اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
سید موسی بلادیان 

بیست و هفتم آذرماه سالروز شهادت آیت اله دکتر محمد مفتح و دو پاسدارش در سال 1358 می باشد. عاملان شهادت این عالم حوزه و مدرس دانشگاه گروهک منحرف فرقان بودند که اطلاعات اسلامی آنها سطحی و تحت تاثیر القائات مارکیستی شده و با واسطه مزدور دشمنان انقلاب گشتند. شهید مفتح تلاش بیدریغی در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه مبذول داشت و بی شک آن مرحوم از منادیان بزرگ این راه است.

 استکبار و مزدوران داخلی آنها همیشه می کوشیدند که قشر تحصیل کرده و دانشگاهی را از محور و تجلیگاه دین که حوزه های علمیه می باشد دور نگه دارند. استاد مفتح در راه آشنا ساختن دانشگاهیان به دین و نزدیک نمودن آنها به حوزه ، عاشقانه فعالیت می نمود و تا آخرین روز زندگی اش که روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفت هرگز از این امر مهم غفلت نکرد. به همین مناسبت سالروز شهادت دکتر محمد مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری نموده اند.

دانشجویان و طلاب از اقشار بیدار و آگاه جامعه هستند که در اوج خفقان دوره طاغوت ، هویت انقلابی داشتند و به همین دلیل همواره مورد خشم و تعرض دژخیمان رژیم سمشاهی واقع می شدند . این دو قشر توان انقلابی بسیار بالائی دارند که بیشتر از میان محرومترین اقشار جامعه برخاسته اند و طبیعی است که آنها درد محرومین و مستضعفین را بهتر از سایر اقشار درک کنند. آنها از لحاظ برخورداری از سطح شعور سیاسی و آگاهی ممتاز بوده اند و بنابراین محیط حوزه و دانشگاه جزو اصلی ترین کانون های درک انقلابی در دوره طاغوت می باشند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین نقاط اوج گیری انقلاب در حوزه و دانشگاه بود و یا توسط تربیت یافتگان این دو مرکز علمی و دینی به وجود آمد.

به همین علت رژیم ستمشاهی از حوزه های علمیه به خصوص فیضیه و دانشگاه وحشت داشت . رژیم ستمشاهی تلاش می کرد که دانشگاه را در مسیر فشاد بکشاند تا دانشجویان با آموزه های دینی فاصله بگیرند و در محدود کردن حوزه های علمیه و فشارهای فراوان بر آن نیز برنامه ریزی می کرد. بالاخره با رهبری امام خمینی انقلاب پیروز شد و دو قشر مهم روحانی دانشجو به عنوان افسران فرهنگی و علمی نظام وارد صحنه شدند و خدمات ارزشمندی را در سی و سه سال گذشته داشته اند . وحدتی که مورد نظر شهید مفتح بود برگرفته از نظر امام خمینی می باشد که اکنون نیز مقام معظم رهبری منادی آن است .

آیت اله خامنه ای در اینخصوص می فرمایند: « دانشگاه و حوزه باید از تجربیات علمی و درسی یکدیگر استفاده کنند و این همکاری و وحدت باید ناظر بر تکمیل زندگی مردم باشد» این وحدت یک وحدت استراتژیک است و یک تاکتیک زود گذر نیست. این وحدت یک وحدت فرا محیطی است . 

طرفداران وحدت حوزه دانشگاه که در راس همه اکنون حضرت آیت اله خامنه ای است و در جلسات اخیرش که به طور معمول علما و صاحب نظران هر دو قشر حضور دارند این تفکر را تقویت می نمایند که فرهنگ نوین حوزه در دانشگاه فرهنگ جدید دانشگاه در حوزه باشد و اندیشه های این دو مکان با هم مبادله شود. بنابراین مفهوم این وحدت یک گونه عمل کردن و در یک مسیر قرار گرفتن است پس تا وقتی که تصور اینست که حوزه و دانشگاه دو محیط علمی جدا از هم و در تعارض با هم هستند وحدت حاصل نخواهد شد اما اگر نوع فرهنگ و معرفت اینها به گونه ای تنظیم گردد که بتوانند در یک مسیر گام بردارند به طور قطع وحدت واقعی حاصل می شود. بی شک تحقق وحدت حوزه و دانشگاه علاوه بر شتاب در پیشرفت کشور موجب ناامیدی دشمنان و انقلاب خواهد شد و نیز می تواند در بیداری اسلامی موثر باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار