اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
سردار سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عربستان یک وابسته سیاسی، فاقد ریشه و مصرفگرای تابع اداره سیاسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، گفت: عربستان جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد.
 سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه امروز ( شنبه) به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش در جمع پایوران و دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) ضمن تقدیر از فرماندهان و مربیان دانشگاه گفت: دانشگاه امام حسین (ع) حقیقتا کانون غرس نهال های پاسداری در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ، بذر پاسداری از انقلاب در این دانشگاه ، در قلب جوانان این سرزمین ریشه می دواند.

سردار حسین سلامی  در ادامه گفت : چرا باید مسلمانان با داشتن یک میلیارد و سیصدمیلیون جمعیت و با داشتن بیش از پنجاه درصد ذخائر انرژی جهان، حساس ترین موقعیت های جغرافیایی و ژئوپلتیک جهان، عظیم ترین و تعالی ترین فرهنگ ، اعتقادی و باور داشتن به برترین دین الهی و بهترین راه سعادت یعنی اسلام از اکثر کشور های جهان عقب تر باشند ! راز همه این عقب ماندگی ها، ضعیف بودن و دستخوش حوادثی بودن در کلام رهبر انقلاب است که در همین دانشگاه فرمودند؛ تبعیت از کفار علت اصلی این عقب ماندگی است ، جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از کفار و منافین.

حسین سلامی گفت: امروز می بینیم دشمن با انتخاب گزینه راهبردی اقتصادی می خواهد ما را به میدان نفوذ و تسلط سیاسی هدایت کند، اگر ما نتوانیم در میدان علم و دانش به تولید قدرت و ثروت برسیم، به استقلال سیاسی دست نخواهیم یافت. پس ما باید قدرتمند بشویم و دانش و پژوهش یکی از مسیر هایی است که ما را به قدرت ، آن هم قدرتی درون زا ، متکی بر استعدادهای درونی می رساند . ما نمی توانیم از استقلال سخن بگوییم و در عین حال در اقتصاد ، در دانش و فناوری متکی به قدرت های بیگانه باشیم. کمک بیگانگان به هر کشوری در حدی است که او را وابسته به خود و در چارچوب سیاست های خود نگه دارد ، تمام تاریخ گویای این واقعیت است.

وی در ادامه افزود: راز توفیقات و سعادت ما در گسترش علم و تبدیل آن به فناوری و ایجاد زیرساخت است تا بتواند با سیاست های هرقدرتی ، چه داخلی و چه خارجی مقابله کند ، این اهمیت پژوهش است که هر کشوری را رشد می دهد. عظمت حقیقی یک ملت در  ذهن و قلب آن ملت است ، نه در بزرگی وسعت و ثروت آن کشور ، به عربستان نگاه کنید ، وسعت جغرافیایی و ثروت نفتی اش از ایران بیشتر است اما هرگز به عنوان یک سیمای قدرت سیاسی مستقل مطرح نیست ، بلکه یک وابسته سیاسی ، فاقد ریشه و مصرفگرای تابع اداره سیاسی آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد.

سردار حسین سلامی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی 38 ساله در برابر مخاطرات مخرب و ویرانگر از سوی قدرت های مستکبر گفت : جمهوری اسلامی ایران در بین محاصره ، تحریم و انزوا رشد کرده است و به عنوان یک کشور تحول آفرین و اثر گذار در تحولات سیاسی امنیتی منطقه مطرح است ، این به واسطه گسستن بند های وابستگی و امید به دولت های بزرگ است ، امید داشتن به قدرت های بزرگ راه حل قدرتمند شدن هیچ کشوری نیست. تنها باید چشمه های جوشان و خلاق تفکرات جوانان خود تکیه کنند و پژوهش کنند تا به ناشناخته ها دست پیدا کنند ، خود مولد دانش، اندیشه و صنعت باشند ، این تنها راه پیشرفت ماست. این راه پیشرفت باعث افتخار است چراکه این قدرت پایان ناپذیر است و به اراده دیگر کشور ها وابستگی ندارد و فوق اراده آنهاست!

سردار سلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنقدر پیشرفت های ما برای شمن غیر قابل تحمل بود که دانشمندان ما را در خیابان ها ترور کردند ، این استراتژی اشتباه است که بخواهند پیشرفت های علمی یک جامعه انقلابی و پویا را با ترور چند دانشمند متوقف کنند ، معنای این کار یعنی پایان یافتن ذخایر تفکر استراتژیک دشمن و وقتی دشمن نتواند عاقلانه بیندیشد ، رفتار های او غیر عقلانی می شود. ، به حرکاتی دست می زند که هزینه های او خیلی بیشتر از دستاورد های آن می شود . ما امروز حقیقتا به یک قدرت واقعی تبدیل شده ایم و در حال پیشرفت هستیم ،حقیقتا ما در صحنه های بزرگ بر دشمنان غلبه کرده ایم ، در آینده های نزدیک این درخشش پر فروغ خورشید اسلام را خواهیم دید که بیش از گذشته بر سپهر افتخارات جهان خواهد درخشید، این خیل سعادت ماست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار