اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
پس از اجرایی شدن برجام، انتظار می رفت سرمایه گذاری در زیرساخت های ایران افزایش یابد، اما از گوشه و کنار خبر حضور شرکت‌های عرضه محصولات غذایی، پوشاک و غیره در بازار ایران به گوش می رسد، علی‌رغم عدم همکاری بانک‌های بزرگ با ایران، این سوال پیش می آید که آیا این شرکت ها در مبادلات بانکی مشکلی ندارند؟
به دنبال اجرایی شدن برجام و سفر هیئت‌های کوچک و بزرگ خارجی به ایران انتظار می رفت سرمایه گذاری در زیرساخت شدت بگیرد اما ماه ها پس از این به اصلاح لغو تحریم ها، هنوز شاهد این هستیم که بانک های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران سرباز می زنند و افرادی هم مبادلات مالی با ایران انجام می دهند، متهم به نقض تحریم های ایران می شوند.

به طوری که علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اذعان کرد: «کل بانک‌های بزرگ تا حالا با ما هیچ همکاری نکرده‌اند.»

در این میان، این سوال پیش می آید که شرکت های تولیدکننده لباس و پوشاک و یا شرکت های تولیدکننده مواد غذایی از اسنک گرفته تا نوشیدنی های مختلف چگونه می توانند به راحتی وارد ایران شده و در نقل و انتقالات مالی مشکلی نداشته باشند؟

در همین راستا پایگاه خبری جاست فود از بازگشت دوباره، شرکت کلونگ آمریکا که پیش از اعمال تحریم های آمریکا در سال 2012، محصولاتش را در ایران می فروخت، خبر می دهد و می نویسد، این شرکت پس از لغو تحریم ها، محصولات غلات صبحانه و اسنک خود را با نام تجاری پرینگلز بار دیگر وارد بازار ایران کرده است.

به نوشته این گزارش، این شرکت آمریکایی از اوایل ماه جاری میلادی از طریق شرکت توزیع کننده تهران بوران، عرضه محصولاتش در ایران را از سرگرفته است.

غلات صبحانه این شرکت شامل کوکوپاپس و کورن فلکس است. دیگر محصولاتی که با برند پرینگلز در بازار ایران عرضه شده است می توان به اسنک هایی با طعم خامه ترش، پیاز و فلفل قرمز اشاره کرد.

این محصولات در کارخانه هایی در انگلیس، بلژیک و اسپانیا تولید می شوند.

این شرکت به جاست فود گفته است: «ما قصد داریم تا محصولاتمان را از طریق توزیع کننده تهران بوران وارد بازار ایران کنیم تا این محصولات از طریق سوپرمارکت ها و خرده فروشان بزرگ و کوچک در سراسر ایران توزیع شود.»

این شرکت در مورد چشم انداز مصرف اسنک های صبحانه در ایران افزود: «مصرف اسنک های صبحانه برای صبحانه در ایران در حال افزایش است.»

پیش از این، شرکت آرکای بِوِرِیجِز که مقر اصلی آن در ملبورن و فلوریداست و نوشیدنی‌های غیرالکلی تولید می‌کند، مجوز ورود به ایران را گرفت. برند آمریکایی لباس زیر زنانه، ده ها برند ترک پوشاک، ورود خودروی لوکس آئودی همه و همه از چندین مورد شرکت ها و برندهایی است که آرام و بی سرو صدا وارد بازار ایران می شوند و گویا این شرکت ها که به طور مستقیم با سبک خوراک و پوشاک ایرانی ها سر و کار دارند، هیچ مشکلی در رابطه با مبادلات بانکی و مالی ندارند.

ارتباط مستقیم این شرکت با سبک زندگی در اظهارنظر این شرکت آمریکایی در مورد افزایش مصرف اسنک های صبحانه در ایران کاملا مشهود است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار