اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
دغدغه‌های جنبش دانشجویی در ثریا:
مجری برنامه «ثریا» گفت: جریان دلواپسی که یک زمانی انگ بود، الان و بعد از سه سال افتخار است چراکه در این دوره زمانی یک ملت رشد کرد و ما یک بار دیگر آزموده را آزمودیم. اگر به این نقدهای دانشجویان توجه بیشتری می­شد خیلی از ضعف­‌هایی را که الان در برجام می­بینیم شاید اتفاق نمی­‌افتاد.
برنامه این هفته ثریا به مناسبت روز دانشجو با حضور فعالان دانشجویی از تشکل‌های مختلف بر روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت تا از نگاه جوانان دانشجو به الزامات حرکت جنبش دانشجویی در پیگیری مسایل و چالش­های مسیر پیشرفت کشورو آرمان­های جنبش دانشجویی نظیر استکبار ستیزی، عدالتخواهی و غیره بگوید.

هشت مهمان جوان برنامه ثریا به نمایندگی از تشکل‌های و فعالیت‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف به شرح زیر بودند؛ نماینده پویش دانشجویی نجات اقتصاد ایران (حمایت از تولید ملی) ، نماینده کمیته پیگیری حق مسکن مردم، نماینده کمیته صیانت از منافع ایران (حقوق هسته ای ایران)، نماینده کمیته دانشجویی پیگیری عدالت در نظام سلامت، نماینده پویش مردمی دانشجویی شفافیت برای ایران، نماینده کمیته دانشجویی پیگیری افزایش وام ازدواج جوانان، و نمایندگانی از گروه‌های جهادی کمک به محرومان در شهرهای اهواز و سبزوار که در برنامه متفاوت ثریا از نوع فعالیت­هایشان و وظایف جنبش دانشجویی در قبال جامعه گفتند.

مهمترین محورهای برنامه به شرح زیر است:

سه سال پیش دلواپسی انگ بود اما امروز همه دلواپس شده‌اند...
منتقدان برجام  علیرغم همه فشارها روشنگری کردند و امروز سربلندند
 اگر به هشدارهای منتقدان توجه می‌شد، امروز اسیر بدعهدی آمریکا در برجام نمی‌شدیم
جریان دانشجویی در ابتدای کار، ورشکستگی طرح تحول را به مسئولین هشدار داد اما کسی اعتنا نکرد!
تنها راه احیای جنبش دانشجویی، پیگیری مشکلات مردم  و آرمان‌های انقلاب است
پیشنهاد دانشجویان: مساجد و حسینیه ها در فصل سرما درب‌های خود را به روی کارتن خواب‌ها بگشایند
مجری ثریا: ثریا در برنامه آتی به عدالت در نظام سلامت می‌پردازد

محسن مقصودی در ابتدای برنامه خطاب به نماینده کمیته پیگیری حق مسکن اظهار داشت: این کمیته چرا تشکیل شد و چه ارتباطی با بدنه بدنه مردمی و جامعه داشت؟

جریان دانشجویی در حال حاضر یک جریان چاق، محافظه کار، غیر اثرگذار و به دور از مردم است

حسین شهبازی زاده­، نماینده کمیته حق مسکن تصریح کرد: اگر از بنده سوال کنید که نظرتان درباره جریان دانشجویی چیست؟ به شما اینطور پاسخ می‌دهم که جریان دانشجویی در حال حاضر یک جریان چاق، محافظه کار، غیر اثرگذار و به دور از مردم است. یگانه رمزی که گاها جریان دانشجویی را موفق نشان داده است این است که با مشکلات اساسی مردم پیوند خورده است و از مسائل ژورنالیستی جامعه چشم پوشی کرده است.

وی در ادامه در خصوص مشکلات اساسی مردم گفت: پیامبر در آخرین سخنرانی­شان فرمود: «الله الله فی طبقه السفلی» و سفارش موکدی درخصوص پابرهنگان و بیچارگان تاریخ کردند؛ نخستین کاری که یک حکومت باید انجام بدهد از بین بردن فقر و تامین نیازهای مردم است که در قانون اساسی ماهم بازتاب پیدا کرده است.

دانشجویان ما فرق پیام «حساب صد» با کیوی را نمی­‌دانند!

شهبازی­‌زاده اظهار داشت: عمده کاری که باید  جریان دانشجویی انجام بدهد در این چارچوب تعریف می­شود؛ با تطبیق آمارهای رسمی کشور الان یک جوان که در 24 سالگی شروع به کار بکند، 50 سال طول می­کشد تا در همین شهر تهران صاحب خانه بشود؛ آیا این دردآور نیست؟!

وی در ادامه افزود: خوب است که شما دوربین برنامه ثریا را بردارید و به دانشگاه­های کشور بروید و از دانشجویان بپرسید که پیام «حساب صد» چیست؟ و اصلا فرق این پیام با کیوی در چیست؟! مطمئن باشید از صدنفر حتی یک نفر هم نمی­داند که این پیام چیست! درصورتیکه این نخستین پیام اقتصادی امام (ره) هست که بعد از حدود دوماه از انقلاب صادر می­شود و به نوعی مانیفست مسکن انقلاب اسلامی است.

شهبازی‌­زاده در ادامه به قرائت بخشی از این پیام پرداخت: در رژیم منفور پهلوی مسئله مسکن یکی از مصیبت‌­بار ترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود، بسیاری از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک­ها و سودجاین و غارتگران به سر می­بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه هم به کلی از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیقوله­ها و اتاق­ها تنگ و تاریک زندگی می­کردند. امام در این پیام سازوکاری را معرفی می­کنند تا مردم خانه­دار بشوند، حال شما دولت­های این چهار دهه را بررسی بکنید که واقعا کدام دولت در در این راستا بصورت جدی اقدام کرده است؟

چون مسئله «مسکن» سیاسی نیست رسانه­‌ها به آن ضریبی نمی­‌دهند

نماینده کمیته حق مسکن تصریح کرد: "خانه" یکی از نیازهای اساسی و مغفول مردم است و رسانه­ها به این نیاز اساسی هیچ ضریبی نمی­دهند، چرا؟ چون این موضوع سیاسی نیست و دعواهای ما را ارضا نمی­کند و همه در این جنایت شریک هستند. یکی از بزرگترین کارهایی که مرحوم جلالفرد انجام دادند این بود که بواسطه مسکن، کار دانشجویی را به متن مردم پیوند دادند.

حسین شهبازی­زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بنده در تجمعی بودم که خانمی از سر نداری و بیچارگی پیت نفت آورده بود تا خودش را آتش بزند، از این غم اگر بمیریم رواست... این خانم یک لیستی آماده کرده بود که خواسته­های دختر کوچکش بود که در مقابل همین خواسته­ها شرمنده فرزندش شده بود که یکی از خواسته­های این دختر این بود که "دندانم درد می­کند، نمی­­توانم به دکتر بروم..." چرا؟ چون هرآنچیزی که داشته هزینه مسکن کرده است و الان هم خانه­ای ندارد.

کمیته دانشجویی مطالبه حق مسکن حداقل حرف مردم را به گوش مسئولین رساند

شهبازی­زاده در پاسخ به این سوال که شما در بحث مسکن چه اقداماتی انجام دادید و چه تاثیراتی داشت، گفت: دوستان در حوزه زمین و مسکن بررسی کردند تا ببینند باید در کدام حوزه در زمان مقتضی ورود بکنند بنابراین به این جمعبندی رسیدند که باید بحث مسکن مهر را سرلوحه کارشان قرار بدهند که این خانه­ها سریع­تر در اختیار مردم قرار بگیرد و حداقلی­ترین نتیجه کار این بود که حرف مردم را به گوش مسئولین رساندیم.

مقصودی در ادامه گفت: بنده در مجلس ختم مرحوم جلالفرد دیدم که خیلی از متقاضیان مسکن مهری که مرحوم جلالفرد پیگیر خواسته­های آنها بود، حضور داشتند و این بسیار عجیب است که یک دانشجو فوت کند و مردم با سلایق سیاسی مختلف در مجلس ختم آن شخص شرکت کنند.

فضای کنونی کشور برای نقد برجام باز شده است، سه سال پیش انتقاد از مذاکرات تاوان داشت

محسن مقصودی خطاب به سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران گفت: همزمان با مذاکرات هسته­ای و در آن فضایی که بسیاری از جنا­ح­های مختلف سیاسی از تیم مذاکره کننده تقدیر و تشکر می­کردند و خیلی هم انتقاد ها تحمل نمی­شد، یک جریان دانشجویی برای نقد و بررسی مذاکرات شروع به کار کرد، توضیح می­دهید که چگونه این فعالیت­ را آغاز کردید؟

وحید اشتری، سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران در ابتدای بحث یاد و خاطره مرحوم مطلبی را زنده کرد و اظهار داشت: ایشان در حوزه مذاکرات هسته­ای فعالیت­های جدی تبلیغی داشتند و چندین جلد کتاب چاپ کردند و می­توان گفت که در این راه به شهادت رسیدند چراکه در مسیر روشنگری و سخنرانی پیرامون مسئله هسته­ای در شهرهای مختلف، در سانحه رانندگی در این راه جان باختند.  

اشتری در ادامه و در پاسخ به سوال مجری اظهار داشت: فضای کنونی کشور نسبت به نقد مذاکرات هسته­ای باز شده است و بعضا رئیس جمهور، مذاکره کنندگان، مراجع و ائمه جمعه از نقض و عدم پایبندی طرف مقابل نسبت به تعهدهایش می­گویند که این فضا در ابتدای مذاکرات هسته­ای نبود و حتی فضای صداوسیما کاملا یکطرفه بود. به مسئولین وقت سازمان نامه­ های سرگشاده می­دادیم که اجازه بدهند منتقدین این مذاکرات هم در صداوسیما باشند تا فضا یکطرفه نباشد چراکه یک اتفاق خطرناکی در کشور درحال وقوع بود.

وی در ادامه با طرح سوالی مبنی براینکه این اتفاق خطرناک چه بود؟ اظهار داشت: صرف نظر از مذاکرات، این توهم و تلقی برای مردم ایجاد می­شد که ما مذاکره می­کنیم و از فردا تمام تحریم­ها برداشته می­شود و گشایش رخ می­دهد کماینکه شما اگر در بازار می­رفتید همه چیز تعطیل و معلق بود و بازاری­ها در این فکر بودند که معامله­ای نکنید چراکه بازار از فردا روبه را می‌­شود!

در حال حاضر فضای توهم برانگیز مذاکرات شکسته شده است

سخنگوی کمیته صیانت تصریح کرد: اما این فضای توهم برانگیز الان شکسته شده است؛ سال 92 مطالبات ما این بود که یک عجله­ای برای مذاکرات صورت گرفته بود و علیرغم دعواهای ظاهری سیاسی بین جناح­های سیاسی یک وفاقی بین جریان­های سیاسی صورت گرفته بود که این مذاکرات پیگیری شود بنابراین شرایط به گونه­ای بود که جریان­های منتقد نمی­­توانستند، بصورت جدی ورود کنند و اگر این امکان وجود نداشت که در این حین یک عده دانشجو بگویند که ما نسبت به این ماجرا اعتراض داریم و باید حداقل این­ محافلی در دانشگا­ه­ها شکل بگیرد و صداوسیما اجازه بدهد که افراد متخصص هم بیایند صحبت کنند.

در زمان مذاکرات، شکستن فضای مذاکرات و انتقاد به تیم مذاکره کننده، بسیار سخت بود

اشتری اظهار داشت: در آن ایام ما یک همایش دانشجویی گرفتیم که بلافاصله بعد از آن حراست دانشگاه­ها اعضای اصلی مسئول را پیگیری کردند گویا که این دانشجویان یک کار مخفی زیرزمینی انجام داده­اند. در آن زمان یک تلقی غلط برای مردم رخ داده بود که می گفتند قراردادهای استعماری گذشته مثل ترکمانچای و 1919 و غیره به دلیل اشتباهات تیم­های مذاکره کننده بوده است اما الان ما با آمریکا و با کسانی که دانشمندان ما را ترور کردند و ما را تحت فشار گذاشتند، می­توانیم دیالوگ کنیم و به یک توافق برد-برد برسیم؛ شکستن این فضا بسیار کار سختی بود.

سه سال پیش «دلواپس» بودن انگ بود اما الان افتخار است

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: کمیته صیانت همان جریانی بود که همایش­‌های «دلواپسیم» را در سطح کشور برگزار کرد و همایش­‌های تخصصی را برگزار کردند که در آنها نقد تخصصی توافقنامه صورت می­گرفت.

محسن مقصودی در این بین گفت: جریان دلواپسیمی که یک زمانی انگ بود، الان و بعد از سه سال افتخار است چراکه در این دوره زمانی یک ملت رشد کرد چراکه ما یکبار دیگر آزموده را آزمودیم. اگر به این نقدهای دانشجویان توجه بیشتری می­شد خیلی از ضعف­هایی را که الان در برجام می­بینیم شاید اتفاق نمی­افتاد.

سه سال پیش یک عده­‌ای هرناکارآمدی و فسادی را در کشور به گردن تحریم­ ­می­انداختند

وحید اشتری در ادامه افزود: سید احمد خمینی چند روز قبل از فوتشان یک سخنرانی دارند که در آن می­گویند: وقتی یک پل هم در کشور می­ریزد ما آن را به گردن آمریکا می­اندازیم وغیره" که این اتفاق در کشور ما در زمان مذاکرات افتاده بود که یک عده­ای هرناکارآمدی و فسادی را در کشور به گردن تحریم­ ­می­انداختند و می­گفتند با مذاکره حل خواهد شد و ما دیدیم که مذاکرات اتفاقات جدی در کشور ما رقم نزد چراکه مشکلات ما چیز دیگری بود.

سخنگوی کمیته صیانت به معرفی یکی از کارهای پژوهشی این کمیته پرداخت و اظهار داشت: کتاب «گزارش ناخوانده از سرانجام یک مسیر» کار پژوهشی جدی در بررسی دقیق توافق ژنو بود که تجربیات توافق ژنو که قبل از انعقاد برجام بود، بازخوانی شد.

وی در پایان گفت: این دوره که تمام شد اما امیدواریم در مسائل بعدی به ظرفیت­های جنبش دانشجویی توجه بشود.

جنبش دانشجویی نتوانست در مقابل محرومیت­‌های «کوی گلستان» بی­‌تفاوت باشد...

مریم برزویی، نمایند کمیته دانشجویی محرومیت­زدایی شهرستان سبزوار در خصوص فعالیت­­های این کمیته اظهار داشت: ما بعنوان جنبش دانشجویی نتوانستیم در مقابل اتفاقات ناگوار و محرومیت­هایی که در محله کوی گلستان رخ می­­داد، بی­تفاوت باشیم. همه مشکلات این شهر باعث شد تا به فکر راه حلی برای حل مشکلات و معضلات آنها باشیم بنابراین در اولین اقدام یک تور عکاسی به این منطقه که در قلب شهر سبزوار هست اعزام کردیم و هزار قطعه عکس از این منطقه گرفته شد و اخبار این تور عکاسی در سطح رسانه­ها منتشر شد و مردم نیز تعجب کردند که مردم و دانشجویان به این محله ورود پیدا کرده­­اند.

وی در ادامه گفت: به مناسبت پیام رهبری به جنبش دانشجویی ما یک اخطاریه نسبت به مسئولین شهر صادر کردیم و هشدار دادیم که مسئولین، مسئول جان تک تک این مردم هستند چرا که حتی با یک زلزله چند ریشتری ممکن است عده زیادی زیر آوار بروند.

منطقه کوی گلستان نیاز به برنامه جامع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد

برزویی افزود: بعد از پیگیری­ها شاهد آن بودیم که مسئولین از کوی گلستان صحبت می­کنند و از آن بعنوان قلب سبزوار یاد می­کنند. نکته آخر اینکه این منطقه نیاز به این دارد که مسئولین فقط به فکر مباحث عمرانی آن نباشند بلکه پیگیر یک برنامه جامعی باشند که فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مردم حل بشود.

از مشکلات عدیده­ای در نظام سلامت، تضاد منافع سیاست­گذاران در بخش حاکمیت است

سجاد اسماعیلی، نماینده کمیته دانشجویی پیگیری عدالت در نظام سلامت در رابطه با مشکلات نظام سلامت و فعالیت­های دانشجویی در این حوزه اظهار داشت: یکی از مشکلات عدیده­ای که ما در نظام سلامت داریم تضاد منافع سیاست­گذاران در بخش حاکمیت است که در بعضی از مواقع این تضاد منافع باعث می­شود که برخی از اختیارات حاکمیتی را به صنف نظام پزشکی واگذار کنیم و یا اینکه همچنان نظارت بر پزشکان بر عهده این سازمان صنفی است که مدافع حقو پزشکان هستند.

در شروع دولت یازدهم در نظام سلامت هزینه­های زیادی بر مردم تحمیل شد

وی افزود: ما در ابتدای شروع دولت یازدهم متوجه هزینه­های نظام سلامت شدیم که به دلیل تعرفه­های بالا، هزینه­های زیادی بر مردم تحمیل شد؛ پیشگیری بر درمان تقدم نداشت بلکه درمان بر پیشگیری! اختلاف درآمد فاحشی بین برخی پزشکام متخصص در بخش دولتی و بخش خصوصی وجود داشت ولی ما توقع داشتیم دولتی که توجه ویژه­ای به بخش نظام سلامت کرد و تزریق اعتبار چند هزار میلیاردی که به بخش سلامت انجام داد این اصلاحات واقعی را انجام بدهد اما متاسفانه شاهد تمرکز بر یک بخش نظام سلامت آنهم بخش بستری و دولتی و غفلت از سایر بخش­های نظام سلامت مانند بخش­های سرپایی که هزینه­بر هستند، بودیم. همچنین نه نتها این اصلاحات صورت نگرفت بلکه در گام سوم تعرفه­های دولتی و خصوصی را بصورت همزمان دو ونیم برابر افزایش دادند و این هم شکاف درآمدی را بیشتر کرد و هم هزینه­های سنگینی را به بیمه­‌های ما تحمیل کرد.

بسیج دانشجویی هشدار ورشکستگی نظام سلامت را داد اما مسئولین اعتنایی نکردند

این فعال دانشجویی افزود: در همان ابتدای امر بسیج دانشجویی هشداری جدی داد به مسئولین که اگر این روند بخواهد با این سازوکار ادامه داشته باشد قطعا در آینده­ای  نه چندان دور نظام سلامت به ورشکستگی خواهد رسید و الان همین وضعیت را می­بینیم که بیمه هشت ماه است که نتوانسته پول برخی از مراکز درمانی را بدهد و حتی خود بیمه تامین اجتماعی می­گویدبعد از طرح تحول هزینه­های ما دو و نیم برابر شد.

سجاد اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا این مطالب به مسئولین گوشزد شد، اظهار داشت: بعد از گام سوم که خیلی از رسانه­­‌ها راجع­ به طرح تحول «به به و چه چه» می­‌کردند، بسیج دانشجویی با بیانیه­ای که 15 دانشگاه آن را امضا کرده بودند این اشکالاتی که در گام سوم و درکل طرح تحول مشاهده کرد را به مسئولین هشدار داد اما متاسفانه مسئولین اعتنایی نکردند.

بسیج دانشجویی موافق شکست طرح تحول نیست بلکه موافق ادامه این طرح به شرط اصلاح سازوکارهاست

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیتی که الان مشاهده می­کنیم بدهی سنگین بیمه به مراکز درمانی دولتی است، زنجیره تامین دارو هم دچار اختلال شدیدی شده است و نزدیک به چهار هزار میلیارد بیمارستان­های دولتی به شرکت­های توزیعی بدهکارند و این مثل یک زنجیره تولید دارو را هم دچار اختلال خواهد کرد.

نماینده کمیته دانشجویی پیگیری عدالت در نظام سلامت در پایان گفت: رهبر انقلاب در همان سال 93 به مسئولین گفتند که "مراقب باشید این طرح به ضد خو تبدیل نشود" ولی بعد از دوسال علائم تبدیل به ضد خود شدن این طرح را می­بینیم و بسیج دانشجویی هم موافق شکست طرح تحول نیست بلکه موافق ادامه این طرح به شرط اصلاح سازوکارهاست.

محسن مقصودی، مجری ثریا گفت: ان­شاالله ما هم هفته آینده به موضوع عدالت در نظام سلامت خواهیم پرداخت و از همین برنامه هم از مسئولین وزارت بهداشت دعوت می­کنیم تا در این برنامه حضور داشته باشند.

کانون خیریه انصار در دانشکده نفت اهواز  470 نفر را تحت پوشش دارد

علی معصومی، نماینده کانون دانشجویی خیریه انصار در رابطه با فعالیت­های این کمیته اظهار داشت: خیریه انصار از گمنامان جنبش دانشجویی است چراکه از سال 68 فعالیت­های مستمر خود را شروع کرده است که شروع این کار در دانشکده نفت اهواز بوده است. یک حرکت دو نفره خیریه اکنون به جایی رسیده است که دانشکده نفت اهواز درحال حاضر حدود 470 نفر تحت پوشش دارد.

وی با بیان سازوکار جالب توزیع غذاهای دانشجویی بین محرومین اظهار داشت: اولویت کاری ما ریشه­کنی فقر است به همین خاطر حدود 15 سال است که علاوه بر پخش غذا، فعالیت جدی روی آموزش کودکان خانواده­های محروم صورت گرفته است و مسائل پزشکی را هم نیز تامین کرده­‌ایم.

70 درصد کسبه بازار تهران: قبل و بعد از برجام تغییر ملموسی در قدرت خرید مردم صورت نگرفته است

پوریا پرتو، نماینده پویش دانشجویی نجات اقتصاد ایران اظهار داشت: این پویش در راستای بررسی تاثیرات برجام بر زندگی مردم بود؛ سوال اول از کسبه بازار این بودکه نظرتان در رابطه با اقدام و عمل چیست؟ که 94 درصد از کسبه گفتند اقدام ملموسی صورت نگرفته است. سوال بعدی در رابطه با تاثیر برجام بر قدرت خرید مردم بود که 70 درصد کسبه می­گفتند که قبل و بعد از برجام تغییر ملموسی در قدرت خرید مردم صورت نگرفته است. 85 درصد کسبه مشکلات ساختاری و درونی را از معضلات اساسی اقتصاد کشور می­دانستند و تاکید داشتند روی این مسئله که تحریم­ها تاثیر به سزایی ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: صداوسیما از کار ما یک گزارشی نشان داد اما دقیقا این کلمه «برجام» را از تمام مصاحبه حذف کرده بودند.

درب مساجد و حسینیه­ها باید بر روی همراه بیمارانی که اسکان ندارند، باز باشد

این فعال دانشجویی درخصوص پیگیری مکان مناسب برای استراحت همراهان بیماران، گفت: همراهان بیمارانی که بی­خانمان بودند دچار بیماری اعتیاد نبودند و اکثرا از شهرستان­ها به تهران آمده بودند که این افراد در شبهایی (سال 83) بدون اسکان کنار خیابان بودند که هوای تهران تقریبا منفی 20 درجه بود؛ دوستان پیگیری کردند و دیدند که شهرداری همراه­سراهایی را برای این عزیزان اختصاص داده بود منتهی مسئولیت  این اسکان­ها با پیمانکاران بود و پیمانکاران هم به وضعیت آنجا اصلا رسیدگی نمی­کردند از طرفی هم هیچ تبلیغاتی در این رابطه نبود و اکثر افرادی که چادر می­زدند اصلا نمی­دانستند چنین مکان­هایی برای اسکان موجود است.

پرتو در ادامه اظهار داشت: واقعا در این شرایطی که با افرادی مثل همیار مریض مواجه می­شویم باید درب­های مساجد و حسینیه­ها به روی آنها باز باشد.

با توجه به تورم وام ازدواج در سال آیند باید 12 میلیون باشد

اسماعیل آقایی، نماینده پویش دانشجویی پیگیری افزایش وام ازدواج در رابطه با این فعالیت اظهار داشت: مسئولین در قانون وام ازدواج در لایحه بودجه 96 ذیل تبصره 17 بند «د» مقدار وام ازدواج را ده میلیون تومان با بازپرداخت 4سال در نظر گرفته‌­اند، یک نکته­ای که باید بگویم این است که این مبلغ ده میلیون  برای سال گذشته است و با توجه به افزایش مخارج و تورم و غیره نظر ما این است که این مبلغ باید به 12 میلیون افزایش پیدا کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار