اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
محور غربی_عربی حامی تروریست‌ها با شنیده شدن زمزمه‌های آزادسازی حلب به تب و تاب افتاد تا بازهم با حمایت‌های پشت پرده امنیت تروریست‌ها را در سوریه تأمین کند و در مقابل ایران در این روزها با رایزنی‌های مختلف در تلاش برای کمک‌رسانی به مردم ‌و بازگشت ثبات به حلب بود.
 محور غربی_عربی حامی تروریست‌ها با شنیده شدن زمزمه‌های آزادسازی حلب به تب و تاب افتاد تا بازهم با حمایت‌های پشت پرده امنیت تروریست‌ها را در سوریه تأمین کند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

در این مدت برخی از کشورهای غربی از جمله هلند و انگلیس با احضار سفرای ایران تلاش کردند تا اتهاماتی را به ایران وارد کنند، این کشورها اعلام کردند که احضار سفرا به‌خاطر وقایع شهر حلب سوریه صورت گرفته است.

ایران نیز این اتهامات را بی‌پاسخ نگذاشت و جمعه در پی اظهارات نسنجیده مقامات انگلیسی در قبال نقش ایران در قبال بحران سوریه، کاردار انگلیس در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی نسبت به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

به گفته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در این جلسه مقام وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری صلح و ثبات در سوریه و ارائه کمک‌های انسانی به مردم آن کشور، بر ضرورت قطع هرگونه کمک و حمایت دولت انگلیس از گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

از دیگر سو باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز در آخرین کنفرانس خبری سال جاری میلادی و احتمالاً آخرین کنفرانس خبری دوران ریاست‌جمهوری خود اتهامات قبلی علیه ایران و روسیه درباره حلب را تکرار کرد و با بیان ادعاهای اثبات‌نشده گفت که دست‌های ایران و روسیه در حلب به خون مردم سوریه آغشته شده است.

اوباما با بیان اینکه در شهر حلب محاصره تعمدی و گرسنه نگاه داشتن شهروندان در جریان است، گفت: اینها همه نقض فاحش قوانین بین‌المللی هستند. مسئولیت این فجایع، تنها در یک جا است: رژیم اسد و متحدانش، روسیه و ایران.

به گزارش فارس،‌ در زمانیکه‌ کشورهای غربی و عربی با تشکیل محوری واحد به دنبال تخریب ایران و روسیه و فرافکنی بودند تا بار دیگر با حمایت‌های پنهان و آشکار خود از تروریست‌ها آنها را در ادامه جنایت‌های خود در سوریه یاری کنند، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ایرانی با رایزنی‌های مستمر خود با مقامات برخی از کشورها به دنبال راهی برای کمک‌رسانی به مردم و بازگشت ثبات به حلب بودند. 

در همین راستا ظریف از بعد از ظهر چهارشنبه رایزنی‌های خود با مقامات برخی از کشورها را آغاز کرد و در آن روز با وزرای خارجه ترکیه، روسیه و سوریه و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این گفت‌وگوها در خصوص اوضاع حلب و دیگر مناطق سوریه، آتش بس و نحوه کمک‌رسانی انسانی به مردم این کشور رایزنی و تبادل نظر کرد.

این گفت‌وگوهای تلفنی روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و در این روز ظریف بارها با همتای ترکیه‌ای خود در خصوص تحولات حلب گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران رایزنی های مستمری را صورت داد و طرح برگزاری نشست سه جانبه ایران،روسیه و ترکیه را مطرح کرد آنگونه که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: تلاش شد علاوه بر بکارگیری تمامی مساعی جمیله برای یافتن راه کارهای اثر بخش در روزهای اخیر، طرح نشست وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه، روسیه در مسکو برای 27 دسامبر ، مطابق با 7 دی ماه نهایی شود. 

علاوه بر این «بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه نیز روز جمعه در تماس تلفنی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری کشورمان وضعیت غیرنظامیان در حلب را نگران‌کننده خواند و خواستار همکاری و همراهی هر چه بیشتر ایران برای کمک به غیرنظامیان در این شهر و ایجاد اردوگاه در منطقه و مداوای مجروحان شد.

به گزارش فارس، اقدامات ایران در این راستا فقط محدود به تماس و کفت‌وگوی تلفنی نبود و ایران اقدام به ارسال کمک‌های انسانی برای مردم حلب کرد. چهارشنبه گذشته و پیرو تماس تلفنی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با رئیس‌جمهور سوریه و تاکید بر دعوت هلال‌احمر ایران از جامعه جهانی برای کمک به مردم مظلوم سوریه؛ به دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر، نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران برای مردم حلب روز گذشته تحویل دولت سوریه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه محموله ٧٥ تنی دارو و کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به دولت سوریه تحویل داده شد، گفت: این محموله امدادی شامل 400 دستگاه چادر امدادی، 4 هزار تخته پتو، 400 ست ظروف، 400 شعله والوور، 30 تن برنج و 800 تخته موکت بوده است.

همچنین به همراه این محموله امدادی 5 تن دارو نیز به حلب ارسال شده است، این محموله به علت تسریع در ارسال و با توجه به هماهنگی‌ها در سوریه، به دولت سوریه تحویل داده شده است.

جمهوری اسلامی ایران تنها و نخستین کشوری بود که از ابتدای بحران ساختگی سوریه با ارائه طرح‌های چند ماده‌ای بر آتش‌بس، امداد‌رسانی انسانی و انجام گفت‌وگوهای سوری_سوری تاکید داشته و دارد و قاسمی سخنگوی وزارت خارجه اخیرا در اظهارنظری در این باره بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران ساختگی در سوریه نسبت به گسترش ناامنی و فتنه‌انگیزی در منطقه به بهانه‌های واهی هشدار داده و سعی در کنترل بحران با تشویق گروه‌های مخالف قانونی سوری‌ و دولت سوریه به گفت‌وگو و آتش‌بس و یافتن یک راه‌حل سیاسی از طریق میز مذاکره داشته است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار