اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

افسانه خانه مادربزرگ را همه شنیده‌اند؛ خانه‌ای که در یک شب بارانی و ترسناک حیوانات اهلی و وحشی به آنجا پناه برده‌اند.

به گزارش مهر  مهندس نادر نوری با این‌که مدرک مهندسی عمران و تخصص زلزله و مترو از یک دانشگاه آمریکایی را دارد و چند خط متروی تهران زیر نظرش راه‌اندازی شده است اما از وقتی به یاد دارد حیوانات را دوست داشته و همیشه از آن‌ها نگهداری کرده است، و به همراه همسر آمریکایی، دو دختر و دو پسرش، مادر و خواهرزاده و سایر اعضای خانواده حمایت و حفاظت از این حیوانات که هر کدام به دلیلی از طبیعت دور مانده‌اند را به عهده گرفته است و ۶ سالی می‌شود که در سازمان محیط زیست این خانه را به عنوان یک مرکز حفاظت و تیمار حیوانات و تحقیقات زیست‌محیطی ثبت کرده و حیوانات زخمی و بیمار و صدمه‌دیده‌ای که هر کدام خاطره سیاهی از گذشته در ذهن دارند را به این خانه می‌آورد تا روی زخم‌هایی که قاچاقچیان و صیادان و یا چرخه طبیعت بر جان و تن آن‌ها نشانده‌اند مرهمی گذاشته شود.

دهکده طبیعت قزوین پروژه‌ای منحصر به‌فرد است که برای اجرای آن از نظر کارشناسان و متخصصان کشور در زمینه جانمایی، نگه‌داری حیوانات و پرندگان و مسائل فنی و زیبایی استفاده شده و در طراحی آن از آخرین پیشرفت‌های پارک‌های مشابه در جهان الگوبرداری شده است.

انتخاب حیوانات و حضور آن‌ها در دهکده حیات طبیعت همگام با محیط طبیعی صورت گرفته است.

احداث پارک‌های تخصصی از جمله پارک مارها، پارک کروکودیل‌ها پارک پرندگان شکاری ویژه و پارک تکثیر و حفاظت از گونه‌های جانوری در دست انقراض از برنامه‌های فاز بعدی این پارک است و با راه‌اندازی سایت، خرید سم مار به حداقل رسیده است در این محیط به جای تابلوی «حیوانات را غذا ندهید»، اعلام می‌شود: «غذای مناسب هر حیوان را در پارک تهیه کنید و به صورت اصولی به حیوانات بدهید».

پارک حیات وحش ۱۰ هکتاری با انواع حیوانات شکاری، زینتی، آبزیان، خزندگان، نوشخوارکنندگان و... نخستین فاز این مجموعه است، در فاز دوم حیوانات گوشت خوار و فاز سوم نیز با حیوانات در حال انقراض تکمیل خواهد شد.
 




برچسب ها: حیوانات
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار