اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
دکتر حسن دادخواه

سال ۱۳۹۴ و بویژه در بهمن ماه آن، آیین برزگداشت شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه شامل اجلاسیه و مراسم تجلیل از کارمندان و شاغلان و بازنشستگان دانشگاه برگزار شد و همه حاضران در مراسم و پیگیر کنندگان اخبار آن، یکبار دیگر خوشحالی، عزم و اراده همه دانشگاهیان را برای رسیدن به آینده ای بهتر در عرصه فرهنگ سازی و گسترش علم و فناوری، ملاحظه نمودند. 

در این یادداشت گذری بر میراث و دستاوردهای برآمده از تجربه برگزاری آن آیین به شرح زیر خواهیم داشت:

۱_ کوشش پیگیرانه برای تدوین و انتشار ۲۰ جلد کتاب در شناساندن دانشگاه و مستندسازی از وضع کنونی و دربردارنده اطلاعاتی سودمند از پیشینه دانشکده ها با همکاری شمار زیادی از کارمندان.

این کتاب ها می تواند در شناساندن دانشگاه به دیگر دستگاه ها سودمند باشد.

۲_فراهم شدن مقدمات راه اندازی دبیرخانه شورای راهبردی آموزش عالی استان به ریاست استاندار با هدف سامان دادن به گسترش آموزش عالی در استان متناسب با نیازها.

۳_فراهم شدن مقدمات تشکیل شورای مستندسازی دانشگاه به منظور سامان دادن به روند مستندسازی و کوشش برای بسط مفاهیم پایه ای در مدیریت دانش و اجرای آن.

۴_تشکیل دبیرخانه گردآوری و تدوین مدارک و اسناد نقش دانشگاه و دانشگاهیان در جنگ تحمیلی به عنوان بخشی از پیشینه دانشگاه‌.

۵_ توجه روزافزون به ارزش و اعتبار اسناد در ثبت و ضبط پیشینه دانشگاه و کوشش برای گردآوری و نگه داری از اسناد دانشگاه و راه اندازی لینگ تاریخ شفاهی دانشگاه در پورتال کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد.

۶_کوشش برای بالابردن نقش دانشگاهیان در تصمیم سازی ها و مدیریت کلان دانشگاه و توجه به مسایل رفاهی آنان در قالب راه اندازی کانون صنفی استادان و کانون صنفی کارکنان از سوی هیئت های موسس و انتصاب اعضای شورای رفاهی دانشگاه.

۷_فراهم آوردن مقدمات و دریافت مجوز راه اندازی انجمن دانش آموختگان دانشگاه از سوی هیئت موسس با هدف کمک به ارتباط بیشتر میان دانشگاه و دانش آموختگان.

۸_ تقویت کانون بازنشستگان دانشگاه و توجه بیشتر  به ارزش و اعتبار بازنشستگان به عنوان سرمایه های دانشگاه و ارج گذاری بهتر به ایشان.

۹_کوشش برای گردآوری زندگینامه، تصاویر، خاطرات و آثار مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه و بزرگداشت آنان و بهره گیری از تجربه های ایشان و ایجاد ارتباط با آنان.

۱۰_ کوشش برای آسان و روان نمودن فرآیندهای اداری، آموزشی و مالی با بهبودی بخشیدن و تمرکز بر مقوله مدیریت سازمانی در دانشگاه.

امید می رود که با تحقق اهداف در هریک از اقدامات یاد شده، بخشی از آسیب ها و کاستی های دانشگاه جبران گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار