اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد

16 دی ماه نه فقط در تقویم سالانه بلکه در تقویم مقاومت نسلی که پیشرو در تحولات اجتماعی ملت ایران در یک قرن اخیر است، روزیست تاریخی و ثبت شده بنام روز شهدای دانشجو؛ روز شهادت سید حسین علم الهدی و 72 تن از یاران حسینی او در کربلای ایران و در مجاورت ما، هویزه و سید حسین ها چه زیبا ترکیب کردند دو واژه مقدس شهید و دانشجو را.

دانشجو را همیشه با شاخصه حق طلبی و حق مداری میتوان شناخت و چه زیبا سید حسین ها و دانشجویان موحد، مومن و مسلمان حق زمان رو در قامت یگانه دوران پیر جماران خمینی عزیز دیدند و جان را در راه آرمان و حیاتی جدید که امام عزیز در مکتب سیدالشهدا آموخت، اهدا کردند.

مکتبی که شهادت در راه حق را همان حیات حقیقی و جباران را چیزی بجز خزلان و تباهی نمی داند.

سید حسین های خمینی همان دانشجویان شهیدی که برای بسط عدالت و معنویت و نفی ظلم و طاغوت  حرکتی را آغاز کردند و نقش تاریخی خود را ایفا نمودند و امروز پرچم دفاع از آرمان ها را به دست نسلی دیگر از فرزندان خمینی دادند.

فرزندانی که چون برادران خود در سنگر جهاد و علم در جدال و مبارزه هستند، استمرار سید حسین ها در مکتب خمینی، شهدای جهاد علمی و احمدی روشن ها و شهدای مدافع حرم هستند که پیام مقاومت ملت را زینب گونه فریاد زدن.

16 دی ماه سال 81 در تقویم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم روزی بزرگ و تاریخی از پیوند شهادت و علم رقم خورد؛ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بعنوان اولین دانشگاه دولتی نام گرفت که در کشور میزبان پنج شهید گمنام شد، یادمانی که امروز در این دانشگاه ملجا و پناهگاه هر روز دانشگاهیان و نماد پیوند دانشگاه، معنویت و قدسیت است.

سید حسین ها و دانشجویان شهیدی که درس حریت را از حسین آموختن و استمرار حسین علیه السلام و مکتب او در زمان معاصر شدند.

امروز که در آستانه چهاردمین سالگرد تدفین پنج شهید آرمیده در دانشگاه هستیم، مرجعیت و معنویت شهدا در دانشگاه پذیرفته شده است و قدرت و عظمت آنها در جذب قلب های دلدادگان بر کسی پوشیده نیست.

ما امروزه از آنها استمداد می طلبیم برای انجام وظیفه خود برای اینکه از مسیر حق طلبی آنها و ملت ایران و امام شهیدان فاصله نگیریم، از اینکه منافع قومی حزبی و گروهی را بر منافع نظام و انقلاب اسلامی مقدم نکنیم؛

از ایزد منان کمک می طلبیم تا میراث آنها را پاس بداریم و توان خود را در بسط حکومتی برخاسته از دین و ارزش های الهی هزینه کنیم که در دامن منافق صفتانی که بدنبال بسط الگویی از اسلام دمخور و همساز با کفر هستند، نشویم، چه اینکه پیام شهیدان والا مقام، ایستادگی در برابر کفر و استکبار و نفاق بود تا رساندن پرچم الله و توحید به دست صاحب اصلی انقلاب اسلامی.

یاد این 72 شیهد عزیز و دیگر شهدای دانشجوی نام آشنا و گمنام سراسر میهن اسلامی عزیزمان را و همچنین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را گرامی داشته و این روز را به جامعه دانشگاهی که دنباله رو عزت و سربلندی هستند را تبریک عرض می نمائیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار