اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
 مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت: در آتش سوزی بوعلی متوجه شدم که متخصص حریق نداریم که باید آموزش های بسیاری در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش مهر، سید باقر مرتضوی ظهر یکشنبه در همایش هوای پاک در تالار نفت مسجدسلیمان اظهار کرد: در تاریخ اگر به ۱۰۰ سال قبل نگاه کنیم کلیه آگاهی های بشر اگر ایکس بود، ۵۰ سال بعد یکباره دو ایکس شد و به اندازه کل تاریخ بشر آگاهی ها بالا رفت.

وی افزود: امروزه فکر می کنم طوری شده که ظرف سه سال آگاهی های بشری دوبرابر می شود و انقلابی در آی. تی صورت می گیرد. بنابراین یا باید خود را با شرایط جهانی تطبیق دهیم یا اینکه از بین برویم.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نفت با اشاره به اینکه نگاه ما در این راستا این است که به وظایف خود در زمینه جهانی شدن عمل کنیم، تصریح کرد: برخی نگاه ها به محیط زیست این است که انسان صاحب اختیار زمین است وهر کاری که مختار باشد را انجام دهد ولی نگاه دیگر که البته مثبت هم هست بحث بهره مندی هر شهروند به اندازه خودش از محیط زیست است.

مرتضوی بیان کرد: وزارت نفت نیز شبیه به نگاه دوم که مثبت است عمل می کند؛ یعنی من شهروندی از این زمین هستم و همه موجودات و گیاهان حق حیات دارند. در حقیقت نگاه ما یک نگاه شهروندی به جهان است یعنی حق نداریم خیلی کارها انجام دهیم و کارهای مختلف نباید به سایر شهروندان لطمه ای وارد کند.

وی با اشاره به اینکه بعید می دانم دیگر در ایران رودخانه ای باشد که دچار آلودگی نشده باشد، عنوان کرد: در ارتباط با محیط زیست باید کارهای بسیاری انجام دهیم و خیلی کارهای روی زمین مانده داریم.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نفت گلایه کرد: اینکه مسئولان ارائه آمار کاهش آلودگی های زیست محیطی را بدهند ولی خلاف آن باشد مردم اصلا آن را باور نمی کنند چون به عینه در حال مشاهده آن هستند.

مرتضوی یادآور شد: ۱۲۰ میلیارد مترمکعب آب بارندگی برای کشور باقی می ماند که بالای ۹۰ درصد آن برای کشاورزی صرف می شود.

وی ادامه داد: بعد از حادثه پلاسکو همه مسئولان حاضر در صحنه اعلام کردند که بین هفت تا ۱۴ اخطار داده اند خب چشم این مسئولان روشن باید پرسید چرا بعد از اخطار سوم آن ساختمان پلمب نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت: در آتش سوزی بوعلی متوجه شدم که متخصص حریق نداریم و بعد از ساختمان پلاسکو نیز به این مسئله رسیدیم که باید آموزش های بسیاری را در این زمینه داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار