اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
در پی ارتحال آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام ، علمای خوزستان ، مسئولین استان ، شخصیت های سیاسی...


شوشان: در پی ارتحال آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام ، علمای خوزستان ، مسئولین استان ، شخصیت های سیاسی ،  احزاب و ...  در پیام هایی ، این مصیبت بزرگ را  تسلیت عرض کردند.

پیام تسلیت آیت االه جزایری و استاندار خوزستان در پی ارتحال یار دیرین امام

شوشان: آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز و دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پیامی رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله وانا الیه  راجعون
ملت غیور ایران اسلامی مردم شریف خوزستان

درگذشت جانسوز مجاهد نستوه ، سیاستمدار روشن بین ، یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت الله  هاشمی رفسنجانی که از پیشگامان و خدمتگزاران راستین انقلاب، نظام و مردم بودند و همه عمر شریف خود را وقف اسلام  و آبادانی ایران اسلامی در همه عرصه ها نمودند و در اندیشه و عمل پیوندی ناگسستنی میان سیاست و دیانت برقرار نمودند بسی سنگین و خسارت بار است.

این مصیبت بزرگ را به همه دوستداران فضیلت و مجاهدت ، ملت شریف ایران به خصوص مقام معظم رهبری و خانواده بزرگوارشان تسلیت عرض نموده و از خداوند آمرزنده مهربان برای شادی و مغفرت روح آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه و برای همه بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان


پیام انجمن اسلامی معلمان خوزستان در پی ارتحال آیت الله هاشمی

خبر ارتحال یار و یاور امام و رهبری و یادگار سال ها مجاهدت و مبارزه بر علیه ظلم و ستم در رژیم گذشته،و گنجینه اسرار انقلاب ، بزرگ مردی که آرامش او مایه آرامش یک ملت و صبر و مقاومت او در تحقق اهداف انقلاب و مردم مایه امیدواری مردم به آینده بود فراموش نمی کنیم.

نامه های تاریخی او به صدام حاکم ظالم و جنایتکار عراق در روزهای آخر جنگ که نشان از عزت وعظمت یک ملت دردفاع ازارمانهای خودمی داد.او  زخم زبانها ونامرادیهای کج فهمان وبداندیشان وهتاکی های انان رابرای حفظ انقلاب واسلام و حقوق ملت تحمل کرد و لبخند و آرامش را در سخت ترین شرایط از مردم و دوستداران خود و انقلاب دریغ نورزید. تا آخرین لحظات حیات از ارزش های نظام ومردم دفاع کرد و باعهدی که با خدای خود بسته بود ،باقی ماند.

انجمن اسلامی معلمان خوزستان این مصیبت بزرگ رابه ملت بزرگ ایران ،مقام معظم رهبری و خاندان محترم ایشان تسلیت عرض می کند.

انجمن اسلامی معلمان خوزستان 

پیام تسلیت رئیس دانشگاه چمران در پی درگذشت آیت‌ الله هاشمی

شوشان: دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی درگذشت یار دیرین امام و رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

خبر غیرمنتظره و غم‌انگیز درگذشت حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین فرماندهی کل قوا در دوران جنگ تحمیلی، آحاد مردم ایران بلکه آزادی خواهان و استکبارستیزان جهان اسلام را در اندوه و ماتم فروبرد. بی‌گمان حافظه مردم و تاریخ معاصر ایران خدمات ارزنده و راهگشایی‌های ایشان در بن‌بست‌ها و گردنه‌های دشوار دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی را برای همیشه به یاد خواهد سپرد.

دانشگاهیان استان خوزستان و به‌ویژه دانشگاه شهید چمران اهواز حضور آن مجاهد و مبارز نستوه سفرکرده در این دانشگاه در دهه گذشته و پیام استوار ایشان به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه را فراموش نخواهند کرد.

اینجانب از سوی خود و کلیه دانشگاهیان شهید چمران اهواز این ضایعه بزرگ را به آحاد مردم خوزستان، دانشگاهیان به‌ویژه دانشگاهیان شهید چمران اهواز و مردم ایران عزیز تسلیت گفته و رحمت بی‌پایان پروردگار را برای روح آن مجاهد بزرگ آرزومندم.

پیام استاندار سابق خوزستان در پی درگذشت یار دیرین امام

درگذشت ناگهانی و تأسف آور یار دیرین انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی موجبات تألم و تأثر ملت شریف ایران  که ایشان را از سالیان دور در ذهن و دل داشته اند  فراهم آورد، تصور عدم حضور عالم ربانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام از شدت تلخی در تصور نمی گنجد.

در حقیقت صدور بیانیه تسلیت در سوگ افرادی که همواره و در همه حال در عرصه های حساس نظام جمهوری اسلامی ایران حضور فعال داشته اند بسیار سخت و باور اینکه رحل اقامت خود را در دنیایی دیگر افکنده اند سخت تر و تلخ تراست.

رحلت فرزند ایران از قبل از انقلاب تا به امروز، یار دیرین امام خمینی ( ره ) و مقام معظم رهبری،  نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور ایران اسلامی، عضو همیشگی مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ملت  شریف ایران، مقام معظم رهبری، دوستداران و خانواده شریف شان  تسلیت عرض نموده و برای ایشان علو درجات را از درگاه ایزد منان خواهانم.

عبدالحسن مقتدائي
 

پیام تسلیت ساری نماینده اهواز 

شوشان: دکتر علی ساری نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در پیامی ضایعه درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

با نهایت تالم و تاسف خبر جانسوز درگذشت عالم مجاهد و روحانی انقلابی حضرت الله هاشمی رفسنجانی را دریافت کرده ایم.        
                                      
بدون شک این ضایعه دردناک برای ملت ایران و نظام اسلامی خسارتی بس عظیم و غیرقابل جبران است. اینجانب ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت عرض کرده و از خداوند منان علو درجات ایشان را خواستارم.

علی ساری نماینده مردم اهواز


پیام تسلیت الباجی نماینده اهواز

شوشان: در پی عروج ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ،  مهندس جواد کاظم نسب " الباجی" نماینده مردم اهواز ، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی پیام تسلیتی را صادر کرد.

پیام عضو فراکسیون امید بدین شرح است: امروز ملت ایران و جهان اسلام عالمی روشن بین ، فقیهی زمان شناس،  سیاستمداری دور اندیش ، مجاهدی زجر کشیده و مدیری توانمند را از دست داد و در فقدان او به سوگ نشست. حضرت آیت الله هاشمی رفسجانی سند گویای انقلاب و مخزن الاسرار تاریخ آن بود و از آغاز نهضت همراه با همرزمانی چون مقام معظم رهبری در کنار امام امت(ره) ایستاد و با تحمل درد و رنج شکنجه ها و سیاهچال ها تا پیروزی انقلاب اسلامی بر این عهد استوار بود.

قطعا مردم شریف ایران، صلابت و تدبیر فرمانده همیشه پیروز ۸ سال دفاع مقدس را در کنار رزمندگان اسلام فراموش نخواهند کرد و همواره همراهی او با مقام معظم رهبری بسیاری از موفقیت ها را برای این کشور رقم زد. به سهم خود و به نیابت از پرسنل دفاتر ارتباطات مردمی اینجانب در تهران و خوزستان رحلت این عالم ربانی و فقیه صمدانی و مجاهد نستوه را به ساحت حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، امت اسلامی ،بیت شریف این فقید جلیل القدر، ملت شریف ایران ، عموم حوزه های علمیه ،دوستداران و سایر بازماندگان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم واز خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای سایر داغدیدگان صبر و اجر مسئلت دارم. 

پیام تسلیت مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه خوزستان

فقدان وهجرت یار دیرین امام ، همرزم و هم دل رهبری ، ستون استوار انقلاب اسلامی ، اسوه خستگی ناپذیر ایران ، گنجینه اسرار نظام ، راد مرد صبور دوران سخت  رنج دیده مسیر پر فراز ونشیب انقلاب  را به مردم فهیم ایران ,خانواده ارجمند وبزرگوار ایشان تسلیت عرض می نماییم.

یاد وخاطره بزرگ مرد دوران سازندگی وآرامش عمیق ودرونی ولبخند سراسر محبت ابر مرد سیاست وکیاست تا ابد بر تارک ایران اسلامی وقلوب مردم فهیم این سرزمین کهن, جاودانه وپایدار خواهد ماند. روحشان شاد وقرین رحمت ابدی ایزد پاک.

پیام اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر 

شوشان: درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار ویاور امام ونظام و انقلاب را به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری حضرت  امام خامنه ای (مدظله) تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان برای این روحانی مبارز وانقلابی طلب مغفرت وآمرزش دارم.

هموطنان عزیز به هوش باشید که در پی در گذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رسانه های بیگانه و مزدور شروع به فعالیت کرده سعی در اغفال کردن مردم دارند و در بین ملت ایران شکاف وتفرقه بیندازند لذا از کلیه عزیزان انتظار میرود که با یک پارچگی و حفظ وحدت وهمدلی بین ملت بر دهان بیگانگان وفرصت طلبان بکوبند و راه نفوذ دشمن را همانند قبل با بصیرت کامل وهوشیاری ببندند و اجازه هیچ گونه رخنه  ونفوذی را به دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب ندهند.

بیانیه حزب اعتدال و توسعه خوزستان 

معمار کبیر اعتدال و توسعه و اصلاحات کشور حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی به ملکوت اعلی پیوست . ایشان سیاستمداری آگاه دل و اندیشمند .مدیری مدبر و باهوش و درایت اعجاب انگیز، احیاگر توسعه و سازندگی ایران یارامام و یاور رهبری با عمری تلاش درراه عظمت اسلام و ایران ، یاران و همراهانش را تنها گذاشت تا مردم قدرشناس ایران  در چنین لحظاتی اشک عزا و ماتم بریزند.

شورای استانی حزب اعتدال و توسعه خوزستان عروج ملکوتی معمار اعتدال و توسعه ایران را به رهبر معظم انقلاب و مردم قدرشناس ایران تسلیت میگوید و همه اعضای شورا و شهرستانهای خوزستان،خود را در این ماتم بزرگ شریک می دانند.

پیام دکتر ظریفی معاون فرهنگی ارشاد خوزستان

ضایعه در گذشت حضرت آیه ا...هاشمی را به تمام یاران انقلاب تسلیت می گویم،بدون شک وجود چنین شخصیتی در تمامی برهه های انقلاب اسلامی موجب توازن و آرامش و میانه روی بود.او تمام هستیش رابرای توسعه و ترقی انقلاب گذاشته بود،وجود او مایه دلگرمی و رفع اختلافات بود.تمام تلاش هاشمی روی ایجاد وحدت نیروها صرف می شد.

امیدواریم که یاران دلداده انقلاب مشی و مرام او را همیشه پاس بدارند و برای اعتلا نظام لحظه ای کوتاهی نکنند.بدینوسیله مراتب تاثر خود را برای از دست دادن ایشان اعلام داشته وتلاش خود را صرف خواهیم نمود تا کشور مان را در مسیر توسعه و پیشرفت روزافزون یاری کنیم و از گزند دشمنان محفوظ داریم.همچنین به همه علاقمندان ترقی مملکت یادآور می شویم که با هوشیاری هرچه تمام تر صحنه های پیش رو را داشته باشند و امکان بهره برداری غیر را از این شرایط ازبین ببرند.

پیام تسلیت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پی رحلت آیت الله هاشمی

خبر درگذشت عالم مجاهد و انقلابی ، یار دیرین بنیانگذار انقلاب، امام (ره ) و رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  موجب اندوه و تأثر فراوان شد. وی  یکی از شاگردان مبّرز و از یاران صدیق امام (ره) بود  که از شروع نهضت امام راحل  در کنار امام و انقلاب بود و از هیچ تلاش و کوششی برای به ثمر نشستن انقلاب در برهه های مختلف دريغ نکرد. بی تردید نام هاشمی در صحیفه انقلاب به یادگار خواهد ماند و مردم  قدر شناس و انقلابی هیچ گاه مجاهدت های این عالم وارسته را از یاد نخواهند برد .

رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، بی شک  مصیبتی بزرگ برای انقلاب و ارادتمندان امام و رهبری  است که سال‌های متمادی از اقدامات  سازنده و آگاهی بخش ایشان بهره‌مند بودند.

ضمن تسلیت درگذشت ایشان به پیشگاه حضرت بقیةالله الأعظم ،مقام معظم رهبری، بیت شریف آن عالم وارسته، فرهنگیان و عموم  مردم  شریف و انقلابی، خداوند متعال   روح بلند آن مجاهد انقلابی را در کنار مراد و مقتدایش حضرت امام خمینی  (ره)  متنعم از فیوضات رحمانی بگرداند.

پیام تسلیت مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد خوزستان  

مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد خوزستان درگذشت حضرت آیت الله رفسنجانی مجاهد نستوه ویار دیرین امام  را تسلیت گفت. خبر در گذشت مجاهد نستوه ، ذخیره انقلاب اسلامی و یار دیرین امام حضرت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی موجب تالم و اندوه جامعه انقلابی و آحاد مردم ایران شده است.

بی شک  در گذشت  این اسوه ی مبارزه وجهاد که دین بزرگی به گردن انقلاب اسلامی دارد، ضایعه جبران ناپذیری برای این انقلاب است .
مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد خوزستان این ضایعه بزرگ را به پیشگاه مردم ایران، مراجع عظام شیعه تسلیت عرض می نماید.
 
پیام حزب ندای ایرانیان شعبه خوزستان

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدالله علیه و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا.

جمهوری اسلامی ایران یکی از مؤثرترین عناصر خود را از دست داد. نام آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مقطع مبارزه و در سیر استقرار نظام همواره با کارآمدی و اثربخشی همراه بوده است. در هر برهه به عنوان عنصری کلیدی در خدمت نظام بود. در زمان جنگ تحمیلی در نقش فرمانده و هماهنگ کننده نیروهای نظامی ظاهر شد و در همان دوره به وحدت آفرینی و آگاهی بخشی به مردم از تریبون نظام جمعه به نحو اتم و اکمل پرداخت و انتقاد ایشان از تروریست های اقتصادی در زمانی که معیشت مردم با دشواری روبرو بود، از خاطره جمعی زدوده نخواهد شد. مصداق واقعی مشی اعتدالی و واقع گرا بود.

در سیاست خارجی همواره منافع ملت ایران را مد نظر داشت، چه در بازسازی رابطه با عربستان و چه در ارائه راهبردهایی برای وحدت جهان اسلام. همانگونه که در جوانی به نگارش کتابی در باره امیرکبیر پرداخت، بر همان سیاق به سازندگی و توسعه ایران می اندیشید و تلاش می کرد. در حفظ نظام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و دشوارترین کارها را بر عهده می گرفت، آنگونه که در پذیرش قطعنامه 598 عمل کرد. خود را متعلق به انقلاب و نظام می دانست و ورای آن هیچ حیثیت و جایگاهی برای خود قائل نبود. حزب ندای ایرانیان شعبه خوزستان ضایعه رحلت این کارگزار بزرگ جمهوری اسلامی ایران را به عموم ملت ایران تسلیت عرض می نماید و از درگاه ایزد منان برای ایشان علو درجات آرزو می نماید. عاش سعیدا و مات سعیدا
  
پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد خرمشهر 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر -خلیج فارس در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام "دکتر مهدی بصیرت رئیس واحد بین المللی خرمشهر -خلیج فارس" در این باره به شرح زیر است:

ارتحال یار دیرین انقلاب اسلامی، همراه حضرت امام راحل(ره)، همسنگر مقام معظم رهبری و مجاهد نستوه، بنیان‌گذار مدبر دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت آیت‌الله هاشمي رفسنجاني را محضر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و تمامی جامعه دانشگاهی، بویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی  و بیت مکرم آن حضرت، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی دکتر میرزاده، هیات موسس و امنا دانشگاه که در سوگ پدر معنوی خود نشسته اند تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن عالم ربانی علو درجات ، رحمت و غفران واسعه الهي را مسألت می نمائیم.

 پیام تسلیت آیت الله كعبی

تاریخ انقلاب با نام آ‌یت الله هاشمی گره خورده است. در 19 دی که نقطه عطف قیام عاشورایی مردم قم و حوزه علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی است و در شب ارتحال حضرت معصومه(س) نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با فاجعه غمبار ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد.

این ضایعه سنگین و غم بار را به حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید، رهبر معظم انقلاب و همه عاشقان انقلاب اسلامی و امام و رهبری تسلیت عرض می کنم، آیت الله هاشمی رفسنجانی از ستون خیمه های انقلاب اسلامی و از پیشتازان و پیشقراولان نهضت امام راحل از آغاز تا دوران شکل گیری به ویژه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بود.

تجلیل از آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل از انقلاب اسلامی، امام و رهبری است، قطعا مراسم نکوداشت آیت الله هاشمی و مراسم تشییع جنازه ایشان به مثابه یک حادثه بزرگ تاریخی در دوران انقلاب اسلامی مانند تشییع بزرگان انقلاب اسلامی در ایران و در سطح جهان اسلام با شکوه فراوان برگزار خواهد شد. در مجموع باید گفت که 82 سال عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جهاد، مبارزه، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی سپری شد، ایشان بعد از عمری مجاهدت و تلاش در راه اسلام و انقلاب به امام راحل، شهدا و به آرزوی دیرین خود رسید.

پیام شورای اسلامی شهر اهواز 

خبر درگذشت یار دیرین حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۹ دی ماه را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به یک روز غمگین تبدیل کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای فعالیت های ضد رژیم شاهنشاهی در کنار حضرت امام خمینی(ره) حضور داشتند و فعالیت های زرینی از خود در تاریخ انقلاب اسلامی بر جای گذاشتند.

ایشان زمانی که در سمت های رییس مجلس شورای اسلامی٬ ریاست جمهوری و رییس تشخیص مصلحت نظام بودند زحمات بسیاری برای انقلاب کشیدند که بر هیچکس پوشیده نیست. شورای اسلامی شهر  اهواز٬این ضایعه عظیم را به مقام معظم هبری٬ملت شریف ایران و خانواده ایشان تسلیت عرض می کند.

  پیام  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

خبر ضایعه دردناک رحلت یار بی مانند انقلاب ; امام و رهبری چنان سنگین و ناباورانه بود که تنها لطف الهی می تواند تسلی بخش باشد . عشق و ارادت ایشان به مقام معظم رهبری بر هیچ کس پوشیده نبود و خاطرات و لحظه به لحظه ی انقلاب اسلامی ایران تماما با حضور این دو مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر و شهسواران انقلاب همراه بود و چه تنگناها و مشقت های فراوان را با صمیمت کم نظیر و مثال زدنی در کنار یکدیگر گذراندند . رد پای این بزرگمرد که از تباری بزرگ و رشد یافته ی خانواده‌ای شریف بود در تاریخ این مرز و بوم تا همیشه به یادگار خواهد ماند .

قدرت تحلیل و شجاعت کم نظیر و هوش سرشار همراه با عشق به پیامبر و اهل بیت اسلام ; امام و رهبری معظم در جان و روح این فقیه بزرگ نهادینه شده بود.  هاشمی در میان ما زنده است. با ما خواهد ماند. چرا که به فرموده امام (ره) هاشمی زنده است زیرا که نهضت زنده است.  اینجانب فقدان همسنگر ولایت و رهبری و مردی بزرگ از تبار انقلاب اسلامی و مصیبت جانکاه را به حضور مقام معظم رهبری و مردم ایران و علی الخصوص مردم و هنرمندان خوزستان تسلیت عرض می نمایم. خداوند متعال روح پاک و خالصش را با اولیاء الهی محشور نماید. 

پیام تسلیت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز 

خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمر شریف ایشان، عمری هم پای تاریخ انقلاب اسلامی است، خبری شوک آور برای همه مردم ایران بود. هاشمی، شناسنامه و تاریخ انقلاب بود. هاشمی، در زمانی که گروهی در حجره های خود، در آسایش، زندگی می کردند، به آرزوی جامعه ای آزاد و مردم سالار سازگار با اعتقادات دینی، رنج تبعید و زندان را چشید. کسی که برای فلسطین نوشت. کسی که بی شک، از رهبران انقلاب اسلامی بود.

اعتماد امام به هاشمی را می توان از همان زمانی دریافت که او از طرف مرحوم امام، حکم نخست وزیری مرحوم بازرگان را قرائت کرد. هاشمی با انقلاب، در همه صحنه ها بود. در شورای انقلاب، وزارت کشور، ریاست مجلس، امام جمعه موقت تهران، فرماندهی جنگ، جانشین فرماندهی کل قوا، رییس جمهور، رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام.

هنوز خطبه های عدالت اجتماعی دهه شصت هاشمی در گوش ها زمزمه می کند. خطبه های روز قدس که آخرین خطبه او در روز قدس ۸۸، یادآور اعتماد او به مردم و خواست او بر آشتی و مصالحه در جامعه ایران بود.  تلاش او در سازندگی ایران پس از جنگ و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، همه گواه این است که او دل به توسعه ایران داشت.

هاشمی، در زمانی که گروهی با به حاشیه بردن همه نیروهای پیشرو انقلاب، موجبات به حکومت رسیدن خرافه پرستان را بوجود آوردند، علم مبارزه با خرافه پرستی و علم مردم مداری را در دست گرفت و همین، اعتماد مردم را به او صد چندان کرد به طوری که او توانست در آخرین سال زندگی خود، بالاترین رای را در انتخابات مجلس خبرگان از آن خود کند و او با اخذ اعتماد مردم، جان به جان آفرین سپرد. اعتمادی که او را به نیکی در تاریخ ثبت کرد. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز، درگذشت یار دیرین امام، شناسنامه انقلاب اسلامی و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به خانواده داغدار و همه مردم ایران، تسلیت می گوید و برای روح پرفتوح ایشان، رحمت و غفران الهی و برای خانواده گرامی، صبر مسالت دارد.

پیام تسلیت دکتر برات قبادیان 

خبر كوتاه بود ولي باورنكردني. . "آيت اله اكبر هاشمي رفسنجاني درگذشت". آيت اله هاشمي رفسنجاني  را رهبران انقلاب و جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) و حضرت آيت اله خامنه اي خيلي خوب مي شناختند. آن ها به ترتيب در مورد ايشان جملاتي دارند كه بسيار پرمفهوم و شنيدني است. جملات كوتاه به ترتيب، زماني كه روزهاي اول انقلاب به آيت اله هاشمي سوء قصد شد و نيز زماني كه در سال ١٣٧٦ انتخابات رياست جمهوري در حال برگزاري بود و در پاي صندوق،  راي خود را به صندوق مي انداختند گفتند: "انقلاب زنده است تا هاشمي زنده است".  و  "هيچكس براي من هاشمي نمي شود".

علي ايحال، وفات ناگهانی و ناباورانه اين استوانه نظام اسلامي و  یار دیرین  رهبران  نظام و انقلاب و ياور راستين مردم، را به ملت شریف و قدرشناس ایران‌ تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال براي اين مرد بزرگ و مبارز خستگي ناپذير  كه به مثابه اميركبير دوران معاصر ايران بود، رحمت و مغفرت و علو درجات را خواهانيم. روحشان شاد. راهشان  پر رهرو باد...

پیام تسلیت شوراي اصلاح طلبان شهرستان خرمشهر در پی رحلت آیت الله هاشمی

رحلت جانگداز عالم رباني  حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار وفادار و  دیرین امام و رهبری،  و یکی از ستون هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي رئيس جمهور پيشين و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضايعه اي بس جبران ناپذیر برای ايران اسلامی است. 

بي ترديد، مبارزات مستمر ، صادقانه  و تاثير گذار این شخصیت عالیقدر در راه برپایی حاکمیت دینی در طول دوران پیش از انقلاب و حضور بي بديل و تعیین کننده او در همه مقاطع پرفراز و نشيب  انقلاب از بدو شكل گيري ان تا به امروز از وی شخصیتی تاثير گذار و كم نظير در تاریخ پنجاه ساله اخير ایران  اسلامي ساخته است. 

اصلاح طلبان خرمشهر و حاميان دولت تدبير و اميد فقدان اين مرد بزرگ را كه ضايعه ايي جبران ناپذير براي ملت و نظام مي داند به محضر مقام  عظماي ولايت، عموم ملت شريف ايران و  خانواده بزرگوار ایشان،  تسلیت عرض نموده و برای آن راحل بزرگوار، علو درجات را از  پیشگاه باری تعالی مسئلت دارد.

شوراي اصلاح طلبان شهرستان خرمشهر / حزب اتحاد ملت ايران  شعبه خرمشهر / شوراي مشورتي توسعه استان ( شهرستان ) خرمشهر / انجمن اسلامي معلمان شهرستان خرمشهر
 
پیام حزب مردم سالاری شاخه خوزستان در پی رحلت آیت الله هاشمی
 
تاریخ معاصر ایران با یکی از بزرگترین مردان خود وداع کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی است که در تمام ادوار چهار دهه اخیر،جایگاه مهم ،تاثیر گذار و بی بدیلی داشته است. مانند بسیاری از بزرگمردان این سرزمین که در زمانه خود کمتر شناخته شده هستند، بی تردید آیندگان بیش از امروزیان، بر تاثیر او در تحولات سالهای اخیر صحه خواهند گذاشت.نام هاشمی از سالهای مبارزات قبل از انقلاب تا جنگ و از سازندگی تا دوران نوین اصلاحات و نیز ناملایمات سالهای اخیر هیچ گاه از ذهن جامعه محو نشد. او با مردم زیست،برای مردم تلاش کرد و چه خوش سعادت که در دامان مردم مرد. هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق...

پیام تسلیت کشت زر نماینده بهبهان

حبيب الله كشت زر نماينده مردم بهبهان و آغاجاري در مجلس شوراي اسلامي طي پيامي ارتحال آيت الله هاشمي رفسنجاني را تسليت گفتند.متن پيام به شرح ذيل مي باشد: بدينوسيله ارتحال آيت الله هاشمي رفسنجاني مبارز و مجاهد نستوه انقلاب اسلامي ايران و يار وفادار امام راحل  را به عموم ملت شريف ايران خصوصا" بيت ايشان تسليت عرض مي نمايم. از خداوند منان هم نشيني با سالكان و صالحان درگاه احديت را براي روح آن مرحوم مسئلت دارم.

پیام تسلیت یوسفی نماینده مردم اهواز 

 همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیتی صادر کرد. در این پیام آمده است 'خبر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین و وفادار امام و رهبری همگان را متاثر کرد.'

ایشان از جمله مبارزین انقلابی بود که از اولین روزهای نهضت اسلامی در کنار امام و رهبری برای پیروزی انقلاب اسلامی در مناسب مختلف و در مقاطع حساس منشا خدمات و برکات وافری بودند.در این پیام تصریح شده است 'شخصیت والای علمی،سیاسی،مذهبی و اجتماعی ایشان برای پژوهش های سیاسی و اجتماعی دانشمندان و محققین گنجینه ای ارزشمند می باشد.' یوسفی در ادامه اضافه کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات غریبانه حضرت فاطمه معصومه(س) به سهم خود این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان از درگاه الوهیت صبر و اجر خواستارم.

پیام تسلیت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند 

اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در پیامی، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:درگذشت بزرگمرد انقلابی و خستگی ناپذیر فقیه و مجتهد زمان شناس و سیاستمدار بزرگ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شاگرد امام راحل و یاور رهبری را به همه ملت ایران و مردم شریف منطقه آزاد اروند، به ویژه به خانواده محترم و بازمانگان آن مرحوم تسلیت عرض کرده و علو درجات در جوار رحمت الهی را برای وی خواستارم. آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه نوزدهم دیماه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

پیام تسلیت مدیرکل کانون خوزستان 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر دوران سخت مبارزات نهضت اسلامی، شاگرد و یار دیرین امام راحل عظیم الشان (ره)، همراه و هم‌سنگر واقعی و همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بودند. خبر رحلت جان‌سوز و ناگهانی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را موجب تألم و تأسف شدید دانستند.

 مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری فرهیخته، اخلاق مدار بودند که مردم، مخصوصاً کودکان و نوجوان را بسیار دوست می‌داشت. وی عمر پربرکت خویش را در راه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و بعد از پیروزی انقلاب در جهت استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خدمتگزاری صادقانه و خالصانه به مردم در سنگرها و میادین حساس و کلیدی نظام سپری کردند و بدون تردید نام و یاد آن فقید سعید و آثار خدمات گسترده و ماندگار ایشان در حافظه تاریخی ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی ثبت و ضبط و به یادگار خواهد ماند.

این‌جانب رحلت جان‌گداز ایشان را به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، ریاست محترم جمهور، همسر، فرزندان و برادران، روحانیت و مراجع عظام تقلید، شاگردان، همراهان و هم‌رزمان ایشان و ملت شریف و سربلند ایران اسلامی تسلیت گفته و طلب رحمت و غفران الهی برای آن مهاجر الی الله را دارم.


پیام تسلیت دبیرهیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان

دکتر شهرام لک دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی را  تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به این شرح است: خبر درگذشت عالم مجاهد و خستگی ناپذیر، حضرت آيت الله هاشمى رفسنجانى رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و از ياران ديرين حضرت امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب موجب تاسف جامعه بزرگ ایران اسلامی گشت. فقدان ایشان که از خدمتگزاران مردم بودند، خلأیی عظیم برای مردم و ملت های مظلوم جهان خواهد بود. اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان این ضایعه بزرگ و مصیبت عظیم جبران ناپذیر را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و بیت معزز و معظم ایشان، جامعه بزرگ روحانیت، مردم شریف ایران و به خصوص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

پیام تسلیت مدیرکل و کارکنان اداره کل شیلات خوزستان 

هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است . ارتحال ناگهانی و جانسور عالم مجاهد و نستوه، یار صادق و دیرین حضرت امام (ره)، پشتیبان همیشگی انقلاب و رفیق و همرزم و همراه مقام معظم رهبری ، مصلح انقلابی و دوراندیش ،کوه صبر و استقامت ، سردارسازندگی ، *حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی* ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر برای ملت و انقلاب است .

بزرگ مردی که طی 60 سال مبارزه و مجاهدت، عمر خود را صرف اسلام و انقلاب نمود و در این راه پر فراز و نشیب ، *به فرموده مقام معظم رهبری؛ با هوشی وافر و صمیمیتی کم‌نظیر ، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودندو به ویژه برای اینجانب بود.

مجاهدتهای آن روحانی مبارز و خستگی ناپذیر در مسیر پیروزی انقلاب، تثبیت و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز خدمات ارزنده و تدابیر ایشان برای تحقق پیشرفتهای علمی و صنعتی و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در مسئولیت های مختلف، از اذهان و قلوب ملت بزرگوار ایران و نیز تاریخ میهن اسلامی، فراموش نخواهد شد .

این مصیبت جانکاه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج) و محضرشریف مقام معظم رهبری، همسر ، فرزندان و خانواده معزز ایشان و ملت شریف ایران، تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.


روح بزرگ هاشمی به روح مقتدایش حضرت امام خمینی (ره ) پیوست .

درگذشت ناگهانی عالم نستوه ومجاهدخستگی ناپذیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه ملت ایران ضایعه ای اسفناک وجانگداز بود . هاشمی فرمانده جنگ ، سردار سازندگی وهمواره در کنار مردم ونماد عقلانیت واعتدال کشور بود به تمام معنا روایت زندگی ایشان داستان انقلاب اسلامی بود شیوه ومنش رفتار وگفتار ایشان در همه دوران عامل آرامش وثبات کشور بود .

حزب کارگزاران سازندگی خوزستان ضمن عرض تسلیت این مصیبت  به ملت بزرگ ایران ومقام معظم رهبری وهمه مسلمانان دنیا همواره در جهت اعتلای افکار وادامه راه آن عالم نستوه تلاش خواهد کرد.

پیام تسلیت رییس دانشگاه‌ پیام نور خوزستان

رییس دانشگاه‌ پیام نور خوزستان در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقدان یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت
 متن پیام دکتر علیرضا اقبالی رییس دانشگاه پیام نورخوزستان به شرح زیر است: درگذشت مجاهد فرزانه، یار و همسنگر دیرین بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبری معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، باعث افسوس و تألم گردید.
 
مجاهدت‌های ایشان در برهه مبارزات پیش از انقلاب، پیروزی انقلاب، سال‌های دفاع مقدس و دوران سازندگی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به یکی از چهره‌های تأثیرگذار در روند انقلاب و دوران پس از آن تا امروز تبدیل نموده است.
 
اینجانب به نوبه خود این ضایعه عظیم را محضر مقام معظم رهبری "مد‌ظله العالی"، ملت شریف ایران و به‌ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای روح بزرگ آن مرحوم طلب آمرزش و غفران و برای بیت مکرم وی صبر مسئلت می‌نمایم.
 
پیام تسلیت رییس دانشگاه‌ کشاورزی رامین خوزستان

 طاءاله سیادت رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان طی پیامی رحلت عالم مبارز و مجاهد نستوه، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمه‌الله علیه را تسلیت گفت.
 
در این پیام آمده است: رحلت عالم مبارز و مجاهد نستوه، یار دیرین امام و رهبری، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمه‌الله علیه موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. خدمات شایسته ایشان به کشور و رشد و ارتقای فکری جوانان و پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی، در خاطره‌ها همیشه باقی خواهد ماند.
 
اینجانب درگذشت این فقید سعید را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خانواده گرامی ایشان و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای وی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت شهردار اهواز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

ارتحال جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب و رهبری برای همه ی مردم ایران خبری دردناک و غم انگیز بود.

بی شک حضور چند دهه ی هاشمی رفسنجانی در طول تاریخ این مرز و بوم حضوری درخشان و موثر بوده است. از مبارزات بر ضد نظام شاهنشاهی و اهتمام ایشان در پیروزی نهضت اسلامی تا نقش ایشان در تثبیت نظام نوپای جمهوری اسلامی، مبارزه با منافقین و توطئه های داخلی و خارجی و نیز حضور تعیین کننده در هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدیریت ایشان در قوای مقننه و مجریه و مجمع تشخیص مصلحت نظام در طول سالیان متمادی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان نظام اسلامی و ابعاد فقهی، تاریخی و دهها ویژگی برجسته از این مجاهد نستوه، شخصیتی بی نظیر ساخته است.

ولایت مداری هاشمی رفسنجانی و تبعیت ایشان از مقام معظم رهبری تا پایان دوران حیات، درسی مهم برای همه ی مسئولان و خدمتگزاران نظام اسلامی است. لازم می دانم این ضایعه ی بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران بویژه همشهریان اهوازی و نیز بیت معزز هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال مغفرت الهی و علو  درجات را برای ایشان خواستارم.

پیام تسلیت مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
 
متن پیام تسلیت بیژن عالیپور به این شرح است: خبر رحلت یار دیرین امام، مقام معظم رهبری و انقلاب، مجاهد خستگی‌ناپذیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ملت ولایتمدار ایران بویژه خانواده بزرگ صنعت نفت موجب تألم و تأثر فراوان شد. نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مبارز نستوه سال‌های خوف و خطر، نزد قاطبه مردم ایران بویژه کارکنان صنعت نفت یادآور حرکت مداوم در مسیر تعالی و عزت ایران اسلامی است.
 
بی‌تردید کارکنان صنعت نفت، حضور موثر و گره‌گشای ایشان را حداقل در سه مقطع حساس تاریخی از یاد نخواهند برد؛ نخست در کوران مبارزه با رژیم طاغوت و در جریان اعتصابات سراسری کارکنان صنعت نفت که ایشان به عنوان یکی از نمایندگان حضرت امام(ره) با حضور در مناطق نفتخیز جنوب کارکنان صنعت نفت را به تولید دوباره نفت و بازگشت به محل کار خود دعوت نمودند.
 
دوم در دوران 8 ساله دفاع مقدس و اوج جنگ که آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مداوم و تماس‌های مستمر، مشوق و راهگشای استمرار تولید و صادرات نفت بودند و مقطع سوم دوران باشکوه سازندگی و بازسازی تاسیسات است که ایشان به عنوان سردار سازندگی و احیاگر توان تولید و اقتدار صنعت نفت از دل خرابی‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی، ظاهر شدند. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار بزرگ سازندگی و بزرگمرد تدبیر و سیاست، ضایعه رحلت این چهره تاثیرگذار جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، عموم ملت داغدار ایران و کارکنان صنعت نفت تسلیت عرض می‌نمایم".

پیام تسلیت  آیت الله سید علی شفیعی

آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت درگذشت آیت ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر صادر کرد: 'رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای مدظله العالی' با اندوه فراوان درگذشت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام عالم جلیل و قرآن شناس و کم نظیر آیت ا... حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی 'رحمت ا... علیه' را به محضر شریف حضرت عالی تسلیت و تعزیت عزض نموده و دوام سایه بلند و طول عمر مبارک را از درگاه ربوبی مسئلت داشته و علو درجات آن فقید سعید را از ایزد متعال خواهانم.

پیام تسلیت سومالی فرماندار شوشتر

تاریخ و هویت هر کشوری برگرفته از بروز و حضور شخصیت‌های ویژه‌ای است که از دل مردم آن جامعه برخاسته و برجسته می‌شوند.  رحلت جانگداز حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ،یار دیرین امام خمینی (ره) ،انقلاب و رهبری ، مایه تاسف، تاثر و تالم عمیق جمهوری اسلامی ایران گردید. 

این یار وفادار انقلاب و مردم، همواره و همیشه و در تمامی دوران های پر فراز و نشیب زندگی پر ثمرش و در مسئولیت های حساس و خطیر خود در هدایت مسیر توسعه و پیشرفت ایران و تعمیق انقلاب همواره جزو همراهان پرتلاش و صادق نهضت امام خمینی(ره) بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت‌ها مختلف سیاسی تمام عمر پر برکت خود را صرف ترویج و تحقق آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی کردند. 

اینجانب با نهایت ابراز تالم و تاثر ضایعه ارتحال شخصیت برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، خانواده‌ی معظم شهدا، خانواده‌ی ایشان و مردم شریف شهرستان شوشتر تسلیت عرض می نمایم. 

پیام تسلیت اصلاح طلبان کوت عبدالله

رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی روحانی مبارز و انقلابی موجب حزن و اندوه عموم ملت ایران شده است. آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول عمر پربرکت خود تلاش و مجاهدت های بسیاری در جهت اعتلا و پیشرفت کشور داشته اند و در این مسیر متحمل سختی ها و آلام بسیاری شده اند.

سیره حیات و منش والای این عالم بزرگوار و یار دیرین امام راحل چه در دوران مبارزات و چه پس از پیروزی انقلاب می تواند بهترین الگو و سرمشق ما باشد. این ضایعه بزرگ را به ملت ایران و تمام انسان های تحول خواه و آزادی خواه تسلیت عرض می شود.

پیام آیت الله محسن حیدری 

آیت الله هاشمی یک عمر در کنار حضرت امام (ره) و رهبر معظم رهبری مبارزه کرد و عنصر بسیار مفیدی برای نهضت اسلامی امام بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ها زندان بود و زجر کشید و بالاخره پس از پیروزی انقلاب، یکی از ارکان نظام اسلامی بود. او در کسوت ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت داشت. ایشان همچنین سال ها در دوران دفاع مقدس، به عنوان جانشین فرمانده کل قوا زحمت کشید و ان شاءالله خدا بر درجات ایشان بیفزاید.

این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، تمام انقلابیون و هواداران مخلص و حقیقی انقلاب تسلیت عرض می کنم. امیدواریم خداوند این عالم مجاهد را قرین رحمت خود بسازد.
 
پیام مجمع اصلاح طلبان خوزستان در پی رحلت آیت الله هاشمی

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهدی نستوه ،چهره مؤثر در شکل گیری وپیروزی انقلاب اسلامی، شخصیتی متشخص و اندیشمندی عالم در جهان اسلام  و سیاستمداری پرتلاش و نستوه درعرصه ی معادلات پر از فراز و نشیب ایران  دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت و همگان را در اندوه و فغان فرو برد و سوگوار نمود و البته قبول این حقیقت و این راه تقدیری انکار ناپذیر است که؛ کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ(هرکه روی زمین است دستخوش مرگ و فناست و خدای باجلال و عظمت باقی می ماند).

آیت الله هاشمی رفسنجانی از آغازین روزهای غرس نهال انقلاب اسلامی و حرکت ۱۵ خرداد یکی از پیشگامان و موثقین و یار همیشه یاور و همراه حضرت امام خمینی (ره) در کنار دو یار مبارز حضرت آیت الله العظمی منتظری و حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت ساختارمندی، شکل گیری ، استقرار نظام ، توسعه و پیشرفت کشور منطبق بر ساختار و برنامه تلاش نمود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افتخار مدیریت جنگ تحمیلی را در کارنامه ی خود داشت و پس از جنگ، سازندگی را در شرایطی که کشور خرابی ها و مشکلات بسیار داشت ، آغاز نمود و موفقیت های وصف ناپذیری را نصیب کشور کرد.

آیت الله هاشمی همچون همیشه ی تاریخ حیات پرفروغش با سر پنجه ی تدبیر و مدبرانه اش اجرا و برگزاری حماسه ی دوم خرداد ۷۶ را در جهت اعمال اراده ی ملت ایران مدیریت فرمود و در پی انتخابات ۸۸ در همه ی احوال ملجأ و مأمنی برای مردم بزرگ و تمامی حق طلبان ،اعتدال گرایان  ، اصلاح طلبان و منتخبان مردم بود .

وی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بابزرگ منشی وتدبیر و آینده نگری عمیق خود ، قلم بطلان بر دروغ و تباهی کشید و باعث پیروزی و شادی بزرگ مردم شد. ایشان اندیشمندی خستگی ناپذیر بود و در همه حال و ادوار برای عظمت ایران و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی  در بحران ها و تنگناها گره گشا بود و بدون شک فقدانش در سپهر سیاسی ایران تا سالیان متمادی مشهود و ملموس خواهد ماند چرا که؛ إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ ءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

رحلت این عالم گرانقدر که مصیبتی بس بزرگ است را به همه ی مردم شریف ایران ، خانواده ی مکرم ، محترم و رنجدیده ی آیت الله هاشمی رفسنجانی و به همه ی دوستدارانش تسلیت عرض نموده ،  برای آن فقید سعید از حضرت باریتعالی رحمت واسعه و علو درجات آرزومندیم.

امروز ملت بزرگ و شریف ایران در سوگ فرزند دیگری از آرمان ایمانشان، عالم آزاد اندیش و روشنفکر و مبارز ضد استعمار و استبداد، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری نشسته اند.

مردم ایران دوباره خاطرات خرداد ماه ۶۸ را که شاهد رحلت بنیان گذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) بودند در ذهن و جان خود مرور می کنند و به یاد می آورند که در هر لحظه از انقلاب، همواره آیت الله هاشمی در کنار امام و ملت ایران حضور داشته اند. از شکنجه شدن در رژیم طاغوت تا رسیدگی به خانواده زندانیان سیاسی در بند آن رژیم، از فرماندهی جنگ تا ریاست مجلس، از ریاست جمهوری تا مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام  و در تمام دوران مجاهدت شصت ساله خود همواره در تلاش برای بهروزی و اعتلای جایگاه ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده اند. 

امام خمینی(ره) در بزنگاه تاریخی خردادماه ۱۳۵۸ در پیامی فرمودند : " بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.  " به راستی نیز چنین است. امروز بیش از پیش وظیفه خود می دانیم که در راه اعتلای شجره این نهضت که با خون شهیدان آبیاری شده است بکوشیم و به فرموده امام راحل(ره) اعتقاد داریم که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

فقدان این انقلابی اصیل، زخمی جانکاه بر پیکر نظام و ملت ایران است. از این رو ما تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها از اکثر نقاط کشور، ضایعه وارده را به محضر شریف ملت بزرگ ایران، خانواده داغدار هاشمی رفسنجانی، رهبر انقلاب، بزرگان، علما، آزادگان، ایثارگران و تمامی دلباختگان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می کنیم و علو درجات را برای آن مرحوم آرزومندیم و از آحاد ملت ایران دعوت می نماییم تا در مراسم تشیع پیکر پاکشان در ساعت ۸:۳۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه از دانشگاه تهران به طرف حرم مطهر بنیانگذار انقلاب شرکت کنند.

پیام تسلیت فرماندار اهواز

 فرماندار شهرستان اهواز در پیامی ارتحال جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: ارتحال غم بار یار وفادار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و هم سنگر صدیق رهبر،کوهی از غم و حسرت را برای ملت قدر شناس ایران اسلامی به جای گذاشت، بدینوسیله عروج ملکوتی حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به درگاه حضرت ولیعصر(عج)،رهبر عالیقدر انقلاب، آیات گرانقدر عظام، بیت ایشان و ملت ولایتمدار خوزستان و شهرستان اهواز تسلیت عرض می نمایم ،برای آن مرحوم فقید علو درجات و برای بازماندگان صبری جزیل از درگاه الهی مسئلت دارم.
 
پیام تسلیت حمید زنگنه نماینده اسبق مردم اهواز

خبر جانسوز رحلت مجاهد نستوه ، یار دیرین معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و یاور مقام معظم رهبری (دامه برکاته) ، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سردار بزرگ سازندگی ایران اسلامی بسیار موجب تاثر و تالم فراوان ملت شریف ایران گشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچون کوهی استوار در کنار امام فقید امت و مقام رهبری قرار داشتند و دفاع از امام و انقلاب برای ایشان از هر چیزی مهم‌تر بود و در میدانهای عمل همچون کوهی محکم و با قامتی استوار ایستادند و بعد از پیروزی انقلاب هم مدافع نظام و مردم بودند.

آسمان ایران اسلامی ، امروز داغدار و سیاهپوش مردی اصیل از جنس ولایت مداری و آزادگی است ، مردی بزرگ و صبور که سالها عمرش را خالصانه در راه اهداف انقلاب اسلامی ایران ، چون شمع و سنگ زیرینِ آسیاب ، در طبق ایثار سپری کرد. اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه ایران اسلامی ،  نیز  به نوبه خود این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری ، بیت شریف بخصوص همسر مکرمه و فرزندان گرامی ایشان ، ملت بزرگوار ایران تسلیت عرض می‌نمایم و از  خداوند منان، علو درجات را برای این عزیز سفر کرده خواهانم.

پیام تسلیت حزب اعتدال و توسعه آبادان 

حزب اعتدال و توسعه آبادان به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیت صادر کرد. در این پیام آمده است:خبر ناباورانه رحلت بزرگمرد انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری آنچنان غم انگیز، اسفبار و جانکاه بود که دل مردم ایران را به درد آورد.

با نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی، می توان دریافت که جایگاه آن فقید بسی رفیع، ماندگار و درخشان است که آن بزرگوار تا ابد، جزو ستارگان همیشه روشن آسمان انقلاب می ماند و چه بسا تاریخ، روشنایی این ستاره نامدار را برای آیندگان روشن تر می کند. خدمات ارزنده آن مجاهد نستوه برای انقلاب و ملت شریف ایران جزو برگ های زرین تاریخ این مرز و بوم است که هر انسان منصفی را جدا از هرگونه تفکر سیاسی به شعف و افتخار وا می دارد.

پس بیراه نیست که نام وی با سازندگی، اعتدال و میانه روی و انصاف در سیاست، عزت خواهی و سربلندی ایران قرین است.
حزب اعتدال و توسعه آبادان این ضایعه اسفناک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و تمامی مجاهدان راه اعتدال تسلیت عرض کرده و علو درجات را برای آن فقید از خداوند سبحان آرزومند است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام شامگاه یکشنبه نوزدهم دیماه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست. پیکر مطهر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش در داخل ضریح و در کنار مقبره امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

پیام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

با نهایت اندوه، ارتحال یار دیرین امام و رهبری ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که عمر پر برکتشان در راه امام ، رهبری ، انقلاب و دفاع مقدس سپری گردید را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه الهی را مسئلت می نمایم.

عروج غمبار یار و یاور صابر و صالح امام ، مبارز بزرگ انقلاب و یار رهبر ، آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث اندوه فراوان گردید، و خدمات ارزنده آن مرد بزرگ در طول دوران مبارزه و پس از انقلاب از یادها محو نخواهد شد 

این مبارز نستوه همواره و در عرصه‌های مختلف در جهت تعمیق انقلاب و توسعه و آبادانی ایران تلاش فراوانی داشت ، و بی شک نقش ممتازش در جهت پیروزی انقلاب ، خدمات بی بدیلش در دوران دفاع مقدس ، همت بلندش در دوران سازندگی و مصلحت اندیشی و تدبیرش در سال‌های اخیر، نام این مجاهد بزرگ را بر تارک افتخارات این سرزمین برای همیشه‌ در تاریخ جاودان خواهد ساخت. برای روح آن بزرگمرد انقلاب رحمت واسعه و برای خانواده محترم ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.

این مطلب تکمیل می شود...




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
comment
0
0
comment سلام لطفا پیام تحت عنوان مدیریت رسانه ای گردد متشکر تلاش خداپسندانه تان
comment
عبدالرضا فرجیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
comment
0
0
comment پیام مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خوزستان بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
با نهایت اندوه، ارتحال یار دیرین امام و رهبری ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که عمر پر برکتشان در راه امام ، رهبری ، انقلاب و دفاع مقدس سپری گردید را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه الهی را مسئلت می نمایم.
عروج غمبار یار و یاور صابر و صالح امام ، مبارز بزرگ انقلاب و یار رهبر ، آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث اندوه فراوان گردید، و خدمات ارزنده آن مرد بزرگ در طول دوران مبارزه و پس از انقلاب از یادها محو نخواهد شد
این مبارز نستوه همواره و در عرصه‌های مختلف در جهت تعمیق انقلاب و توسعه و آبادانی ایران تلاش فراوانی داشت ، و بی شک نقش ممتازش در جهت پیروزی انقلاب ، خدمات بی بدیلش در دوران دفاع مقدس ، همت بلندش در دوران سازندگی و مصلحت اندیشی و تدبیرش در سال‌های اخیر، نام این مجاهد بزرگ را بر تارک افتخارات این سرزمین برای همیشه‌ در تاریخ جاودان خواهد ساخت.
برای روح آن بزرگمرد انقلاب رحمت واسعه و برای خانواده محترم ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.
عبدالرضا فرجیان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار