اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
برگزاری شورای آموزش و پرورش خوزستان/ استاندار: نباید به دانش آموزان استرس قطعی آب و برق وارد شود/ معاون سیاسی استاندار: مصوبات شورای آموزش پرورش عملیاتی شوند/ شهردار اهواز: آموزش و پرورش به تناسب اولویت هایش حرکت می کند/ مدیرکل آموزش و پرورش: اجراییه شرکت برق برخلاف نظر استاندار است
شورای آموزش و پرورش خوزستان با حضور استاندار ، معاون سیاسی استانداری ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و... برگزار شد.
شوشان: شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور استاندار ، معاون سیاسی استانداری ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مدیران برگزار شد. 

نباید به دانش آموزان استرس قطعی آب و برق وارد شود

به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان با اظهار اینکه صدور اجرائیه توسط یک سازمان دولتی به‌ ویژه علیه آموزش‌ و پرورش اصلا کار صحیحی نیست ، گفت: در خصوص قطع برق یا آب مدارس نباید به دانش‌ آموزان کوچک‌ ترین استرسی وارد شود.

غلامرضا شریعتی در خصوص مسأله بدهی‌های آموزش و پرورش به شرکت برق منطقه‌ای با تأکید بر لزوم برنامه‌ ریزی برای کاهش بار بدهی‌های این شرکت، اظهار کرد: در گذشته که اعتبارات شرکت برق، استانی بود قدرت مانور بیشتری برای همکاری داشتیم اما اکنون که اعتبارات ملی شده است، کمتر می‌توانیم در این حوزه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه صدور اجرائیه توسط یک سازمان دولتی بویژه علیه آموزش‌ و پرورش اصلا کار صحیحی نیست و به هیچ‌ جه نباید اتفاق بیافتد، گفت: نباید با آموزش‌ و پرورش این‌ گونه برخورد شود؛ همه افراد برای تحصیل فرزندان خود در حوزه شخصی بیشترین هزینه را در آموزش‌و‌پرورش می‌کنند، اما در حوزه اجتماع از کمک به آموزش‌و‌پرورش دریغ می‌کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آموزش ، پایه و زیربنای همه امور است به همین دلیل باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌تری داشته باشیم؛ آموزش‌ و‌ پرورش نباید با مشکلات قطعی برق مواجه باشد و باید برنامه‌ریزی شود تا با کاهش بدهی‌ها، شرکت توزیع برق نیز بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و با تعامل و همکاری بیشتر اصل موضوع آموزش و تعلیم و تربیت دچار خدشه نشود.

شریعتی با بیان اظهار برای فراهم کردن بهترین کیفیت آموزشی باید همه دستگاه‌های اجرایی تلاش و هزینه کنند، افزود: ما باید تمام دانش‌آموزان استان را فرزندان خود بدانیم و هرچه در توان داریم برای ارتقای کیفیت آموزش هزینه کنیم تا کوچکترین فشاری به دانش‌آموزان در امر تحصیل وارد نشود. البته باید در نظر داشت که نباید حاشیه امنی برای مسئولان آموزش و پرورش ایجاد شود که تعهدات خود را نسبت به دیگر سازمان‌ها نادیده بگیرند اما در خصوص قطع برق یا آب مدارس نباید به دانش‌آموزان کوچک‌ترین استرسی وارد شود.

وی با بیان اینکه خدمات آموزش‌و‌پرورش و شرکت توزیع برق غیرقابل اجتناب است، گفت: باید کمیته‌ ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، آموزش‌ و پرورش و مشاور استاندار در امور تجهیز منابع برای بررسی حجم بدهی آموزش‌ و پرورش به شرکت برق منطقه‌ای تشکیل شود شود تا پس از رسیدن به توافق روی مبلغ بدهی، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مصوبات شورای آموزش پرورش عملیاتی شوند

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: وقت آن است که همه مصوبات شورای آموزش پرورش که تاکنون در این شورا یه تصویب رسیده عملیاتی شوند.

علی حسین حسین زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: اعتقاد دارم که بسیاری از موضوعات مطرح شده در این شورا را همه اعضا می دانند، بنابراین باید وارد فاز اقدام و عمل شویم.

وی افزود: امروزه همه از تأثیرات مثبت حرکات ورزشی بر آموزش و یا لزوم تقویت بهداشت و تغذیه در مدارس آگاه هستند و باید به دنبال کار و برنامه در کنار تحقق اهداف در این زمینه ها برویم.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم بررسی اثربخشی امور در همه زمینه ها خاطرنشان کرد: با حمایت استاندار شاهد بهبود شاخص های آموزش و پرورش خوزستان در سال آینده خواهیم بود و انشاالله این روند پیشرفتی سرعت بیشتری هم به خود بگیرد.

حسین زاده تصریح کرد: تیم جدید مستقر شده در استانداری یکی از وظایف اصلی خود را گفتمان سازی و مهمترین آن را فرهنگی ـ آموزشی می داند. همچنین برنامه داریم تا این گفتمان فرهنگی را به عنوان یک راهبرد در خوزستان نهادینه می کنیم.

وی یادآورشد: مصوبه اختصاص اعتبارات لازم برای تجهیزات مدارس را در این جلسه می توان تصویب کرد. امیدوارم سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حمایت لازم را در این خصوص داشته باشد.

شهردار اهواز: پیش دبستانی، کنکور و المپیادهای درون مدرسه سه اقدام مهم آموزش و پرورش 

به گزارش شوشان، شهردار اهواز نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش به تناسب اولویت هایش حرکت می کند و پیش دبستانی، کنکور و المپیادهای درون مدرسه ای سه اقدام مهم در آموزش و پرورش خوزستان است.

سید خلف موسوی گفت: آموزش و پرورش خوزستان متناسب با اولویت هایش حرکت می کند و این توقع وجود دارد که مسئولین نیز متناسب با تجهیزاتی که دارند، به پیشرفت برنامه ها در آموزش و پرورش کمک کنند.

وی توجه به تربیت بدنی و سلامت را در آموزش و پرورش مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: نوسازی مدارس هنگام ساخت مدارس جدید باید فضاهای ورزشی متناسب با نیاز دانش آموزان را نیز مورد توجه قرار دهد.

موسوی گفت: باید در کنار آموزش، به ورزش نیز پرداخته شود و ما در شهرداری این آمادگی را داریم تا امکانات ورزشی مناسب را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و در این خصوص لایحه ای نیز تقدیم شورای اسلامی شهر کردیم تا تجهیزات ورزشی به مدارس اختصاص داده شود.

مجموعه آموزش و پرورش تعامل مثبتی با شرکت توزیع برق خوزستان دارد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: مجموعه آموزش و پرورش تعامل و ارتباط مثبتی با شرکت توزیع برق استان خوزستان دارد و امیدوار هستیم که این اجراییه مورد پیگیری این شرکت قرار نگیرد.

به گزارش شوشان، سیروس خدادادی پیش از ظهر امروز سه شنبه 28 دی ماه، در حاشیه شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: مجموعه آموزش و پرورش تعامل و ارتباط مثبتی با شرکت توزیع برق استان خوزستان دارند و امیدوار هستیم که این اجراییه مورد پیگیری این شرکت قرار نگیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: اقدام قضایی بدون هماهنگی با استانداری علیه آموزش و پرورش زیبنده نیست و مجموعه آموزش و پرورش با اینکه 140 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی استان طلبکار است، هیچگاه علیه آنها اقدام به صدور اجراییه نکرده است.

خدادادی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق منطقه ای خوزستان 93 میلیارد ریال از آموزش و پرورش مطالبه کرده است، گفت: مطابق بند دال تبصره 8 قانون بودجه سنواتی سالهای 71 تا 81، آموزش و پرورش خوزستان از سازمان آب و برق هفت میلیارد و 800 میلیون تومان طلبکار است و آن زمان شرکت های توزیع برق زیر نظر سازمان آب و برق بودند.بنابراین، صدور اجراییه 93 میلیارد ریالی از سوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با وجود طلب آموزش و پرورش منطقی به نظر نمی رسد.

وی گفت: در جلسه آموزش و پرورش خوزستان با شرکت توزیع برق منطقه ای ، مقرر شد تا ضمن کسر طلب آموزش و پرورش از این رقم، مابقی به شرکت برق منطقه ای پرداخت شود اما شرکت برق منطقه ای با صدور اجراییه علیه آموزش و پرورش، روند انجام اینکار را با چالش مواجه کرد.

خدادادی خاطر نشان کرد: با اشاره به نامه ای که استاندار خوزستان در تاریخ پنجم اسفندماه 94 صادر کرد، همچنین، نامه 25 اردیبهشت ماه 95 دیوان محاسبات خوزستان و دستور مستقیم استاندار خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان مبنی بر حل اختلاف بین دو دستگاه قبل از طرح دعوی در مراجع قضایی، متاسفانه شرکت توزیع برق استان خوزستان اقدام به صدور اجراییه و طلب 93 میلیارد ریال از آموزش و پرورش کرده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه رقم اعلام شده توسط این شرکت مورد تایید آموزش و پرورش نیست، اضافه کرد: با دستور استاندار خوزستان در شورای آموزش و پرورش استان، مقرر شد که این موضوع از طریق کمیته ای بررسی وتصمیم این کمیته اجرایی شود.بنابراین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مطابق دستور استاندار، در همین جلسه ، آمادگی خود را برای حل این موضوع با مسئولان شرکت توزیع برق استان خوزستان اعلام کرد

 350 هزار دانش آموز تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه ای هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: 350 هزار دانش آموز در استان خوزستان تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه ای قرار گرفتند. وی گفت: المپیادهای درون مدرسه ای 4 میلیون دانش آموز را در کشور تحت پوشش قرار داده اند.

وی با اظهار اینکه هدف اصلی المپیادهای درون مدرسه ای توسعه سواد حرکتی است، افزود: در این المپیادها روح تعاون و مسئولیت پذیری در دانش آموزان تقویت شده و برای فراگیری آموزه های دینی و فرهنگی تشویق می شوند.

معزی گفت: سیاست های مجموعه تربیت بدنی و سلامت در خوزستان بر اساس سند تحول بنیادین، برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان و رهنمودهای استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تدوین شده است و مسئولین خوزستان نیز با شرکت در المپیادهای درون مدرسه ای در نهادیه کردن این کار بزرگ فرهنگی آموزش و پرورش را یاری کرده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مدرسه اساس تمامی کارهاست و ما باید با فقر حرکتی در مدارس مقابله کنیم و برای کسب مهارت های جسمانی توسط دانش آموزان تلاش کنیم.
 
در حاشیه:

* در ابتدای این جلسه استاندار گفت: با اینکه ساعت 9 و نیم به سمت تهران پرواز دارم ولی به خاطر نشان دادن اهمیت شورای آموزش و پرورش در این جلسه حاضر شدم.

* استاندار خوزستان با اظهار اینکه باید تمامی دانش آموزان را فرزندان خود بدانیم ، گفت: به هیچ وجه نباید برای آموزش و پرورش اجراییه صادر کنید چون آموزش و پرورش همانند حوزه شخصی ماست. 

* تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: بدهی 9 میلیاردی آموزش و پرورش به شرکت برق منطقه ای خوزستان را قبول نداریم.ما باید تلاش کنیم تا هیچ لامپی بالای سر دانش آموزان خاموش نشود. وی در عین حال از اجراییه شرکت توزیع برق منطقه ای علیه آموزش و پرورش خوزستان انتقاد کرد و گفت: اینکار برخلاف نظر استاندار صورت گرفته است.

حسین زاده معاون سیاسی استاندار گفتمان سازی فرهنگی و آموزشی را از وظایف اصلی مسئولین دانست و گفت: فعالیت های ما می تواند اثر بخشی فعالیت های فرهنگی در جامعه را افزایش دهد.

* رضایی مدیرکل نوسازی مدارس نیز در این جلسه گفت: در سال جاری کشور با محدودیتهای مالی زیادی مواجه بود ،اما با مدیریت بحرانی که در خوزستان صورت گرفت علی رغم تمامی این کمبودها به ورزش مدارس در خوزستان توجه خاصی صورت گرفته که در این خصوص باید از دکتر حاجتی تشکر کنیم.

* مدیرکل آموزش و پرورش پیشنهاد کرد که در راستای توجه به فعالیت های ورزشی ،یک مسابقه ورزشی بین اعضای شورای آموزش و پرورش و دانش آموزان برگزار شود.

*در این جلسه به مناسب هفته شوراها از برخی اعضای فعال شورای آموزش و پرورش نظیر، حاجتی، شهردار اهواز، سید رسول موسوی و ممتازان و  کردونی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.


  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش
  • استاندارخوزستان در شورای آموزش پرورش تاکید کرد:تلاش تمام دستگاههای اجرایی استان جهت کمک به بخش آموزش

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار