اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد:
حسین آمیلی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شش میلیون تن نیشکر از مزارع استان برداشت شود که از این میزان نیشکر حدود ۶۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد.
به گزارش شوشان معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام این خبر که تولید شکر به ۶۰۰ هزار تن می‌رسد گفت: در سال زراعی گذشته ۵۸۸ هزار تن شکر در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تولید شد که مقایسه آن با میزان تولید در سال زراعی جاری نشان می‌دهد روند تولید شکر در کشور رو به رشد است.


حسین آمیلی نیاز کشور به شکر را حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: طبق برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی با توجه به میزان تولید، نیاز سالانه کشور به واردات شکر حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت با مدیریت مناسب توازن خوبی بین تولید و مصرف شکر ایجاد کرده است، ادامه داد: موانعی بر سر راه تحقق تولید پایدار شکر همچون هماهنگی و هم‌سویی ارگان‌های مختلف وجود دارد که می‌توان با رفع آنها جهش بزرگی در تولید شکر ایجاد کرد.

معاون شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان اینکه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده شکر در کشور است، بیان کرد: خوزستان یکی از مستعدترین مناطق دنیا برای کشت این گیاه جادویی است که می‌توان با ایجاد انگیزه و جذب سرمایه‌گذار در کشت و تولید نیشکر کشور را بی‌نیاز از واردات شکر کرد.

آمیلی با اشاره به سایر تولیدات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان یادآرو شد: سال گذشته این مجموع توانست ۳۲ میلیون لیتر الکل طبی، هفت‌هزار تن خمیر مایه، ۴۰ هزار تن خوراک دام و ۶۷ هزار مترمکعب MDF تولید کند.

وی در پایان تأکید کرد: از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۲۳ میلیون تن نیشکر در اراضی زیرکشت نیشکر واحدهای کشت و صنعت تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برداشت و حدود پنج میلیون تن شکر تولید شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار