صورت شکست چند پله سقوط می‌کنند.

*استقلال اهواز - فجرسپاسی شیراز (ساعت 15:00 - ورزشگاه  تختی اهواز)
داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: حسین مرادی، امید افخمی و علی ابراهیمی، ناظر داوری: رامین عرفانیان

استقلال اهواز با 7 گل زده بدترین خط حمله و با 29 گل خورده، بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. این تیم که اکنون، محمد سجادیان را روی نیمکت خود می‌بیند، با 4 امتیاز و تفاضل گل 22- در قعر جدول قرار دارد و بدون شک، بحران‌زده‌ترین تیم لیگ دسته اول است. فجرسپاسی هم شرایط بسیار بدی را می‌گذراند و تنها به علت تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال اهواز است که به قعر جدول نرسیده است، فجری که در دو هفته اخیر و با آمدن غلامحسین پیروانی، تحولی در آن دیده نمی‌شود. پیروزی دو تیم بدون برد لیگ دسته اول، تیم برنده را حتی تا رده شانزدهم جدول نیز نمی‌رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار