اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد موسوی جزایری (ره) از مراجع متعبد و انقلابی استان خوزستان و ساکن شهر دار المؤمنین شوشتر بودند
شوشان - حجت الاسلام و المسلمین امین بهرامی (شریعت شوشتری)

حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد موسوی جزایری (ره) از مراجع متعبد و انقلابی استان خوزستان و ساکن شهر دار المؤمنین شوشتر بودند. که مبانی فقهی حضرتش باعث می شد هر صاحب نظری در مجلس علمی آن مرجع وارسته لب از سخن گفتن فرو بندد.

آن حضرت از علمای انقلابی بود که بدون ملاحظه و یا سازش کاری برفراز منبر در مسجد کتانباف شوشتر به عملکرد رژیم سفاک پهلوی اعتراض می کرد. آن مرحوم با تربیت شاگردان بسیاری پس از انقلاب به حمایت از نظام اسلامی پرداختند، به طوریکه عده ای از شاگردان آن فقیه انقلابی سکان دار مسؤلیت های مهم در بدنه نظام شدند.



حمایت ایشان از حضور جوانان در جبهه های حق علیه باطل و حضور آن عالم ربانی در بین رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در مصلای امام خمینی (ره) باعث تقویت روحیه رزمندگان شده بود و تصاویر آن حضور در بین عکس های اعزام رزمندگان اسلام به جبهه ها به یادگار باقی مانده است.

در تقوا، زهد و مردم داری زبان زد خاص و عام بودند و از بین هم نشینی با متمولین و افتادگان درجامعه همنشینی با مؤمنین مستضعف را اختیار کرده بود و نشست با اشراف را نمی پذیرفت.

مقام معظم رهبری (حفظه الله) تأکید دارند که حوزه ها انقلابی بماند لذا لازمه حوزه علمیه انقلابی این است که طلاب و فضلا چهره های انقلابی خود را بشناسد تا بتواند در مسیر کسب علم و تقوا انقلابی بماند و حضرت آیت الله العظمی موسوی جزایری (ره) یکی از بهترین چهره های فقهی متعبد و انقلابی هستند.

آن حضرت در ۲۹ آذرماه سال ۱۳۷۵در بیمارستان گلستان اهواز پس از یک دوره بیماری به لقاءالله و به اجداد طاهرینشان پیوستند.

عاش سعیدا و مات سعیدا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار