اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
نماینده رئیس جمهور مستعفی یمن در سازمان ملل اعلام کرده گزارشی از آنچه دخالت‌های ایران در یمن خوانده می‌شود را به دبیرکل جدید سازمان ملل ارائه خواهد داد.
 «خالد الیمانی» نماینده «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که به عنوان سفیر دائمی یمن در سازمان ملل حضور دارد، ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، اعلام کرد قصد دارد گزارشی از آنچه دخالت ایران در امور داخلی یمن خوانده می‌شود به «آنتونیو گوترس» دبیرکل جدید سازمان ملل ارائه کند.

الیمانی گفت این گزارش را کمیته کیفری ویژه یمن که «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن و «عبدالملک الحوثی» رهبر انصار الله را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده، تهیه کرده است.

وی مدعی است در این گزارش به توقیف چند کشتی حامل سلاح و تجهیزات جنگی که از سوی ایران برای انصارالله ارسال شده، اشاره شده است.

الیمانی تأکید کرد که پیشتر این گزارش‌ها را به شورای امنیت و دبیرکل پیشین سازمان ملل ارائه کرده که واکنش مطلوب دولت مستعفی یمن را به همراه نداشته است.

در حالی که عربستان حمله به یمن را با بهانه درخواست هادی از ریاض آغاز کرده، نماینده دائمی رئیس جمهور مستعفی یمن مدعی شد: دلایل زیادی بر وجود اختلاف‌های قومی در ایران وجود دارد اما ما هرگز به ایران سلاح ارسال نکردیم و در امور داخلی این کشور دخالت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد که اگر ایران می‌خواهد به صورت مسالمت آمیز در منطقه حضور داشته باشد می‌تواند از طریق مذاکره همه موضوعات را حل کند اما اگر به عمد به دنبال اجرای پروژه‌های «نفوذی» خود باشد ما با این اقدام مقابله خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار