اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
توضیحات عضو داوری و نظارت انجمن اسلامی معلمان کشور در رابطه با شائبه تقلب در انتخابات انجمن اسلامی معلمان اهواز/ عده ای برای جلوگیری از فعالیت های تشکیلاتی بهانه تراشی می کنند/ هیچ تغییر تاثیرگذار در روند انتخابات انجمن معلمان اهواز نبود
توصیه می کنم اگر کمکی نمی کنیم تا سختی راه کمتر شود، لااقل سنگی نیاندازیم تا این راه مسدود و یا سخت تر گردد



علیرضا مسرور
عضو داوری و نظارت انجمن اسلامی معلمان 
 
چند روزی است مطالبی به ناروا در خصوص انتخابات انجمن اسلامی معلمان اهواز و برخی از مسئولین آن به رشته تحریر در آمده است ، به همین منظور، متن  زیر را برای داوری بهتر افکار عمومی ارائه می نمایم،با این امید که به روشن شدن بهترمسئله کمک کند.

انجمن اسلامی معلمان به منظور حفظ طراوت و روح دمکراتیک در تشکیلات خود  بر مبنای  اساسنامه و آئینامه های داخلی، اقدام به برگزاری انتخابات در همه سطوح ( از پایین ترین سطح تا عالی ترین لایه هر دو سال ) می نماید. مسئولیت برگزاری انتخابات هر شهرستان به عهده رئیس انجمن همان شهر یا استان است به منظور شفافیت و حسن اجرا انتخابات ، اساسنامه انجمن داور و ناظری برای هر انتخابات پیش بینی کرده است  لذا، بنده در انتخابات اهواز به عنوان داور بر روند برگزاری انتخابات نقش نظارتی داشتم. 

متاسفانه از همان ابتدا شروع جلسه، چند نفر که نسبتی هم با انجمن نداشتند به تولید نگرانی مبادرت می کردند که سعی کردیم با توضیحات زیاد این فضا را مدیریت کنیم خوشبختانه این رویه تا پایان رای گیری جواب داد و نگرانی خاصی بوجود نیآمد.

با پایان انتخابات و شمارش و جمع بندی اولیه در رسیدگی به اعتراض و درخواست شمارش مجدد یکی از نامزدها، دوستان متوجه فاصله غیر طبیعی نفر اول و دوم با مابقی آراءشدند لذا، به عنوان داور دستور باز شماری آراء نامزد معترض و آن دو نفر را دادم.

در بازشماری آراء رای نامزد معترض یک رای افزایش یافت یعنی از ۷۶ به ۷۷ رای ارتقاء یافت ولی، آراء نفر اول و دو که بسیار ناشیانه زیادی تیک زده شده بود به شدت تنزل یافت. بر اساس شمارش مجدد نفر اول  به رتبه ۱۵ و نفر دوم در  رتبه ۴ جدول سقوط کردند.  برای اطمینان از صحت مابقی آراء تمامی لیست ده نفره فرد شمارشگر متخلف مجددا شمارش گردید ولی هیچ تغییر تاثیرگذار و غیر طبیعی جز آن دو نفر مشاهده نشد.

لازم به ذکر است تمامی مراحل شمارش اول و دوم در حضور حداقل ده نامزد (آقایان حکیم سعیدی، بزرگی، رضوانی،  الباجی ، کروشاتی زندی و...) و تعدادی از معلمان و ۹ نفر شمارش کننده آراء انجام شد. علت بوجود آمدن این مشکل، شرکت گسترده معلمان برای نامزدی و عضویت در شورای اهواز بود که کار شمارش را سخت کرد زیرا برگزار کنندگان انتخابات  چنین استقبالی را پیش بینی نمی کردند.

دلیل دیگر آن ترک کردن سالن توسط برخی ازمسئولین اصلی برگزاری انتخابات بود که ناشی از اعتمادی است که ما معلمها همیشه و تحت هر شرائط به هم داریم لذا، کار شمارش با ۹نفر دنبال گردید قطعا اگر تعداد افراد بیشتری(افراد بی طرف) در محل باقی می ماندند کارها بهتر انجام می گرفت.

بنابر این، تخلفی که در جریان شمارش بوجود آمد سریعا شناسایی و توسط میکانیزمهای پیش بینی شده قانونی و اعمال نظارت و داوری و در حین شمارش اصلاح گردید. بر اساس فرمایشات مدیریت سالن اجتماعات فیلم جلسه موجود است و اگر کسی مایل است می تواند برای تایید مطالب ارائه شده مراجعه نماید.

ولی آنها که با کار انتخابات مدنی آشنا هستند بخوبی می دانند که انتخابات در فضایی مبتنی بر اعتماد و نیز با مشارکت مدعوین غیر نامزد صورت می گیرد. متاسفانه فرد خاطی که به عنوان جوانترین فرد شرکت کننده در گروه هیأت رئیسی سنی انتخابات و در پایان در حلقه شمارشگر قرار گرفته بود  مرتکب این اشتباه بزرگ شد ولی خوشبختانه سازوکار انتخابات انجمن به شکلی است که اگر کسی از این اعتماد سو استفاده کند قابل پیگیری، جلوگیری و اصلاح است که در این خصوص نیز در دم و در همان زمان اصلاح گردید.

حال سوال این است چرا عده ایی فقط روی تخلف انجام شده تاکید می کنند و بر اصلاح آن توسط تیم داوری تمرکز نمی کنند. واقعیت این است کار مدنی و تشکیلاتی در جامعه ما منتقدان،  مخالفان و دشمنان بسیاری دارد. بنده دست و قلم منتقدان را می بوسم و از اینکه برای آنها که البته، دغدغه سلامت فضایی فعالیت احزاب را دارند مشکلی ناخواسته تولید نمودیم پوزش می طلبم

ولی قصه ما با مخالفان  فعالیتهای تشکیلاتی مدنی قصه داستان طنز معرفی است که حتما شنیده اید: «فرد رندی که کارش مزاحمت برای دیگران بود، جلوه جوانی که از او خوشش نمی آمد را گرفت و گفت،  چرا اینجا ایستاده ای؟  جوان با متانت پاسخ داد اینجا منزل ماست،  مجددا بهانه دیگری تراشید و گفت؛ بگو ببینم دیروز چرا اینگونه بودی؟ شنیده ام روداری کرده بودی؟! جوان با متانت بیشتر پاسخ داد،  من دیروز اصلا نبودم که برای کسی روداری کنم.

آدم رند که تیرش به سنگ خورده بود و بهانه ای نداشت ، گفت: بگو ببینم اصلا فردا چرا اینجوری هستی؟  جوان که از سوالات فرد مزاحم متعجب شده بود گفت؛  منظورت از این سوالات چیست؟ چرا بهانه جویی می کنی؟ آن فرد که فرصت  مناسبی را بدست آورده بود به جوان حمله کرد و گفت؛  کارت به آنجا رسیده که به منظور من ایراد وارد می کنی؟! و شروع به زدن وی کرد! »

متاسفانه قصه ما با برخی که کمترین آداب اخلاقی خبررسانی، نقد و بررسی را در انعکاس مطالب رعایت نمی کنند همین است. آنها دنبال بهانه هستند تا جلوی رشد و توسعه فعالیتهای تشکیلاتی گروههای مرجع و تاثرگزار را بگیرند.

وقتی می شنوند انجمن معلمان در بسیاری از شهرها استان  و بسیاری از شهرهای استان های دیگر در بین علاقمندان تشکیلاتی خود انتخابات برگزار کرده، و پایگاه اجتماعی روبه رشدی پیدا کرده است نگران می شوند به همین دلیل ابتدا سعی می کنند با ورود به این تشکلها، آنها را از درون خالی از محتوا کرده و به ضد اهداف شان متمایل کنند و اگر نتوانستند، سعی می کنند افکار عمومی را با دادن اطلاعات غلط، داوری های ناصواب،  تهمت‌ها غیر واقعی  مخدوش کنند وگرنه هر عقل سلیمی که دغدغه بلوغ سیاسی،  اجتماعی و فرهنگی جامعه را در سر دارد می داند که باید از این نوع فعالیتهای ولو با ضریبی از خطا و اشتباه حمایت کرد تا روز به روز کاملتر،  بالغتر و عاقلتر شویم و تشکیلاتی بیاندیشیم و عمل کنیم.

دوستان عزیز و  منتقدان گرامی؛ قلم حرمت دارد بکار گیری آن آدابی دارد که کمترین آن، اصرار بر حقیقت و درستی یک واقعیت است و لوازم آن تحقیق و وارسی اولیه، نباید هر ادعایی را فرض درست تلقی کنیم و آن را مبنای نقد و داوریهای بعدی در باره دیگران قرار دهیم  که در این صورت بارمان سنگین می شود در آن روزی که کسی را مفری نیست.

در پایان ذکر دو نکته ضروریست؛  اول اینکه، کار مدنی و تشکیلاتی کردن در جامعه ما به اندازه کافی سخت و دشوار است.

توصیه می کنم اگر کمکی نمی کنیم تا سختی راه کمتر شود،  لااقل سنگی نیاندازیم تا این راه مسدود و یا سخت تر گردد هرچند می پذیرم اگر کارمان را با دقت بیشتری انجام می دادیم و نظارتمان را دقیقتر می کردیم این نوع فعالیت های مدنی که مخالفان جدی و  قسم خورده دارد کمتر آسیب می دید ولی انتخابات با تخلف یک فرد که شناسایی هم شد و نتایج در همان زمان اصلاح گردید نباید اساس اش نادیده گرفته شود.

نکته دوم ضرب المثلی است در فرهنگ مان، که می گوید «کسی که مشق زیاد می نویسد احتمال اغلاط املائی اش زیادتر از کسی است که مشقی را رسم نمی کند» .

فضایی که ما در آن فعالیتهای سیاسی اجتماعی مان را سازماندهی می کنیم  بدلیل فقدان ساختارهای نظامند تاریخی و قانونی و عدم برخورداری از حمایت‌هایی حقوقی، بسیار شکننده و آسیب پذیر است در این فضا ضریبی از مشکلات همه را تهدید می کند و اغلاط املائی مان را تا حدودی اجتناب ناپذیر می کنم.

دوستان عزیز، توضیحاتی که آوردم، دلیل نمی شود تا  قصور ناخواسته خود را بپوشانم و از همه کسانیکه ذهن و دلشان را  آزردم پوزش نخواهم.  فقط در این متن سعی کردم احساس مشترکی در افکار عمومی که هیأت منصفه و وجدان بیدار جامعه  است ایجاد کنم تا داوری در خصوص مسائل و ادعاهای مطرح شده بهتر و منصفانه تر صورت بگیرد و جای متهم و شاکی به ناصواب تغییر نکند.
                             


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
comment
1
0
comment درودبرتوآقای مسرور همیشه منطقی ومظلوم .
comment
صدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
comment
0
0
comment کاملامنطقی ومستدل،البته برای خردورزان و آنهایی که ریگی به کفش ندارند.
comment
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
comment
0
0
comment ازفروپاشی ساختمان پلاسکو دل همه به دردمی آیدوعزادارمی شویم ولی ازفروپاشی اجتماعی واخلاقی چراکسی دردش نمی گیرد؟چرابی اخلاقی عده ای عادی شده؟چراجامعه نسبت به آن واکنش نشان نمی دهد؟سکوت دربرابررفتارهای ضداخلاقی خیانت بزرگی است به رشدوکمال وتعالی جامعه.
درودبرقلم هاوصداهای پاکی که حفظ وصیانت ازاخلاق وارزشهای انسانی واسلامی را رسالت اصلی خودمی دانند و درود برجناب مسرور که خیرخواهی وانصاف ازکلامش جاریست...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار