اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری خوزستان
در آینده نزدیک روزانه یک میلیون بشکه نفت از میادین نفتی آزادگان، یادآوران و شرکت نفت و گاز اروندان استحصال می شود
به گزارش ایرنا سیدعلی بحرینی مقدم شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری شهرستان خرمشهر گفت:روزانه 120 هزار بشکه نفت از میادین آزادگان و یادآوراناستحصال می شود که این میزان در آینده نزدیک با سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری دولت در منطقه غرب کارون، به یک میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.
وی با تبیین ضرورت تامین امنیت سرمایه گذاری، گفت:سرمایه گذار علاوه فراهم شدن زیرساخت ها به امنیت سرمایه گذاری نیاز دارد و می طلبد که هماهنگی دستگاه های اجرایی صورت پذیرد تا سرمایه گذار با آرامش خاطر وارد منطقه شود.
بحرینی با انتقاد از برخی دیوانسالاری اداری در مسیر سرمایه گذاری، افزود:چرا سرمایه گذار باید با 22 مرجع برای صدور مجوز و اخذ تسهیلات درگیر شود؟
معاون استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش، میزان اعتبار تملک و دارایی استان خوزستان در سال جاری را 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:تاکنون 50 درصد از میزان اعتبار تخصیص داده شد و از این میزان 25 درصد در قالب اسناد خزانه اعتبارات عمرانی تحقق یافته، بنابر این اگر نفت سال آینده به قیمت 100 تا 120 دلار برسد اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای هیچ تغییری نسبت به امسال نخواهد داشت.

**** تفاهمنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان هشت هزار میلیارد تومان و 400 میلیون یورو منعقد شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح دستاوردهای نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان در اهواز، افزود:طی چهار روز در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، با بخش خصوصی هشت هزار میلیارد تومان معادل 80 هزار میلیارد ریال و 400 میلیون یورو تفاهمنامه منعقد شد و این میزان قرارداد، معادل چند برابر اعتبارات عمران و ملی است.
بحرینی مقدم همچنین با بیان اینکه در استان خوزستان کارگروه های متعددی برای رونق تولید و رفع مشکلات سرمایه گذاران وجود دارد، گفت:در خصوص ستاد رونق تولید، سهم اعتباری استان خوزستان چهار هزار و 400 میلیارد ریال بود که از این میزان اعتبار به 130 واحد صنعتی اعتباری معادل یکهزار و 900 میلیارد ریال و به 80 واحد کشاورزی نیز 800 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی تصریح کرد:در خرمشهر 25 واحد تولیدی برای رفع مشکلات تولید، ثبت نام کرد که 357 میلیارد ریال می بایست برای این واحدها پرداخت می شود که از این میزان فقط 43 میلیارد ریال پرداخت شده است.
*****تاکید بر رفع مشکلات مبادلات مرزی شلمچه
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری خوزستان همچنین با تشریح اقدامات کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی گفت:بخشنامه ای از شورای عالی امنیت ملی به استان ارسال شد که مسئولیت هماهنگی پایانه ها را گمرک برعهده گرفته و براساس دستور العمل اختیارات خوبی صورت گرفته و اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد، منعکس می شود.
بحرینی مقدم 24 ساعته شدن کاری گمرک در مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:این موارد با طرف عراقی تفاهم شده که لازم است با طرف عراقی نشست های متعدد برگزار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار