اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز عملیات احداث پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم کاری بود که در گذشته انجام نشد و اقدام خاصی بابت آن صورت نگرفت اما این اقدام اکنون یک امید و فجری برای مردم منطقه است.

 سهراب گیلانی در آيين آغاز عمليات اجرايي پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم که امروز، 15 بهمن ماه در شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: از اقدامات انجام گرفته در خصوص خسارات سیل از دولت و استاندار تشکر می کنیم اما درخواستی داریم که باقی مانده اعتبار و وجهی که برای گندم سیلی در نظر گرفته شده، هنوز اقدامی در قبالش انجام نشده است؛ هرچند اعتبار دولتي آن داده شد اما آن بخشی که قرار بود ستاد بحران و جهاد کشاورزی به کشاورزان پرداخت کند، هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: وقتی منطقه شعیبیه و دیلم را بررسی می کنیم، شعیبیه با توجه به جمعیتی که دارد و از طرفی به عنوان یک بخش مولد است، در منطقه انزوا از نظر جغرافیایی قرار گرفته، به شکلی است که جاده درستی به سمت اهواز ندارد و باید به این مساله توجه شود. 

گیلانی تصریح کرد: باید مشکل راه این منطقه حل می شد. بنابراین با استاندار صحبت های انجام گرفت و این مساله در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد اجرایی شدن این مساله هستیم و باید از دولت تشکر کرد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شخص آقای آخوندی تلاش های بسیاری برای حل مشکلات شوشتر انجام می دهند و قول داده اند تا بحث راه آهن شوشتر را نیز پیگیری کنند و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را نیز حل کند.

گیلانی عنوان کرد: دولت برای حل مشکلات شهرستان شوشتر جديت به خرج می دهد و برای حل مشکلات شوشتر و گتوند تلاش می کند و همه این مصوبات از زمان به روی کار آمدن آقای شریعتی است و امیدواریم با تلاش هایی که انجام مي گيرد، شاهد كاهش مشکلات منطقه باشیم.

وی گفت: با احداث این پل شعيبيه از انزوای جغرافیایی خارج خواهد شد و قطعا اگر زیرساخت های این منطقه به خوبی فراهم شود، می توان در آینده شعیبیه را به شهرستان تبدیل کرد زیرا جمعیت و زمینه در شعیبیه وجود دارد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت خسارات سیل در منطقه شعیبیه خاطرنشان کرد: 36 روستا و 14 هزار هکتار که از سیل آسیب جدی دیده اند، اکنون نیازمند پرداخت این خسارات هستند و امیدواریم این پرداخت ها انجام بگیرد.

همچنين منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در اين مراسم اظهار كرد: شعیبیه یک بخش بسیار مولد است و حدود 28هزار نفر در این بخش ساکن هستند و 45 هزار هکتار اراضی مستعد و بارور دارد و بخش بسیار مهمی است اما فاقد ارتباط مستمر و ثابت بود که برای حل این مشکل ماموریت پیدا کردیم تا کار را پیش ببریم.

وی افزود: از مردادماه کار طراحي و مطالعات پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم انجام گرفت و مهندسین مشاور طرح پل را آماده کردند؛ طول پل 162 متر و عرض آن 12متر است که با اعتبار 15میلیارد تومان احداث خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: از نظر سازه ای شمع های پل درجا است و پایه ها و کول ها بتنی و عرشه پل نيز فراج باکسی فلزی است. وزن عرشه پل حدود 1200 تن است و برنامه زمانبندی برای احداث پل یک سال و نیم است. امیدواریم با کمک و تلاش مسئولان منطقه این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار