اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

دوشنبه 16 آذر ماه همزمان با روز دانشجو، نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور جمع کثیری از رئیس دانشگاه: دانشجویان همیشه وجدان بیدار جامعه در پیگیری مطالبات اساسی بوده انددانشجویان و همچنین با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

 

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ابتدای این نشست گفت: 16 آذر ماه در تقویم ملی ما به عنوان روز دانشجو ثبت شده است و اگر مروری بر تاریخچه آموزش عالی در کشور داشته باشیم تقریباً از روزهای آغازین افتتاح دانشگاه و آموزش عالی به شیوه مدرن، دانشجویان همیشه به عنوان وجدان بیدار جامعه، نماد عدالت جویی، آرمان خواهی و حق طلبی بوده اند و به عنوان نمادی از پیشرو بودن در مطالبه گری در جامعه معرفی شده اند.

 

 وی افزود: دانشجویان در تاریخ 90 ساله اخیری که با آن مواجه بوده ایم که همزمان با دوران راه اندازی و مقبولیت دانشگاه بوده است، همیشه وجدان بیدار جامعه در پیگیری مطالبات اساسی بودند و  اگر به تاریخ دهه 30 توجه کنیم، دانشجویان در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت و روی کار آمدن دولت ملی نیز نقش اساسی داشتند.

 

ایدنی بیان داشت: در کودتای 28 مردادماه که با همکاری آمریکا و انگلیس انجام شد، دولت ملی و حامیان آن همچون روحانیت و ملیون که در جامعه فعال بودند به دنبال کودتا سرنگون شدند و قرار بر این بود که جشن پیروزی آن با حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران تکمیل شود، که با هوشیاری دانشجویان این نقشه محقق نگردید و متأسفانه دانشگاه و دانشگاهیان را به این خاطر قربانی کردند.

 

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: سالهای بعد از آن حتی در اوج خفقان دهه 30 هیچوقت دانشگاه خاموش نبود و در سالهای پیش از انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی (ره) که سکوت محض در جامعه حاکم بود، فعالیت جنبش های دانشجویی دانشگاه به عنوان نمادی از زنده بودن آرمان های حق و حق طلبی بوده است.

 

ایدنی خاطرنشان کرد: در دهه 40 و 50 نیز، بار تداوم حرکت عدالت طلبانه ملت ایران را دانشگاه بر دوش کشید، همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حمله رژیم بعثی عراق که با پشتیبانی حامیان خارجی روی داد، شالوده دفاع مقدس بر عهده جوانان و بویژه دانشجویان بود، پس از جنگ نیز جنبش دانشجویان در تمام عرصه ها فعال بوده است.

 

وی افزد: هرچند جنبش های دانشجویی نیز دچار فراز و نشیب هایی بوده اند اما روح عدالت جویی، آرمان خواهی و حق طلبی هیچوقت از جنبش دانشجویی ایران خارج نشده است.

 

ایدنی اظهار داشت: با وجود جریانات فکری متفاوت در جنبش دانشجویی، قطعاً این تکثر آرا از روح مشترک عدالت جویی و آرمان خواهی، حق طلبی و توسعه همه جانبه کشور برخوردار خواهد بود ولی همیشه دانشگاه سنگر آزادگی و آزادی بوده است و همیشه علیه استکبار و در راستای تحقق عدالت در جامعه کوشیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان اظهار داشت: مایه افتخار ما است که به عنوان خادمین قشر جوان و پرشوری که در آینده به عنوان یک قشر فرهیخته در جامعه ایفای نقش خواهند کرد، فعالیت و خدمتگزاری کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار