اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این سؤال که منزل 14 میلیاردی اهدایی دانیال‌ زاده به همسر «حسین فریدون» ردّ مظالم بوده یا نذر حضرت عبدالعظیم؟! گفت: بارها به آقای روحانی درباره اقدامات برادرش تذکر داده شده اما توجهی نکردند.
مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارات سخنگوی دستگاه قضایی مبنی بر مشهود بودن ارتباط دانیال‌زاده ابربدهکار بانکی کشور با حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، اظهار داشت: بدهکاران بانکی گردن کلفت، سطوح مختلف و ویژگی‌های مختلفی دارند.

وی افزود: برخی از بدهکاران بانکی هستند که واقعاً در مسیری قدم گذاشتند و وامی دریافت کردند و تجارت، تولیدی یا کارخانه آنان به خاطر نوسانات بازار و وضعیت اقتصادی با رکود مواجه شده است، این افراد کسانی نیستند که بخواهند حقوق مردم و دولت را ندهند یا به قصد کلاهبرداری تسهیلات گرفته باشند، بعضاً تحت تأثیر شرایط اقتصادی دچار مشکل شدند که حساب این افراد را باید جدا کرد.

ذوالنوری در ادامه تصریح کرد: باید برای حل مشکل این افراد مساعدت و کمک کرد و با امهال و مهلت دادن به این افراد، یا با برداشت موجودی‌شان یا پرداخت بدهکاری‌های بانکی آنان یا به اشکال مختلف این موضوع را حل کرد، اما برخی از بدهکاران بانکی هستند که از ابتدا به قصد غارت و کلاهبرداری و استفاده غیرمجاز و صورت‌سازی، سندسازی و رابطه‌بازی به اموال عمومی چنگ بزنند که نمونه آن آقای رسول دانیال‌زاده است.

*باید با سرچشمه ظهور و بروز افرادی مانند دانیال‌زاده برخورد شود

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: طبیعتاً اینگونه افراد هم سیستم را آلوده می‌کنند، هم اشخاص را آلوده می‌کنند، هم اقتصاد کشور را به سمت ورشکستگی می‌برد، هم سیستم بانکی و شبکه اقتصادی کشور را آلوده می‌کند، فلذا باید با این افراد برخورد شود، برخورد با این افراد هم چاره‌ساز نیست، باید با افراد و کسانی که در سیستم این آلودگی و فساد را سیستمی می‌کنند و در واقع سرچشمه این آلودگی‌ها هستند، برخورد شود.

وی اضافه کرد: آقای دانیال‌زاده از شعب برون‌مرزی بانک ملت سوءاستفاده کرده و وام‌های کلان ارزی با بهره کم دریافت کرده است، وی سپس همان مبلغ را در بانک‌های داخل کشور سرمایه‌گذاری و سود 24 درصد دریافت کرده است، با توجه به اینکه بهره وام بانک خارجی کمتر است، فلذا هم بهره و اقساط آن را می‌پردازد و هم مبلغی هم برای خودش باقی می‌ماند، وی سالانه سود دیوانه‌کننده‌ای از این کلاهبرداری به جیب زده است، دانیال‌زاده همچنین در داخل کشور، 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات تحت عنوان «تولید» دریافت کرده اما این تسهیلات را برای برج‌سازی یا کارهای دیگر مورد استفاده قرار داده است.

*اهدای منزل 14 میلیاردی به همسر «حسین فریدون» توسط دانیال‌زاده

نماینده قم در مجلس یادآور شد: متأسفانه با توجه به این مسائل باید پیوندی بین وی و برخی از سران مملکت وجود داشته باشد، یعنی به حیات خلوت برخی از مسئولان راه داشته و امکان هم ندارد که بگوییم مسئولان بی‌اطلاعند، به هر حال وقتی دانیال‌زاده می‌آید و یک چک 6 میلیارد تومانی و یک چک 8 میلیارد تومانی که اسناد آن هم موجود است، در وجه یک آقایی صادر می‌کند که آن آقا خانه‌اش را به نام «خانم غفوری» همسر «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور می‌زند، این اتفاق چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟!

*منزل اهدایی به همسر برادر رئیس‌جمهور ردّمظالم بوده با نذر حضرت عبدالعظیم؟!

وی تأکید کرد:‌ در این ماجرا شاهدیم منزلی 14 میلیارد تومانی توسط دانیال‌زاده برای «همسر حسین فریدون» خریداری می‌شود، به هر حال این اتفاق چگونه افتاده است؟! آیا باید بگوییم این آقا (دانیال‌زاده) صدقات و مبرّات به برادر رئیس‌جمهور داده است؟! آیا خرید منزل 14 میلیارد تومانی برای همسر فریدون ردّ مظالم بوده که به او پرداخت شده یا نذر حضرت عبدالعظیم یا حضرت ابوالفصل بوده یا از نذورات دیگری بوده که به او داده شده است؟!

ذوالنوری با طرح این سؤال که دانیال‌زاده با چه عنوانی این پول‌ها را داده است؟! گفت: طبیعی است که پرداخت چنین مبالغی برای حسین فریدون توسط دانیال‌زاده باید مابه‌ازایی داشته باشد، آیا می‌توانیم بگوییم سر برخی از مسئولان را کلاه گذاشتند یا باید گفت که این افراد عوامل برخی از مسئولان هستند که خودشان چون مستقیم نمی‌توانند چنین اقدامی انجام دهند، آن عواملی هستند که برای آنها این کارها را انجام می‌دهند.

*بارها درباره اقدامات حسین فریدون به رئیس‌جمهور تذکر داده شده است

وی با تأکید بر اینکه این موضوعات نیاز به بررسی قوه قضاییه دارد، اظهار داشت: بارها و بارها در این زمینه به آقای رئیس‌جمهور تذکر داده شده است، ما چند نماینده مجلس نامه‌ای را به آقای رئیس‌جمهور نوشتیم و درخواست کردیم به اتهامات برادرشان رسیدگی شود، اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

ذوالنوری همچنین تصریح کرد: این برادر رئیس‌جمهور (حسین فریدون) هم یک برادر معمولی و بریده از آقای رئیس‌جمهور نیست، او کسی است که دستیار ویژه آقای رئیس‌جمهور است، او معمولاً فراتر از مسئولان دیگر حرکت می‌کند، یعنی اگر آقای ظریف برای مذاکرات ژنو می‌رود، کسی که در کنار ظریف فرمانده کار است «آقای حسین فریدون» است، اگر مذاکرات هسته‌ای مطرح است، ایشان حتماً حضور دارند، اگر قرار است با تیم آمریکایی مذاکراتی انجام شود می‌شود آقای «حسین فریدون» حضور دارند.

*«حسین فریدون» به فرد معمولی نیست او دست راست رئیس‌جمهور است

وی با بیان اینکه بنابراین «حسین فریدون» یک فرد معمولی نیست، اضافه کرد: یک وقتی است که مسئولی برادری یا فرزندی دارد که از او بریده است و او کار اقتصادی انجام می‌دهد که ممکن است در کارهای اقتصادی‌اش مرتکب فساد هم شود، این موضوع جایگاه خودش را دارد و دستگا‌ه‌های ذی‌ربط باید با آن فرد برخورد کنند اما یک وقتی برادر آن فرد مسئولیت‌هایی بر عهده دارد که رئیس‌جمهور محترم نیز از کار او بی‌اطلاع نیست، در کنار او و دست راست اوست و اختیارات ویژه‌ای هم از ناحیه آقای رئیس‌جمهور دارد، این دو موضوع کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

نماینده قم در مجلس ادامه داد: ما نمایندگان مجلس از آقای رئیس‌جمهور خواستیم که تکلیف این موضوع را معلوم کنند، به اوضاع برادرشان رسیدگی شود، اما متأسفانه جوابی به نامه ما نمایندگان مجلس داده نشد، 104 تشکل دانشجویی نیز طی نامه‌ای به آقای رئیس‌جمهور این موضوع را تذکر دادند، ولی باز هم متأسفانه هیچ اقدام و عکس‌العملی اتفاق نیفتاد.

*با وزرای دارای ثروت‌های چند هزار میلیاردی نمی‌شود شعار مبارزه با فساد سر داد

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس تأکید کرد: وقتی کابینه را نگاه می‌کنیم، وزرای چند هزار میلیاردی را در آن می‌بینیم که ثروت‌های چند هزار میلیارد تومانی دارند؛ نمی‌شود شرایط کابینه اینگونه باشد و سپس آقای رئیس‌جمهور شعار شفافیت و شعار مبارزه با فساد بدهند، شعار پیشرفت کشور را بدهند، شعار مبارزه به مفاسد اقتصادی را سر دهد، پنجه به صورت دستگاه‌‌های دیگر بیندازند و فرافکنی کنند، اینگونه موارد خیلی مطلوب نیست.

*قوه قضاییه نباید منتظر معرفی «حسین فریدون» توسط رئیس‌جمهور باشد

وی با بیان اینکه قوه قضاییه نیز نباید منتظر باشد که حتماً جناب آقای رئیس‌جمهور برادرش را معرفی کند، تصریح کرد: قوه قضاییه 2 وجهه دارد، یک وجهه قوه قضاییه این است که اگر کسی شاکی بود، چه حقیقی و چه حقوقی باشد، یک فرد باشد یا دستگاه دولتی یا یک قوه کشور باشد، در این شرایط قوه قضاییه باید به شکایت او رسیدگی و اجرای عدالت و احقاق حق کند.

ذوالنوری ادامه داد: قوه قضاییه یک بُعد مدعی‌العمومی هم دارد، در این شرایط نباید منتظر باشد حتماً شکایتی صورت گیرد، خود قوه قضاییه باید ورود مستقل و به طور جدی هم موضوع را بررسی، پیگیری و رسیدگی کند؛ خدا کند این مطالبی که مطرح می‌شود غیرواقعی باشد، خدا کند این موارد توهم باشد، خدا کند این موضوعات در اثر اشتباه و برداشت‌های غلط باشد، ما خوشحال نیستیم که حتماً اتهامات اثبات شود و کسانی زمین بخورند، هیچ وقت ما از چنین چیزی خوشحال نیستیم، بلکه معتقدیم رسیدگی به این امور هم به نفع اشخاص است، هم به نفع مملکت و مردم و نظام و انقلاب و حکومت و حاکمیت است.

نماینده قم در مجلس افزود: بالاخره یا چیزی وجود دارد و کسی لغزیده است یا وجود ندارد، در این شرایط آن فرد باید یک غَلت بخورد و نباید اجازه دهیم صد غَلت بخورد، اگر سیستم آسیب دیده باید از آسیب بیشتر و نابود شدن سیستم جلوگیری کنیم، اگر زخمی را می‌شود با پانسمان و بخیه حل کرد نباید اجازه داد به قطع عضو بکشد و عفونی شود، اگر عضوی را می‌شود قطع کرد که خون و استخوان را آلوده نکند، نباید اجازه داد به مرگ منجر شود.

*امیدواریم قوه قضاییه در رسیدگی به اتهامات «فریدون» نقش خوبی ایفا کند

ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری این موضوع هم به نفع افراد و هم به نفع سیستم بانکی کشور است، اگر هم طرف تبرئه شد، از اتهامات بیخودی، تهمت‌ها و جسارت‌های نادرست جلوگیری می‌شود، از بازی با آبروی افراد جلوگیری می‌شود، باید دستگاه قضایی به این موضوع رسیدگی کند؛ آن وقت اگر کسی به برادر و همسر یا نزدیکان مسئولی ایرادی گرفت، زبان همه ما بلند است و بدون ابهام می‌توانیم دفاع و مقابله کنیم، بنابراین در هر صورت در اینجا نقش قوه قضاییه و برخورد جدی این قوه امری بسیار مهم و غیرقابل انکار است که امیدواریم قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به اتهامات «حسین فریدون» نقش خوبی ایفا کند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار