اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور اهواز، نشست کشوری هماهنگی نحوه عملیاتی شدن چهارمین برنامه دکتر سلمان زاده: کنترل ایدز به تنهایی از عهده وزارت بهداشت بر نمی‌آیدو نیاز به همکاری بین‌بخشی دارداستراتژیک کنترل ایدز در ایران با حضور دکتر فرداد درودی مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران، مهندس مخمل زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر حمید رضا فتحی رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت، افسر کازرونی رئیس اداره ایدز وزارن بهداشت و نمایندگان وزارت کشور، آموزش و پرورش، اداره زندان ها و کارشناسان دانشگاههای علوم پزشکی اهواز، تهران، البرز، گیلان، مازندران، اردبیل، اراک، سمنان، شاهرود، خمین، دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر در سالن اجتماعات هتل پارس اهواز برگزار شد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در این نشست اظهار داشت: چهارمین برنامه استراتژیک کنترل اپیدمی ایدز در کشور از سوی وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط با ایدز تنظیم و توسط رییس جمهور امضا و به منظور اجرا، ابلاغ شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد:‌ کنترل ایدز به تنهایی از عهده وزارت بهداشت بر نمی‌آید و برای کنترل و مقابله با ایدز به همکاری بین‌بخشی گسترده نیاز دارد و معمولا مشکل‌ترین قسمت کار نیز همین هماهنگی‌های بین‌بخشی است که نشست امروز به منظور هماهنگی بین نهادهای مرتبط با ایدز در زمینه اجرای برنامه‌های مدنظر برگزار شده است.

سلمان‌زاده با بیان این‌که در حال حاضر بیماری ایدز یک اپیدمی در دنیا و به تبع آن، کشور ایران و استان خوزستان است، عنوان کرد:‌ در خوزستان 2 هزار و 800 نفر به ایدز مبتلا هستند که به نظر می‌رسد تعداد واقعی بیماران مبتلا به ایدز در استان سه برابر این رقم باشد زیرا بسیاری از بیماران مبتلا به ایدز شناسایی نمی‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه مهمترین اقدام جهت کنترل اپیدمی ایدز را شناسایی تمام افراد مبتلا به ایدز و درمان آنان عنوان کرد و گفت: ‌از تمام افرادی که دارای رفتار پرخطر هستند خواهشمندیم با مراجعه به آزمایشگاه‌ها، آزمایش ایدز بدهند؛ این آزمایش‌ها به صورت کاملا رایگان در مراکز مشاوره‌ای بیماری‌های رفتاری در تمام شهرستان‌ها خوزستان انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: ‌این مساله بسیار حائز اهمیت است که افرادی که به هر نحوی دارای رفتار پرخطر هستند آزمایش ایدز را انجام دهند.

سلمان‌زاده در خصوص اقداماتی که منظور کنترل و مقابله با ایدز در خوزستان صورت می‌گیرد، اظهار داشت:‌ در گروه‌های پرخطر حضور فعالی داریم و این گروه‌ها را شناسایی و درمان می‌کنیم. همچنین تلاش شده تا در زمینه بیماری ایدز آموزش‌های لازم به جمعیت‌های در معرض خطر که عمدتا جوانان هستند، در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه شود. با اجرایی شدن چهارمین برنامه استراتژیک کنترل اپیدمی ایدز، کنترل ایدز در خوزستان سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و با سرعت بیشتری افراد پر خطر شناسایی و درمان می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: ایران متعهد است که همگام با سایر کشورها تا سال 2020 میلادی 90 درصد از بیماران مبتلا به ایدز را شناسایی و درمان کند و همچنین بار ویروسی این افراد را به میزانی کاهش دهد که دیگر خطری برای جامعه نداشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص چهارمین برنامه استراتژیک کنترل اپیدمی ایدز بیان کرد:‌ این برنامه شامل بحث‌های آموزشی، حمایتی، درمان و شناسایی بیماران مبتلا به ایدز است تا در نهایت، تعداد بیماران مبتلا به ایدز کاهش یابد و مرگ و میر ناشی از این بیماری به صفر برسد، همچنین هیچ فردی به بیماری ایدز مبتلا نشود و انگ اجتماعی ایدز نیز به صفر برسد.

‌وی در پایان گفت: اجرایی شدن این برنامه مستلزم همکاری و هماهنگی بین‌بخشی میان وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط با ایدز است و با توجه به این‌که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه اجرای برنامه‌های کنترل ایدز است، همچنین قدمت و سابقه این دانشگاه در مبارزه با ایدز، به عنوان میزبان نشست امروز انتخاب شد.

برچسب ها: کنترل ایدز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار