اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت و گو با شوشان: طرح محرومیت زدایی با هدف ارائه خدمات به قشر مرحوم جامعه کلید خورده است/ آموزش کاهش خطر پذیری در حاشیه شهرها
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از دو سال گذشته تاکنون بیش از 20 مرحله از این طرح اجرا شده است.


شوشان: دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از شناسایی 10 نقطه بسیار محروم این استان خبر داد و اظهار داشت: تدابیر لازم برای برپایی کاروان های درمان اضطراری در بخش های سوسن ایذه، اندیکا، شعیبیه شوشتر، محدوده بهبهان و رامهرمز، شمال دزفول و اندیمشک صورت گرفته است.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: اردوهای جهادی زیادی در مناطق محروم خوزستان اجرا می شود که نشان دهنده نیازمندی استان در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، معیشتی و عمرانی است.
 
دکتر علی خدادادی در گفت و گو با خبرنگار شوشان، افزود: با توجه به نقش مهم و بی نظیر خوزستان در کشور و عدم توسعه نیافتگی آن و با عنایت به این مسئله که امکانات زیستی در برخی از نقاط صعب العبور هنوز هم نرسیده است، طرح محرومیت زدایی با هدف اصلی ارائه خدمات به قشر محروم جامعه کلید خورده است. 
 
این مقام مسئول در همین خصوص ادامه داد: در این طرح 10 نقطه بسیار محروم شناسایی شده و تدابیر لازم برای برپایی کاروان های درمان اضطراری در بخش های سوسن ایذه، اندیکا، شعیبیه شوشتر، محدوده بهبهان و رامهرمز، شمال دزفول و اندیمشک صورت گرفته است.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته تاکنون بیش از 20 مرحله از این طرح اجرا شده است.
 
دکتر خدادادی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با اشاره به رویکردها و نظریات جدید جمعیت هلال احمر در حاشیه شهرها، خاطرنشان کرد: یکی از دیدگاه های ما در حاشیه شهرها آموزش کاهش خطر پذیری است و انتظار داریم مردم آن قدر توانمند شوند که هنگام خطر خود بتوانند مانع از آسیب رسیدن به خود و خانواده خود شوند و منتظر رسیدن ما و یا دریافت خدمات نباشند. 
 
وی افزود: اگر مردم به این توانمندی برسند دیگر دولت رهبری توسعه کشور را عهده دار نخواهد بود و این یعنی آغاز پیشرفت همه جانبه در کشور، اما تا زمانی که مردم منتظر دریافت خدمات هستند توسعه به سختی صورت می گیرد و مردم نمی توانند نقش اصلی را در کنار بخش خصوصی بازی کنند. 
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در خاتمه اظهار داشت: ایجاد خانه های متعدد هلال در سال جاری که می تواند بستری مناسب برای فراگیری آموزش های کاهش خطر پذیری و افزایش مشارکت های مردمی را به دنبال داشته باشد از دیگر اولویت های جمعیت هلال احمر خوزستان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار