اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
واکنش دادستان کل کشور به هجمه‌ها علیه قوه قضائیه:
دادستان کل کشور با طرح این سئوال که تضعیف اعتماد مردم به دستگاه قضا به نفع چه کسی است؟ خاطرنشان کرد: حساب‌های قوه قضائیه که با نام این قوه در بانک‌ها وجود دارد از ۲۱ سال پیش افتتاح شده است.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرمانشاه که امروز برگزار شد اظهار داشت: مسئولان اجرایی، امنیتی و اطلاعاتی سدی در برابر اهداف دشمن برای ناامن ساخت ایران اسلامی هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن در مناطق مرزی از بسترهای مختلفی برای ناامنی استفاده می‌کند بیان کرد: ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و بزرگ کردن مسائل و اختلاف‌نظرها از جمله اقدامات دشمن در مناطق مرزی برای ایجاد اختلاف است تا به اهداف پلید خود دست یابد.

منتظری اختلاف‌نظر میان مذاهب اهل سنت و مراجع و احکام شیعیان را امری عادی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است با بزرگ جلوه دادن این اختلاف نظرها در داخل مذاهب و میان مذاهب، اختلافات را به شکاف تبدیل کند تا از گسترش این شکاف توطئه‌های مختلف را اجرا کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دستگاه قضا جایگاه بسیار رفیعی است بیان کرد: مسئولیت قاضی در تمامی جوامع و ملل و به‌ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی که اعتقاد داریم نظامی مبتنی بر معارف دینی و الهی است بسیار سنگین بوده که باید از این وظیفه مراقبت کنیم.

منتظری وظیفه دادستان را در دستگاه قضا بسیار گسترده و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: رئیس کل دادگستری رئیس اولین شعبه و محکمه در استان و شهرستان است ولی دادستان مراتب سنگین‌تری از رئیس دادگستری دارد زیرا باید در صحنه و جامعه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه دادستان را در اصطلاح قاضی ایستاده خطاب کرده‌اند عنوان کرد: پرونده‌ها پس از تشکیل در دادسرا به محضر قاضی می‌رسد ولی برای دادستان وضعیت اینگونه نیست و دادستان باید با حضور در جامعه یا از طریق عواملی همچون دادیار یا ضابطین به موضوعات رسیدگی کند.

دادستان کل کشور نیروهای انتظامی را ضابط دادستان دانست و اظهار کرد: نیروهای نظامی و امنیتی نیز در مواردی ضابط دادستان هستند که تمامی این موارد بر جایگاه خطیر دادستان تأکید دارند و در قانون جدید آیین دادرسی اختیارات دادستان کل و عمومی و انقلاب مرکز استان گسترش یافته است.

منتظری با بیان اینکه در ابتدای قبول مسئولیت دادستان کل کشور از پذیرش ان ابا داشتم بیان کرد: دایره وظایف دادستان گسترده است ولی ایجاد و حفظ امنیت مهمترین وظیفه دادستان است که با ابزار و قدرتی که قانون برای وی پیش‌بینی کرده نباید اجازه دهد عوامل آشوب و ضد امنیت حرکتی انجام دهند.

وی امنیت را فرآیند تلاشهای فراوان دانست و عنوان کرد: به برکت نظام اسلامی و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و تلاش دولتمردان، نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضائی با وجود منطقه‌ای که درگیر آتش اختلافات است امنیت در ایران اسلامی مثال‌زدنی و استوار است.

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی با هزینه بسیار سنگینی تأمین شده است خاطرنشان کرد: حفظ امنیت منوط به بیداری، هوشیاری و مراقبت است و حفظ امنیت کار و تلاش و اجتهاد در راه خدا می‌خواهد تا اجازه سواستفاده دشمن از بسترهای ناامنی داده نشود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کشاندن ناامنی منطقه به داخل کشور بیان کرد: اولین و مهمترین وظیفه دادستان تلاش در جهت حفظ مولفه‌های موثر در امنیت و تعامل بین دستگاهها است و باید بر فعالیت دادستانی در شهرستانهای تابعه نیز نظارت داشته باشد.

وی از وجود دو نوع نظارت بر فعالیت داستانها در استانها خبرداد و افزود: دو نوع نظارت فعال شده که در نظارت میدانی به‌دلیل کمبود منابع هر دو ماه یک بار هیئتهای نظارت در استانها حضور می‌یابند و در نظارت الکترونیک که به مراحل خوبی رسیده برای نظارت بر مجموعه دادسراها یک سامانه طراحی شده است.

وی گفت: مردم از طریق درگاه این سامانه با هویت اصلی خود می‌توانند گزارشها و شکایات از عملکرد دادسرا را به ما منتقل کنند تا پیگیری شود و این سامانه برای نظارت مردمی بر فعالیت دادستانها راه‌اندازی خواهد شد.

مدیریت آب در کشور صحیح نیست

دادستان کل کشور با بیان اینکه آسیبهای جدی جامعه در صورت عدم هماهنگی میان قوا دامن همه را می‌گیرد بیان کرد: مسئله زمین‌خواری، کوه‌خواری، تجاوز به منابع ملی و آبهای زیرزمینی از جمله آسیبهایی است که تمام جامعه را به خود گرفتار کرده است.

منتظری با بیان اینکه مدیریت صحیحی بر آب در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد:‌ برداشتهای غیرمتعارف از آبهای زیرزمینی و چاههای غیرمجاز از جمله مشکلات منابع آبی است که متاسفانه تصویب اعطای پروانه بهره‌برداری به چاههای غیرمجاز با یک سن مشخص رافع مشکل آب نیست.

وی با بیان اینکه دادستان وظیفه دفاع از حقوق عامه را برعهده دارد بیان کرد: دادستان در این رابطه وظیفه دارد ولی به تنهایی نمی‌تواند و نیازمند مساعدت و همراهی سایر دستگاهها است تا بتواند امنیت پایدار و استواری را برای کشور تأمین کند.

وی امنیت اخلاقی را یکی از مطالبات امروز مردم دانست و اظهار کرد: در کنار اینکه مردم باید بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز برای انجام کار خود در جامعه حاضر شوند، امنیت اخلاقی نیز اهمیت دارد و به‌عنوان یک مطالبه همگانی مطرح است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن سرمایه‌گذاری وسیعی برای ایجاد ناامنی اخلاقی در جامعه کرده است عنوان کرد: فضای مجازی با وجود تمامی مزیتهایی که دارد به بستری برای تهاجم به فضای اخلاقی جامعه تبدیل شده است و آنچه که دشمن تحت آزادی بیان می‌کند ناامنی اخلاقی را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه افزایش امنیت اخلاقی با کمک عموم مردم به‌دست می‌آید بیان کرد: مردم، خانواده و جامعه از سوی خطرات فضای مجازی تهدید می‌شوند و اگر به این موضوع توجه نکنیم خطر بزرگی به عموم مردم و خانوادهها از آلودگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحمیل می‌شود.

منتظری تلاش دشمن را دورساختن جوانان از معارف دینی و اعتقادات مذهبی با ایجاد جذابیتهای کاذب در فضای مجازی بیان کرد و افزود: دشمن با برنامه‌ریزی و تلاش وسیع به شکل خزنده درصدد تحقق این اهداف است.

لوله سلاح دشمن متوجه قوه قضائیه است

دادستان کل کشور با اشاره به هجمه‌های اخیر به قوه قضائیه بیان کرد: نمی‌توان ادعا کرد که قوه قضائیه از وجود مشکل مبراست ولی بحث‌هایی که در مورد مشکلات دستگاه قضا می‌شود و درک عقبه‌های این موضوعات نشان از یک برنامه‌ریزی برای این هجمه‌ها دارد.

منتظری افزایش هجمه‌ها به قوه قضائیه را در دو سال گذشته بی‌سابقه دانست و خاطرنشان کرد: قوه قضائیه بخشی از نظام اسلامی است که استقلال آن از سایر قوا حفظ شده ولی در تعامل با سیار قوا به وظایف خود عمل می‌کند.

وی آنچه که در رسانه‌های عمومی، سایت‌های اجتماعی و غیره و حتی از تریبون مجلس علیه قوه قضائیه بیان می‌شود را تعجب‌آور بیان کرد و افزود: افرادی که انتقاد دارید می‌بینید که دشمن در پشت سنگر نشسته و لوله اسلحه خود را به سمت قوه قضائیه گرفته است و در این شرایط منطقی است که با دشمن همنوا نشد.

وی با بیان اینکه انتقاد از قوه قضائیه در دو بخش می‌تواند مطرح باشد تصریح کرد: اگر اشکال در پرونده‌ای باشد قانون مشخص کرده که از طریق دادگاه بدوی و غیره به این شکایت رسیدگی شود و در بخش دوم به عملکرد قوه قضائیه چنانچه انتقادی وارد باشد طرح آن در جامعه چندان اثربخش نیست.

وی با بیان اینکه اگر نماینده مجلس موضوع را مدنظر دارد می‌تواند با رئیس قوه قضائیه جلسه گذاشته و موارد مورد نظر خود را مطرح کند تأکید کرد: اگر رئیس قوه قضائیه جواب قانع کننده‌ای نسبت به این موضوعات نداشت، پس از آن این فرد فریاد بزن و مطالب را عمومی کند.

وی با طرح این سئوال که تضعیف اعتماد مردم به دستگاه قضا به نفع چه کسی است؟ خاطرنشان کرد: حساب‌های قوه قضائیه که با نام این قوه در بانکها وجود دارد از 21 سال پیش و در زمان ریاست آیت‌الله یزدی برای بخشی از فعالیتهای قوه قضائیه و با اجازه ولی امر افتتاح شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بودجه‌های عمومی کفاف هزینه‌های قوه قضائیه همچون نگهداری از زندانها را نمی‌دهد بیان کرد: از طریق این حساب‌ها اعتباراتی به بخش‌های مختلف دستگاه قضا همچون زندانها، ثبت اسناد و غیره براساس حساب و کتاب پرداخت می‌شود.

منتظری با بیان اینکه چیزی در پشت پرده وجود ندارد و یک برگ و یک ریال نیز مخفی نیست عنوان کرد: آقای محترمی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد نگاه کند که دشمن چقدر از این فضای به‌وجود آمده استفاده کرد و مانور داد.

وی با بیان اینکه در قضیه شهرداری تهران نیز می‌توانستیم با کمترین هزینه به نتیجه برسیم بیان کرد: برخی از این اقدامات همچون غیبت، تهمت، نسبت ناروا خلاف شرع است و بهتر است مسائل درون خانواده را در شبکه‌های مجازی نبریم و اینگونه مسائل در داخل خانواده مطرح و برطرف شود.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار