اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
جشن روز جهانی معلولان در اهواز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

شوشان: جشن روز جهانی معلولان در شهرستان اهواز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

هم‌زمان با 13 آذرماه، مربیان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 اهواز با همکاری آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان روز جهانی معلولان را در مدرسه‌ی ناشنوایان امام علی (علیه سلام) جشن گرفتند.

شهناز ممبنی مسئول مرکز فراگیر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 اهواز پیرامون این جشن توضیح داد: در این روز مربیان کانون با برگزاری برنامه‌هایی چون، معرفی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری، قصه‌گویی داستان‌های «نمایش دنیا چقدر بزرگ است» و «گودال آب»، برپایی کارگاه سفال، کاغذ و تا، مسابقه و معرفی کتاب شادی روز جهانی معلولان را با دانش آموزان ناشنوا تقسیم کردند.

مسئول تنها مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در شهرستان اهواز یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است دانش آموزان مدارس استثنایی شهر اهواز روز سه‌شنبه 16 آذرماه به مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده و در کنار دیگر همسالان خود این روز را در کانون نیز جشن بگیرند.

گفتنی است ، یکی از سیاست‌های جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر گسترش مراکز فراگیر در تمامی استان‌های کشور بود که امسال کانون جشنی را به مناسبت 13 آذر روز جهانی معلولان و به‌پاس راه‌اندازی مراکز فراگیر در تمامی استان‌های کشور تدارک دیده است.

ایده تبدیل کتاب‌خانه‌های کانون به مراکز فراگیر - که در آن کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا) در کنار دیگر اعضای کانون و زیر یک سقف به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند - از 12 آذر سال 1380 و با تغییر کاربری مرکز شماره 21 کانون تهران به مرحله اجرا درآمد و مردادماه امسال بود که با حضور معاون فرهنگی کانون کشور اولین مرکز فراگیر کانون استان خوزستان در شهرستان اهواز شروع به کار کرد.

این در حالی است که روند ایجاد مراکز فراگیر در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته و به‌طوری‌که در حال حاضر تعداد آن‌ها در کشور به 39 مرکز رسیده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان امسال در روز جهانی معلولان راه‌اندازی این مراکز را در استان با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان جشن گرفته است که در آن کودکان با نیازهای ویژه و توان یاب در کنار دیگر هم‌سالان عضو کانون به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار