اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
حاشیه نگاری شوشان از نشست شورای شهر آبادان
جلسه علنی شورای شهر آبادان برای طرح سئوال از شهردار آبادان به علت بروز تنش و توهین بدون نتیجه خاصی پایان یافت...

شوشان: جلسه علنی شورای شهر آبادان برای طرح سئوال از شهردار آبادان به علت بروز تنش و توهین بدون نتیجه خاصی پایان یافت و برخی از اعضا نیز به نشانه اعتراض نشست را ترک کردند.

به گزارش شوشان ، از بدهی 2  میلیارد تومانی شورای شهر آبادان به یکی از رستوران های شهر تا توهین ، گلایه و درگیری لفظی برخی اعضا و... از جمله حاشیه های این نشست بود. در این نشست پای نماینده آبادان و ادعای دخالت وی در انتخاب شهردار نیز به میان کشیده شد و موجب اعتراض برخی اعضای شورا شد.

هر ۱۳ عضو شورا، شهردار، شهرداران مناطق و معاونتهای مختلف و حتی مشاوران شهردار حضور داشتند. برخی چهره های شناخته شده شهری که به رغم گذشت چهار دوره از روی کار آمدن شورا حتی یک بار هم در جلسات علنی حضور نداشتند، این بار و با هدفی که از ابتدای جلسه و با تائیدهای مکررشان از صحبتهای شهردار در قالب فرستادن صلوات های مکرر قابل احساس و درک بود، حضور داشتند.

وقتی حویزاوی شهردار در حال ارائه گزارش بود برخی منتقدان عقیده داشتند که وی در حال فرار از پاسخگوئی است و صرفا قصد ارائه گزارش دارد به همین در حین ارائه گزارش شهردار، جلسه به تنش کشیده شد.

فاکتور میلیاردی بدهی میلیاردی شورای شهر به یکی از رستوران ها از جمله حواشی این نشست بود. شهردار آبادان با اعلام و نشان دادن فاکتور غذای اعضا شورای شهر در یکی از رستورانهای شهر  گفت که بدهی  شورای شهر به یکی از رستورانهای شهر بالغ بر 20 میلیارد ریال است !

سید فیاض موسوی عضو شورای شهر آبادان نسبت به اظهارات شهردار واکنش نشالن داد و گفت که  بدهی به رستوران صحت ندارد. وی گفت که بررسی های لازم صورت گرفته و چنین چیزی کذب است.

با وجود اینکه این جلسه علنی اعلام شده بود ولی از ورود شهروندان جلوگیری شده بود ضمن اینکه برخی افرادی که در جلسه حضور یافته بودند تحت عنوان شهروند وارد سالن شده بودند. همین امر مورد انتقاد یکی از حضار قرار گرفت و یسری خلف دریس در جواب انتقادات گفت با ادبیاتی نه چندان مناسب ، گفت که شهر ما آدم بی عرضه نمی خواد !

در پایان جلسه نیز آنقدر تنش بالا گرفت که رئیس شورای شهر آبادان اقدام به اعلام پایان این نشست کرد در حالیکه بسیاری از تنش ها ادامه داشت و جلسه به نتیجه مورد نظر خود نرسیده بود.



سخنان  شجاع زویدات عضو شورای شهر آبادان

در دو ماه اخیر جهت مصلحت شهر سکوت کردیم ولی تذکراتی در راستای عملکرد شهردار به وی  داشتیم  اما این تذکرات به جایی نرسید و مجبور به طرح سئوال شدیم. 

از طریق 3 نفر از اعضاء طرح ده سوال بصورت کتبی طبق ضوابط به شهردار ابلاغ می گردد و شهردار  فرصت 10 روزه دارد تا جواب را بصورت کتبی ارائه نماید.

قطع درختان از سوی شهردار بدون تصویب شورای شهر صورت گرفت. شهردار اگر به دنبال تعریض خیابان ها بود می توانست از فضای پیاده روها استفاده کند . در شورای شهر نقشه راهی را تعریف کرده بودیم چرا شهردار طبق نقشه سورا پیش نمی رود؟

متاسفانه شهردار زمان مناسبی را برای کاشت نخل در بلوارها انتخاب نکرد زیرا کاشت نخل یا در اواسط مهرماه و یا اواخر اسفندماه باید صورت گیرد ولی شهردار در این زمینه از نظر کارشناسان استفاده نکرد. 

هیچ برنامه از شهردار آبادان به شورا ارائه نشده و در این 75 روز فقط شاهد کم و یا عریض شدن عرض بلوارها و قطع درختان از سوی وی بوده ایم.  رئیس شورای شهر آبادان دو بار از شهردار برای ارائه برنامه هایش دعوت کرد ولی وی  حاضر نشد در شورا حضور یابد و شهرداری دچار سردرگمی شده است. با این روند نمی توان آینده خوبی برای شهر ترسیم کرد. 

تمامی پروژه ها در سطح شهر متوقف شده اند و پروژه های سال 94 و 95 بلاتکلیف باقی مانده است. شهرداری منطقه چهار مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت ولی از  سوی وزارت کشور مورد تایید قرار نگرفت و انتخاب شهردار این منطقه غیر  قانونی است و شهردار باید در این خصوص جواب قانع کننده ای داشته باشد. 

برای ایجاد پارک بانوان حدود 20 میلیارد ریال هزینه شد ولی شهردار بدون تصویب شورا این پارک را به مکان  دیگری منتقل کرد و باید گفت محل جدید هم از سوی زیبا سازی شهری و هم از نظر مسائل شهری دچار مشکل است. 

شهردار در عزل و نصب های خود اشتباهاتی مرتکب شده زیرا از برخی افراد استفاده شده که امتحان خود را پس داده اند و بعضا بومی هم نیستند.  اینجا آبادان است شهر اولین ها ما در هر زمینه ای اولین ها را در آبادان داشتیم. ما نخبگان و متخصصان اجرایی زیادی در شهر داریم چرا از آنها برای مسائل شهری خصوصا مسائل تخصصی استفاده نمی شود.



سخنان عبدالحسین مکوندی عضو شورای شهر آبادان 
 
شیرازی شهردار قبلی در سال آخر مدیریتش عملکردی ضعیف داشت و این مساله باعث استیضاحش شد.  اعضای شورای شهر همانگونه که سکونت شهردار قبلی در شهر دیگر را یکی از دلایل استیضاحش اعلام کردند چرا در قبال شهردار فعلی سکوت اختیار کرده اند.   خانواده شهردار فعلی در آبادان سکونت ندارد و باید این موضوع مورد بررسی شورا قرار گیرد. 
در طرح شهردار محله این طرح غیر قانونی است و این طرح قبل از آنکه اجرایی شود به تصویب شورا نرسیده است و بدون مشورت با شورای شهر انجام گرفت.
 
سخنان فرشید بهشتی عضو شورای شهر 

ارتباط بین شورا و شهرداری خیلی ضعیف است.

سخنان عبدالرضا قاسمی زاده عضو شورای شهر 

اولویت بندی در شهرداری بسیار مهم است. با توجه به نابسامانی بودجه شهر و کشور اولویت بندی قطع درختان نبود!

بیش از 600 نفر از مهندسین عمرانی در سطح شهر وجود دارد و می توان از آنها استفاده بهینه نمود . در زمانی که آبادان 500 هزار نفر جمعیت داشت تنها 8000 نفر جوان بیکار داشتیم اکنون که حدود 300 هزار نفر جمعیت شهر هستند حدود 57 هزار نفر جوان بیکار در سطح شهر وجود دارد .

از بودجه هایی که استانداری پرداخت می کند میتوان کارهای درآمدزا ایجاد کرد. می توان از نخبگان شهر در خیلی از مباحث و کارهای اجرایی استفاده نمود. مردم آبادان از وعده و وعید خسته شده اند و تحملی برایشان نمانده است.

سخنان سمیرا کردی زاده عضو شورای شهر آبادان

در بحث ساماندهی دست فروشان هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است. نا هماهنگی بین شورا و شهرداری عامل اصلی ترین مشکلات شهر است.

ناصر کعبی نایب رئیس شورای شهر آبادان

شهردار باید با شورا تعامل بیشتری داشته باشد و می بایست برنامه کوتاه مدت ارائه دهد واین نیز باید با نظر اعضای شورا باشد. انتصابات شهردار باید فنی و شایسته سالاری باشد و بومی بودن افراد از خواسته های اصلی شوراست


سخنان مریم نصاری عضو شورای شهر 

شیرازی شهردار سابق آبادان در زمان تصدی گری پست شهردار هیچ شق  القمری نکرد در طی این 5 سال حال چگونه می خواهیم دکتر حویزاوی در این مدت اندک باقی مانده برای مان شق القمر کند . از ابتدای شروع این شورا از این بحث ها و جدل ها و این پرسش و پاسخ ها زیاد داشتیم ولی تاکنون هیچ خروجی نداشته ایم

سخنان یسری خلف دریس عضو شورای شهر 

در رابطه با شهردار محله کما اینکه در اختیارات شهردار است اما بدلیل آنکه ما ناظران شهر هستیم از دکتر حویزاوی انتظار می رفت با ما مشورت کند و با توجه به اینکه این اتفاق رخ داد بنده از ایشان خواهش کردم جلوی این پروسه را بگیرد.

در زمانی که کوی نیرو به آبادان ملحق شد نظر اعضای شورای شهر مهم نبود. اگر هم قرار باشد از آبادان جدا شود و به خرمشهر واگذار شود به همین شکل است اما بنده به عنوان یک عضو شورای شهر با توجه به مشکلات آن منطقه مخالف جدا شدن آن هستم.

در ادارات مدیران در حال عزل و نصب هستند و هیچ کسی دخالتی نمی کند اما تا شهردار و اعضای شهر کاری را انجام می دهند مورد هجمه مردم قرار می گیرند.

مجوز حویزاوی برای تصدی پست شهرداری بمدت یکسال است و ایشان نمیتواند در این فرصت کوتاه برنامه بلند مدت ارائه نماید

در خصوص اظهارات جناب مکوندی در خصوص اینکه افرادی که به آقای حویزاوی رای دادند از طرف دکتر عامر کعبی نماینده آبادان به آنان قول و وعده و وعید داده شده ، بر چه اساس به ما تهمت می زنند و با آبروی ما بازی می کنند؟!  بنده جزء افرادی هستم که به ایشان رای دادم زیرا فکر می کردم حویزاوی خیرالموجودین هستند .

سخنان  حمید حنضل عیدانی عضو شورای شهر 

جلسات عمومی از لحاظ شفاف سازی جلسات بسیار خوبی است . ما چیزی برای پنهان کردن از مردم نداریم . یکی از مهم ترین و اولین وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است که در این انتخاب اعضاء میبایست دقت بسیاری را داشته باشند.

شهرداری که انتخاب می شود باید برای 4 سال شورای شهر برنامه ریزی کنند. باید به وی کمک کنیم که برنامه هایشان را پیاده کنند. شهر را نباید سلیقه ایی اداره کرد.

در زمان شیرازی شهردار سابق برنامه 5 ساله به شورا ارائه داده شد که همان برنامه به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است . اعضای شورای شهر به مصوبه قبل مراجعه کنند. شهردار م یبایست طبق آن برنامه 5 ساله کار خود را ادامه دهد. شهردار عوض شده برنامه ها که عوض نشده است. حویزاوی هم موظف است آن برنامه را اجرا کند

سخنان زینب حیاوی دیگر عضو شورای شهر

در زمان باقی مانده حویزاوی نباید پروژه های بزرگی را اجرا کند . لازم می دانم حویزاوی پاک سازی محلات را انجام دهند و با همه مناطق شهر آشنا شوند .

سخنان جاسم ثامری عضو شورای شهر 

این حق قانونی تمام اعضا برای پرسش از عملکرد شهردار است. ما باید پاسخگوی مردم و اعتماد مردم باشیم . سوالات همه دوستان را شنیدم و منتظر پاسخ های روشنگرانه شهردار میمانم.

سید فیاض موسوی عضو شورای شهر 

بعضی از سوالات اعضاء را تایید می کنم. هر مسئول در هر پست و مقامی اگر ترسو باشد کارها پیش نمی رود اما بداند کجا شجاع باشد و کجا باید بترسد.

در ادامه نشست حویزاوی شهردار شهرستان آبادان در پاسخ به انتقادات اعضای شورای شهر گفت که آیا ما کلان نگری می کنیم یا جزئی نگری؟!  تمام شهر زیر بار نخاله است.

شهردار آبادان سوالات اعضا که در جلسه عنوان شد را بی جواب گذاشت و بیشتر به علمکرد خود طی 75 روز کاری پرداخت.

وی با اعلام و نشان دادن فاکتور غذای اعضا شورای شهر در یکی از رستورانهای شهر  گفت که بدهی  غذای شورای شهر به یکی از رستورانهای شهر بالغ بر 20 میلیارد ریال است.

سید فیاض موسوی عضو شورای شهر آبادان نسبت به اظهارات شهردار واکنش نشالن داد و گفت که  بدهی به رستوران صحت ندارد. وی گفت که بررسی های لازم صورت گرفته و چنین چیزی کذب است. وی  با بیان اینکه  حویزاوی پاسخ سوالات را ارائه نکردند و بنده را قانع ننمودند به نشانه اعتراض از جلسه خارج شد.

در طی این نشست علنی شورای شهر آبادان تنش و توهین به حاضران کشیده شد. انتقاد و توهین یسری خلف دریس یکی از اعضای شورای شهر آبادان به معترضان ، جلسه را به تنش کشاند.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
کاکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
comment
0
0
comment یاد دکترشیرازی بخیر خدایش اینم شوراست دومیلیارد غذا می شد چندخیابان را آسفالت کرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
comment
0
0
comment هیچکسی دلش برای مردم عزیز آبادان نمیسوزد
مردم خوب و خون گرم آبادان لایق و شایسته بهترین ها هستند
لطفا مسائل شخصی رو کنار بزارید به فکر اباد کردن و ابادانی ابادان باشید
ای کاش همه برای رضای خدا قدم برداریم ... کاش
comment
محمد علی عموری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
comment
0
0
comment مشکل بزرگ ما اینه که اکثر کاندیداها از نظام پزشکی گرفته تا اساتید دانشگاه و مسوولین سازمانها درانتخابات شورای شهر شرکت می کنند که حتی ماهیانه به علت مشغله های کاری در سازمانهای متبوعه خودشان یکبار هم در جلسات حضور پیدا نمی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار