اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز گفت: از فرصت اهواز پایتخت کتاب به شکل مناسبی استفاده نشد و این اتفاق در اهواز و مناطق سطحی بود و به شکل کلیشه‌ای و محدود به آن پرداخته شد.

خالد لویمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه اهواز پایتخت کتاب اتفاق مثبتی بود که پیش آمد اما کلیشه‌ای با آن برخورد شد.

وی با تاکید بر تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی در اهواز گفت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم ما تقویت موسسات و تشکل‌های غیردولتی است که در حوزه کتاب فعالیت دارند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با تاکید بربرگزاری نشست‌های معرفی، نقد و بررسی کتاب‌های نویسندگان خوزستانی اظهار کرد: تقویت کافه کتاب‌ها و بخش خصوصی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند و تقویت ویترین فروش کتاب در شهر اهواز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه کتاب باید از حالت کلیشه‌ای خارج شوند توضیح داد: ایجاد کلوپ‌های کتاب‌خوانی در مناطق شهری اهواز با استفاده از ظرفیت نویسندگان و هنرمندان اهوازی یک ایده خوب در این زمینه است که لازم است نویسندگان اهوازی در این زمینه به ما کمک کنند.
لویمی ادامه داد: برای ترویج کتاب خوانی باید از جذابیت های هنری استفاده کرد و از این طریق مخاطبان را به سمت کتاب کشاند.

رونمایی از کتاب حداقل‌ کار برای یک نویسنده 

وی گفت:از نقاط ضعفی که در حوزه تقدیر و رونمایی از کتاب وجود دارد این است که در خوزستان تعداد زیادی کتاب منتشر می‌شود اما فقط کتاب‌های محدودی از نویسندگان خوزستانی رونمایی یا معرفی می‌شود در حالی که رونمایی کتاب حداقل کاری است که می شود برای یک نویسنده انجام داد. 

 اهمیت تقویت انجمن های هنری

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با اشاره به تقویت انجمن‌های هنری در اهواز خاطرنشان کرد: سینمای جوان اهواز یکی از قطب‌های مهم سینمای تجربی و مستند کشور است و هم اکنون بخشی از اعضای سینمای جوان اهواز تولیداتی در سطح بین المللی دارند و در جشنواره‌های بین‌المللی نیز شرکت می‌کنند. 

وی تقویت سینمای جوان اهواز و جدی گرفتن نقد و بررسی فیلم‌ را بسیار مهم دانست و بر آن تاکید کرد.

لویمی با اشاره به حوزه نمایش و تئاتر بیان کرد: انجمن تئاتر و نمایش اهواز باید ساماندهی شود و نیاز است که برای هنرمندان تئاتر اهواز امکاناتی مانند محل تمرین و ایجاد فضای مناسب برای عرضه آثار نمایش فراهم شود.

وی گفت: تئاتر خیابانی نیز از هنرهای بسیار مهم در حوزه نمایش است که باید در سطح شهر اهواز به صورت جدی‌تر به آن نگاه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار