اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
خشکی رودخانه زهره به سبب سهل‌انگاری مسئولان است و این خشکی زنگ خطری برای حیات‌وحش و محیط‌زیست به شمار می‌آید که امیدواریم مسئولان چاره اساسی در این زمینه اتخاذ کنند
رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: خشکی رودخانه زهره به سبب سهل‌انگاری مسئولان است و این خشکی زنگ خطری برای حیات‌وحش و محیط‌زیست به شمار می‌آید که امیدواریم مسئولان چاره اساسی در این زمینه اتخاذ کنند.

فتح‌الله الهیاری اظهار داشت: کشاورزان هندیجان با تجمع مقابل دفتر امام جمعه این شهرستان خواستار برطرف شدن مشکلات کشاورزی شدند و از امام جمعه درخواست کردند که این موضوع را خدمت مقام معظم رهبری اطلاع‌رسانی کنند.

وی بیان‌کرد: متأسفانه بیش از 2 ماه است رودخانه زهره هندیجان به سبب برداشت‌های غیره قانونی و غیره اصولی خشک‌ شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: برداشت‌های بی‌رویه در زیدون بهبهان و کانال‌های شهید رجایی در امیدیه بزرگ‌ترین ضربه را به حیات رودخانه هندیجان زده و  آب شرب منطقه  را با خطر روبه‌رو کرده است.

وی عنوان کرد: چه کسی باید با متخلفان در شهرهای زیدون و امیدیه برخورد کند و چرا باید رودخانه دائمی زهره خشک شود مگر مردم هندیجان حق حیات و زندگی ندارند.

الهیاری افزود: بیش از 2 ماه است که آبی در رودخانه زهره هندیجان جریان نداشت پیگیری‌های بسیاری انجام شد تا  اینکه استاندار خوزستان شخصاً از رودخانه بازدید و دستور رهاسازی آب از سد کوثر را داد اما توسط افرادی در بالادست رودخانه زیدون و امیدیه به‌ طور کلی برداشت شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: تنها راه‌ حل برخورد با تخلف‌کنندگان حضور یگان ویژه نیروی انتظامی در زیدون و امیدیه است همچنین مسئولان سازمان آب و برق خوزستان باید برنامه‌ریزی صحیحی برای حقابه هندیجان داشته باشند.

وی افزود: خشکی آب رودخانه زهره به سبب سهل‌انگاری مسئولان است و این خشکی زنگ خطری برای حیات‌وحش و محیط‌زیست به شمار می‌آید که امیدواریم مسئولان چاره اساسی دراین زمینه اتخاذ کنند.

برچسب ها: رودخانه زهره ، خشکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار