اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی در اهواز/ آیت الله احمدی شاهرودی: هاشمی مطیع رهبر و فرامین ایشان بود/ ایشان لحظه ای از آرمان هایش دست نکشید/ با همه تخریب ها و بی مهری ها همواره صبور و انتقادپذیر بود/ آیت الله هاشمی خون دل های زیادی خورد اما سکوت کرد و صبور بود
مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دوشنبه از سوی شورای هماهنگی اصلاح طلبان...



شوشان: مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دوشنبه از سوی شورای هماهنگی اصلاح طلبان و اعتدالیون خوزستان در مسجد ارشاد برگزار شد.

آیت الله احمدی شاهرودی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ، آیت الله هاشمی رفسنجانی را عالمی ربانی و روحانی مبارز خواند.

وی با اشاره به حضور پرشور و عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی، اظهار داشت: پس از تشییع پیکر امام راحل ، تشییع آیت الله هاشمی دومین تشییع باشکوه و گسترده در تاریخ نظام اسلامی ایران بود که با استقبال میلیون‌ها ایرانی مواجه شد. مردم با حضور پرشور و عظیم در مراسم تشییع پیکر و مراسم های گرامیداشت این فقید در تهران و سراسر کشور محبت و عشق عمیق خود را به جهان نشان دادند. 




آیت الله احمدی شاهرودی با اشاره به جوسازی علیه آیت الله هاشمی از سوی افرادی خاص پیش از ارتحال ، گفت: استقبال بی سابقه مردم از مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرهایی نظیر سنندج و قم ، توطئه های برخی افراد خائن را خنثی کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با برشمردن ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی در ایران و جهان، گفت: مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در خارج از کشور قابل انکار نیست و به مناسبت ارتحال ایشان ، 56 کشور جهان پرچم‌های خود را به احترام این بزرگوار نیمه برافراشته کردند. در اجلاس جهانی کشورها در ژنو نیز به مناسب رحلت آیت الله هاشمی یک دقیقه سکوت اعلام شد که نشان دهنده شخصیت عظیم این مرحوم در جهان بود.

وی با اشاره به اسرار محبوبیت آیت الله هاشمی رفسنجانی نزد مردم، گفت: یکی از اسرار محبوبیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نزد مردم داشتن جنبه الهی و خدایی است چرا که دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی عرصه های زندگی حفظ همزمان اسلام و جمهوریت بود و برطرف نمودن مشکلات و معضلات مردمی از جمله خواسته های وی در طول این مدت بود. 

آیت الله احمدی شاهرودی ادامه داد: یکی دیگر از علت های محبوبیت آیت الله هاشمی نزد مردم مظلوم بودن این فقید است. ایشان در طول زندگی مظلوم بود و پس از وفات نیز مظلوم است.



نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فداکاری های آیت الله هاشمی در دفاع از انقلاب عنوان کرد: هاشمی قبل از انقلاب متحمل انواع شکنجه‌ها و زندان های نظام شاهنشاهی شد. در پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی پس از امام راحل نقش پررنگی داشت.  امام خمینی (ره) مکرر می فرمودند که هاشمی تکیه‌گاه ما در تمامی عرصه‌هاست.

وی با اشاره به تضییع حق آیت الله هاشمی ، گفت: حق شخصیتی که عامل پیروزی انقلاب در تمامی عرصه‌ها از جمله دوران جنگ تحمیلی بود ، ضایع شد. شایسته نبود فردی که جان و مال خود را در راه اهداف و آرمان های انقلاب قرار داد ، اینگونه حقش ضایع شود.

آیت الله احمدی شاهرودی با انتقاد از بی توجهی صداو سیما نسبت به زندگی جهادی هاشمی ،گفت: چرا فردی که فرماندهی دفاع از کشور را در طول هشت سال جنگ بر عهده داشت اینگونه مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد؟!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به نامهربانی ها و تخریب شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و هجمه ای که از سوی بدخواهان نظام علیه ایشان شکل گرفت از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مظلوم ثانی پس از شهید بهشتی نام برد و در ادامه گفت: با این وجود آن مرحوم هیچگاه در برابر این هجمه ها و تبلیغات سوء خم به آبرو نیاورد و همه این نامهربانی را تحمل کرد.

احمدی شاهرودی در ادامه گفت: آیت الله هاشمی خون دل های زیادی خورد ولی هیچگاه لب به شکوه نگشود تا مردم تلخ کام نشوند و این خصوصیت مردان الهی است که در همه حال صبوری می کنند.

وی فراجناحی بودن ، انتقادپذیری ، صبر و متانت را از خصوصیات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: آنهایی که می گفتند هاشمی با رهبری زاویه پیدا کرده ظلم به هاشمی کردند ، هاشمی مطیع رهبر معظم انقلاب و فرامین ایشان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از هاشمی به عنوان فردی کم نظیر که نقش تعیین کننده ای در پیشبرد انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل داشتند نام برد و گفت: در همه این دوران های سخت قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی لحظه ای از آرمان هایش دست نکشید و به مردم وفادار ماند و مردم قدرشناس نیز حق هاشمی را بخوبی ادا کردند.









































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار