اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
ترامپ در حالی از روز جمعه رسما کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کرد که مردان سفیدپوست ثروتمند سهم اصلی را در کابینه وی دارند.
ترامپ در حالی از روز جمعه رسما کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کرد که مردان سفیدپوست ثروتمند سهم اصلی را در کابینه وی دارند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش، پس از ادای سوگند رسما قدرت را «باراک اوباما» تحویل گرفت

حاشیه‌های اطراف ترامپ از جمله موارد متعدد ادعاهای مطرح‌شده علیه او در زمینه فساد اخلاقی، اظهارات او علیه اقلیت‌های مذهبی و نژادی و مخالفت اغلب چهره‌های معروف آمریکایی با وی موجب شده تا او با حداقل محبوبیت وارد کاخ سفید شود.

کابینه مردان سفیدپوست

او در انتخاب اعضای کابینه‌اش نیز همین الگو را رعایت کرده و تقریبا اغلب نفراتی که او برای پست‌های ارشد نامزد کرده، از بین سفیدپوست‌ها و قشر ثروتمند آمریکا هستند. 

برای اولین بار از سال 1989، هیچ یک از نامزدهای معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب، از اقلیت لاتین‌تبار آمریکا نیستند. ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی هم با این قشر درافتاده و گفته بود مهاجران غیرقانونی را اخراج خواهد کرد.

در واقع ترکیب کابینه پیشنهادی ترامپ، از لحاظ تنوع نژادی مشابه کابینه‌های دهه 80 و 90 آمریکاست که مملو بود از سفیدپوستان.

روزنامه «ایندیپندنت» نوشته است که از زمان «رونالد ریگان» به این سو، به جز در دولت دوم «جورج بوش» پسر، برتری شمار سفیدپوستان در کابینه همواره رو به کاهش بوده است، اما ترامپ این رویه را تغییر داده است.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا 80% پست‌های کابینه را به سفیدپوست‌ها اختصاص داده است.

ترامپ در شمار زنان و مردان هم روندی معکوس در پیش گرفته و در حالی که شمار اعضای زن کابینه در سال‌های گذشته افزایش یافته بود، وی تنها سه زن را برای پست‌های وزارتی معرفی کرده است. 80% کابینه ترامپ مرد هستند.

کابینه میلیاردرها

از سوی دیگر، چند نفر از گزینه‌های پیشنهادی ترامپ از قشر موسوم به یک درصدی‌ها هستند؛ یعنی افراد بسیار ثروتمندی که هریک به اندازه چندین میلیون آمریکایی درآمد دارند.

در حالی که در کابینه ترامپ «بن کارسون» نامزد پیشنهادی وزارت مسکن و شهرسازی تنها فرد سیاه‌پوست است، ترامپ سه میلیاردر را نامزد پست‌های وزارتی کرده است؛ یعنی شمار وزرای میلیاردر کابینه سه برابر تعداد سیاه‌پوستان حاضر در کابینه است.

جمع ثروت نفرات پیشنهادی ترامپ برای کابینه، از تولید ناخالص ۳۹ کشور فقیر جهان بیشتر است.

میزان ثروت اعضای کابینه دستکم بین 6 تا 14 میلیارد دلار تخمین زده شده است. 

ایندیپندنت نوشته است که مثلا «استیو منوشین» گزینه پیشنهادی ترامپ برای وزارت خزانه‌داری، از زمان نوجوانی پورشه‌سوار بوده و بعد هم با ادامه راه پدرش، از مدیران ارشد «گلدمن ساکس» غول مالی آمریکایی شد.

علاوه بر ثروت، نیمی از اعضای کابینه ترامپ سابقه کار به عنوان مدیر شرکت‌های تجاری بزرگ را در کارنامه دارند.

سه نفر دیگر از اعضای پیشنهادی کابینه ترامپ هم ژنرال‌های سابق ارتش آمریکا هستند.

در ادامه نگاهی کوتاه داریم به اعضای کابینه جدید آمریکا:
 
 
 
دادستان کل

«جف سشنز» از حامیان سرسخت ترامپ به عنوان گزینه دادستانی معرفی شده است.

این سناتور جمهوری‌خواه، از مخالفان توافق هسته‌ای بود و تأکید داشت که امضای این توافق «اشتباه است.»
دادستان کل «جف سشنز» از حامیان سرسخت ترامپ به عنوان گزینه دادستانی معرفی شده است. این سناتور جمهوری‌خواه، از مخالفان توافق هسته‌ای بود و تأکید داشت که امضای این توافق «اشتباه است.»
رئیس سازمان سیا

«مایک پامپئو»، 54 ساله، از سال 2011 در مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان نماینده ایالت کانزاس حضور داشته است. پامپئو نیز همانند دیگر اعضای کابینه ترامپ مواضع به شدت ضد ایرانی دارد. وی در کنار «لی زلدین» و «فرانک لوبیانه»، سه عضو جمهوری‌خواه کنگره بودند که سال گذشته رسماً از طریق دفتر حافظ منافع ایران تقاضای درخواست ویزای سفر به ایران کرده بودند. ایران درخواست پامپئو و دو عضو دیگر کنگره را رد کرد. 

پامپئو، در نشست تأیید صلاحیتش در مجلس سنا گفت که ایرانی‌ها در تقلب حرفه‌ای هستند.
رئیس سازمان سیا «مایک پامپئو»، 54 ساله، از سال 2011 در مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان نماینده ایالت کانزاس حضور داشته است. پامپئو نیز همانند دیگر اعضای کابینه ترامپ مواضع به شدت ضد ایرانی دارد. وی در کنار «لی زلدین» و «فرانک لوبیانه»، سه عضو جمهوری‌خواه کنگره بودند که سال گذشته رسماً از طریق دفتر حافظ منافع ایران تقاضای درخواست ویزای سفر به ایران کرده بودند. ایران درخواست پامپئو و دو عضو دیگر کنگره را رد کرد. پامپئو، در نشست تأیید صلاحیتش در مجلس سنا گفت که ایرانی‌ها در تقلب حرفه‌ای هستند.
مشاور امنیت ملی

«مایکل فلین» دیگر ژنرال بازنشسته کابینه ترامپ است. او به عنوان مشاور امنیت ملی در دولت جدید معرفی شده است.

او هم به شدت اتخاذ مواضع جنجالی و خصومت با ایران معروف است. گفته می‌شود در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی، او از سرویس‌های اطلاعاتی دولت اوباما خواسته بود این حادثه را به نحوی به ایران مرتبط کنند.

فلین دو سال قبل هم گفت اوباما و کلینتون از احتمال شکل‌گیری داعش مطلع بوده‌اند، اما عمدا برای فشار به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه این مسئله را نادیده گرفته‌اند.
مشاور امنیت ملی «مایکل فلین» دیگر ژنرال بازنشسته کابینه ترامپ است. او به عنوان مشاور امنیت ملی در دولت جدید معرفی شده است. او هم به شدت اتخاذ مواضع جنجالی و خصومت با ایران معروف است. گفته می‌شود در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی، او از سرویس‌های اطلاعاتی دولت اوباما خواسته بود این حادثه را به نحوی به ایران مرتبط کنند. فلین دو سال قبل هم گفت اوباما و کلینتون از احتمال شکل‌گیری داعش مطلع بوده‌اند، اما عمدا برای فشار به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه این مسئله را نادیده گرفته‌اند.
معاون رئیس‌جمهور

«مایک پنس» که از چند ماه قبل همزمان با رقابت‌های انتخاباتی، به عنوان معاون ترامپ انتخاب شد، دیدگاه‌های به شدت محافظه‌کارانه‌ای دارد.

وی که پیشتر بارها از سیاست‌های دولت آمریکا انتقاد کرده بود، روز جمعه پیش از ترامپ به عنوان معاون رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد.
معاون رئیس‌جمهور «مایک پنس» که از چند ماه قبل همزمان با رقابت‌های انتخاباتی، به عنوان معاون ترامپ انتخاب شد، دیدگاه‌های به شدت محافظه‌کارانه‌ای دارد. وی که پیشتر بارها از سیاست‌های دولت آمریکا انتقاد کرده بود، روز جمعه پیش از ترامپ به عنوان معاون رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل

«نیکی هیلی» 45 ساله اسرائیل‌دوست، ایران‌ستیز و ضد روسیه است. وی در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا به شدت از مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد ضد شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و با متهم کردن این نهاد بین‌المللی به داشتن سوگیری‌های ضد اسرائیل، وعده داد در صورت تأیید صلاحیت، برای تغییر این روند تلاش خواهد کرد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل «نیکی هیلی» 45 ساله اسرائیل‌دوست، ایران‌ستیز و ضد روسیه است. وی در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا به شدت از مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد ضد شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و با متهم کردن این نهاد بین‌المللی به داشتن سوگیری‌های ضد اسرائیل، وعده داد در صورت تأیید صلاحیت، برای تغییر این روند تلاش خواهد کرد.
وزیر امنیت داخلی

«جان کلی» که یک ژنرال بازنشسته آمریکایی است قبلاً فرماندهی منطقه آمریکای جنوبی ارتش آمریکا را به عهده داشته است.

وی، زمانی هم فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را به عهده داشته است. وی قبلاً درباره نفوذ ایران در آمریکای جنوبی هشدار داده و سال گذشته در نامه‌ای به کنگره مدعی شده که ایران در راستای تلاش برای استفاده از آمریکایی لاتین به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات، در حال تقویت پیوندهای خود با کشورهای این منطقه است.
وزیر امنیت داخلی «جان کلی» که یک ژنرال بازنشسته آمریکایی است قبلاً فرماندهی منطقه آمریکای جنوبی ارتش آمریکا را به عهده داشته است. وی، زمانی هم فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را به عهده داشته است. وی قبلاً درباره نفوذ ایران در آمریکای جنوبی هشدار داده و سال گذشته در نامه‌ای به کنگره مدعی شده که ایران در راستای تلاش برای استفاده از آمریکایی لاتین به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات، در حال تقویت پیوندهای خود با کشورهای این منطقه است.
وزیر انرژی

فرماندار سابق ایالت تگزاس، «ریک پری» 67 ساله در حالی برای تصدی این سمت در نظر گرفته شده که قبلاً خواستار انحلال این وزارتخانه شده بود.

وی، در صورت تأیید صلاحیتش در سنا جایگزین «ارنست مونیز» خواهد شد که نقش عمده‌ای در شکل‌گیری توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 داشت.

«پری» در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا از اظهارنظر درباره اینکه چه نظری درباره برجام دارد خودداری کرد و گفت که بایستی بعد از بررسی گزارش‌های اطلاعاتی در این مورد اظهارنظر کند.

وی علی‌رغم این، آوریل 2015 گفته بود در صورتی که بتواند به کاخ سفید راه پیدا کند برنامه‌هایی برای ابطال برجام دارد.
وزیر انرژی فرماندار سابق ایالت تگزاس، «ریک پری» 67 ساله در حالی برای تصدی این سمت در نظر گرفته شده که قبلاً خواستار انحلال این وزارتخانه شده بود. وی، در صورت تأیید صلاحیتش در سنا جایگزین «ارنست مونیز» خواهد شد که نقش عمده‌ای در شکل‌گیری توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 داشت. «پری» در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا از اظهارنظر درباره اینکه چه نظری درباره برجام دارد خودداری کرد و گفت که بایستی بعد از بررسی گزارش‌های اطلاعاتی در این مورد اظهارنظر کند. وی علی‌رغم این، آوریل 2015 گفته بود در صورتی که بتواند به کاخ سفید راه پیدا کند برنامه‌هایی برای ابطال برجام دارد.
وزیر آموزش

ترامپ «بتسی دووس» از میلیاردرهای معروف و حامیان اصلی حزب جمهوری‌خواه را به عنوان گزینه وزارت آموزش معرفی کرده است.

او در جریان جلسه بررسی صلاحیتش گفت دانش‌آموزان باید با خود سلاح به مدرسه ببرند، چراکه «شاید خرس گریزلی به مدرسه حمله کند.»

این جمله دووس با انتقاد گسترده‌ای مواجه شده است.
وزیر آموزش ترامپ «بتسی دووس» از میلیاردرهای معروف و حامیان اصلی حزب جمهوری‌خواه را به عنوان گزینه وزارت آموزش معرفی کرده است. او در جریان جلسه بررسی صلاحیتش گفت دانش‌آموزان باید با خود سلاح به مدرسه ببرند، چراکه «شاید خرس گریزلی به مدرسه حمله کند.» این جمله دووس با انتقاد گسترده‌ای مواجه شده است.
وزیر بازرگانی

«ویلبر راس»، یک سرمایه‌گذار میلیاردر و بنیان‌گذار شرکت «WL Ross & Co.» است. وی به دلیل تغییر ساختار شرکت‌های شکست‌خورده و رو به ورشکستگی به عنوان «پادشاه ورشکستگی» شناخته می‌شود. مجله فوربس، ثروت وی را 2.9 میلیارد دلار تخمین زده است.
وزیر بازرگانی «ویلبر راس»، یک سرمایه‌گذار میلیاردر و بنیان‌گذار شرکت «WL Ross & Co.» است. وی به دلیل تغییر ساختار شرکت‌های شکست‌خورده و رو به ورشکستگی به عنوان «پادشاه ورشکستگی» شناخته می‌شود. مجله فوربس، ثروت وی را 2.9 میلیارد دلار تخمین زده است.
وزیر بهداشت و امور انسانی

«تام پرایس»، از مخالفان سرسخت برنامه بهداشت و سلامت اوباما موسوم به «اوباماکر» است. وی به شدت محافظه‌کار محسوب می‌شود و سابقه فعالیت به عنوان قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا را دارد.

هر چند سمتی که قرار است در آن انجام وظیفه کند ارتباطی با مسائل بین‌المللی ندارد، از مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است. برخی منابع ثروت وی را 10 میلیون دلار برآورد کرده‌اند.
وزیر بهداشت و امور انسانی «تام پرایس»، از مخالفان سرسخت برنامه بهداشت و سلامت اوباما موسوم به «اوباماکر» است. وی به شدت محافظه‌کار محسوب می‌شود و سابقه فعالیت به عنوان قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا را دارد. هر چند سمتی که قرار است در آن انجام وظیفه کند ارتباطی با مسائل بین‌المللی ندارد، از مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است. برخی منابع ثروت وی را 10 میلیون دلار برآورد کرده‌اند.
وزیر حمل و نقل

«الین چائو» وزیر کار دولت «جورج بوش» پسر به عنوان گزینه وزارت حمل و نقل دولت جدید معرفی شده است.

وی روابط بسیار نزدیکی با گروهک تروریستی منافقین دارد و اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده است.
وزیر حمل و نقل «الین چائو» وزیر کار دولت «جورج بوش» پسر به عنوان گزینه وزارت حمل و نقل دولت جدید معرفی شده است. وی روابط بسیار نزدیکی با گروهک تروریستی منافقین دارد و اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده است.
وزیر خارجه

ترامپ «رکس تیلرسون» مدیر عامل شرکت نفتی «اکسون» را برای هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا در چهار سال آینده انتخاب کرده است.

اگر سنا صلاحیت تیلرسون را تائید کند، برای اولین بار آمریکا وزیر خارجه‌ای خواهد داشت که هیچ سابقه دولتی یا نظامی نداشته است.

مهمترین ویژگی تیلرسون، داشتن روابط بسیار نزدیک با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه است. اعضای سنا وی را به تلاش برای دور زدن تحریم‌های روسیه و ایران متهم کرده‌اند، اما او این اتهامات را رد کرده است.

وی در جلسه تائید صلاحیت در کمیته امور خارجی سنا تأکید کرد که از ابزار تحریم حمایت می‌کند. وی در عین حال از مذاکره میان آمریکا و روسیه برای رفع مناقشات حمایت کرد.

تیلرسون در مورد برجام هم گفت باید توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد و میزان پایبندی ایران به آن را سنجید.

او گفت توافق باید ایران را به توقف غنی‌سازی و خروج مواد غنی‌شده ملزم می‌کرد. وی مدعی شد که توافق به ایران اجازه می‌دهد بمب اتم خریداری کند؛ ادعایی که او بعدا آن را پس گرفت و گفت اشتباه کرده است.
وزیر خارجه ترامپ «رکس تیلرسون» مدیر عامل شرکت نفتی «اکسون» را برای هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا در چهار سال آینده انتخاب کرده است. اگر سنا صلاحیت تیلرسون را تائید کند، برای اولین بار آمریکا وزیر خارجه‌ای خواهد داشت که هیچ سابقه دولتی یا نظامی نداشته است. مهمترین ویژگی تیلرسون، داشتن روابط بسیار نزدیک با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه است. اعضای سنا وی را به تلاش برای دور زدن تحریم‌های روسیه و ایران متهم کرده‌اند، اما او این اتهامات را رد کرده است. وی در جلسه تائید صلاحیت در کمیته امور خارجی سنا تأکید کرد که از ابزار تحریم حمایت می‌کند. وی در عین حال از مذاکره میان آمریکا و روسیه برای رفع مناقشات حمایت کرد. تیلرسون در مورد برجام هم گفت باید توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد و میزان پایبندی ایران به آن را سنجید. او گفت توافق باید ایران را به توقف غنی‌سازی و خروج مواد غنی‌شده ملزم می‌کرد. وی مدعی شد که توافق به ایران اجازه می‌دهد بمب اتم خریداری کند؛ ادعایی که او بعدا آن را پس گرفت و گفت اشتباه کرده است.
وزیر خزانه‌داری

«استیون منوشین» از مدیران ارشد و باسابقه «گلدمن ساکس» از سوی ترامپ به عنوان نامزد وزارت خزانه‌داری معرفی شده است.

وی در خانواده‌ای بسیار ثروتمند بزرگ شده و از میلیاردرهای کابینه ترامپ به شمار می‌آید.

او در جریان جلسه بررسی صلاحیتش در کمیته بانکی سنا، گفت به ادامه تحریم‌های کنونی واشنگتن علیه دیگر کشورها کاملا متعهد است.
وزیر خزانه‌داری «استیون منوشین» از مدیران ارشد و باسابقه «گلدمن ساکس» از سوی ترامپ به عنوان نامزد وزارت خزانه‌داری معرفی شده است. وی در خانواده‌ای بسیار ثروتمند بزرگ شده و از میلیاردرهای کابینه ترامپ به شمار می‌آید. او در جریان جلسه بررسی صلاحیتش در کمیته بانکی سنا، گفت به ادامه تحریم‌های کنونی واشنگتن علیه دیگر کشورها کاملا متعهد است.
وزیر دفاع

رئیس‌جمهور جدید آمریکا «جیمز متیس» ژنرال سابق را که به دلیل رویکردهای سخت‌گیرانه‌اش به «سگ دیوانه» معروف است، به عنوان گزینه وزارت دفاع معرفی کرده است.

او در سال 2013 پس از 41 سال فعالیت نظامی به دلیل اختلاف نظر با دولت اوباما، از ارتش بازنشسته شد.

از آنجا که بر اساس قوانین آمریکا وزیر دفاع باید از دستکم 7 سال قبل فعالیت غیرنظامی داشته باشد، کنگره باید برای سپردن سکان وزارت دفاع به متیس، علاوه بر تائید صلاحیت، یک مجوز جداگانه هم برای او صادر می‌کرد. کنگره این هفته این مجوز را صادر کرد و انتظار می‌رود صلاحیت وی امروز در صحن اصلی سنا بررسی شود.

متیس همچنین به گفتن جملات خاص هم معروف است، از جمله اینکه به نیروهایش گفته است: «همواره در دیدار با هر کسی رفتاری مودبانه داشته باشید، اما در عین حال آماده باشید که [در صورت لزوم] او را بکشید.»

او هرگز ازدواج نکرده، فرزندی ندارد، در خانه‌اش تلویزیون ندارد، اما کتابخانه‌اش 7000 کتاب دارد.

وی در جریان جلسه تائید صلاحیتش در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت اگر او بود توافق هسته‌ای با ایران را امضا نمی‌کرد، اما حالا که «آمریکا حرف زده، باید سر حرفش بماند.»

با این حال، گفته می‌شود که او رویکردی به شدت ضدایرانی دارد و بارها مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران را خواستار شده است.

او یک بار در یک سخنرانی گفته بود، آمریکا با سه تهدید جدی روبروست: «ایران، ایران و ایران.»
وزیر دفاع رئیس‌جمهور جدید آمریکا «جیمز متیس» ژنرال سابق را که به دلیل رویکردهای سخت‌گیرانه‌اش به «سگ دیوانه» معروف است، به عنوان گزینه وزارت دفاع معرفی کرده است. او در سال 2013 پس از 41 سال فعالیت نظامی به دلیل اختلاف نظر با دولت اوباما، از ارتش بازنشسته شد. از آنجا که بر اساس قوانین آمریکا وزیر دفاع باید از دستکم 7 سال قبل فعالیت غیرنظامی داشته باشد، کنگره باید برای سپردن سکان وزارت دفاع به متیس، علاوه بر تائید صلاحیت، یک مجوز جداگانه هم برای او صادر می‌کرد. کنگره این هفته این مجوز را صادر کرد و انتظار می‌رود صلاحیت وی امروز در صحن اصلی سنا بررسی شود. متیس همچنین به گفتن جملات خاص هم معروف است، از جمله اینکه به نیروهایش گفته است: «همواره در دیدار با هر کسی رفتاری مودبانه داشته باشید، اما در عین حال آماده باشید که [در صورت لزوم] او را بکشید.» او هرگز ازدواج نکرده، فرزندی ندارد، در خانه‌اش تلویزیون ندارد، اما کتابخانه‌اش 7000 کتاب دارد. وی در جریان جلسه تائید صلاحیتش در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت اگر او بود توافق هسته‌ای با ایران را امضا نمی‌کرد، اما حالا که «آمریکا حرف زده، باید سر حرفش بماند.» با این حال، گفته می‌شود که او رویکردی به شدت ضدایرانی دارد و بارها مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران را خواستار شده است. او یک بار در یک سخنرانی گفته بود، آمریکا با سه تهدید جدی روبروست: «ایران، ایران و ایران.»
وزیر کشور

«رایان زینک» 55 ساله سابقه خدمت در «یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا» را دارد. وی، به علاوه عضو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هم بوده است. از مخالفان سرسخت ایران و برجام است. وی با ثروت حدود 800 هزار دلار نسبت به سایر اعضای کابینه ترامپ، ثروت کمتری دارد.
وزیر کشور «رایان زینک» 55 ساله سابقه خدمت در «یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا» را دارد. وی، به علاوه عضو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هم بوده است. از مخالفان سرسخت ایران و برجام است. وی با ثروت حدود 800 هزار دلار نسبت به سایر اعضای کابینه ترامپ، ثروت کمتری دارد.
وزیر مسکن و امور شهری

«بن کارسون»، جراح بازنشسته اعصاب در مرحله مقدماتی کارزار انتخاباتی سال 2016 رقیب ترامپ بود، اما به نفع وی از رقابت کنار کشید. ترامپ وی را به رغم نداشتن هیچ گونه سابقه خدمت در مناصب دولتی برای این پست انتخاب کرده است. ثروت وی 26 میلیون دلار برآورد شده است.
وزیر مسکن و امور شهری «بن کارسون»، جراح بازنشسته اعصاب در مرحله مقدماتی کارزار انتخاباتی سال 2016 رقیب ترامپ بود، اما به نفع وی از رقابت کنار کشید. ترامپ وی را به رغم نداشتن هیچ گونه سابقه خدمت در مناصب دولتی برای این پست انتخاب کرده است. ثروت وی 26 میلیون دلار برآورد شده است.
 
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار