اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
دبیر جشنوار بین المللی شعر سپید عربی :
همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر با حضور شاعرانی از کشورهای عربی و اسلامی کار خود را در آبادان شروع کرد

به گزارش شوشان دبیر جشنوار بین المللی شعر سپید عربی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه این جشنواره در موزه هنرهای معاصر آبادان، گفت:این جشنواره با محور' شعر سپید عربی' با حضور شاعران مطرح بین المللی از کشورهای عمان، تونس، امارات، عراق، سوریه، لبنان و همچنین شاعران بومی خوزستان و شاعران کشوری در آبادان برگزار می شود.


جمال نصاری افزود :این جشنواره در سه روز متوالی با خوانش 27 شعر سپید منتخب برگزار می شود و نشست نقد و بررسی آثار و اشعار سپید نیز بخشی از این جشواره است.


وی اظهار داشت : این جشنوار ه به سه زبان اصلی فارسی، عربی و انگلیسی برگزار می شود.

وی با بیان وجه تمایز این جشنواره با همایش های دیگر شعر عربی برگزار شده در دیگر کشورها، افزود :وجه تمایز این جشنواره تخصصی بودن آن است، برگزاری جشنواره در کنار نقدهای تخصصی و رونمایی از ششمین شماره مجله تخصصی «حبر ابیض» به معنای مرکب سفید یکی از امتیازات این جشنواره است.


نصاری با تاکید بر برگزاری باشکوه این جشنواره در منطقه آزاد اروند، گفت:آبادان شهری است که اتفاقات مدرنیته را می پذیرد و این جشنواره نیز در راستای ذائقه شعری این خطه، شعر سپید می باشد که برای نخستین بار به سه زبان ترجمه شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.


وی ادامه داد:اشعاری که به دبیرخانه این جشنواره می رسد پس از بازبینی و تایید در مجله تخصصی ' حبر الابیض' به چاپ می رسد.


جمال نصاری از حضور شاعران جوان و پیسکسوتان هنر شعر در این جشنواره بین المللی خبر داد و گفت:با هدف ترویج فرهنگ غنی خوزستان و ادبیات و شعر سپید عربی، شاعران شهرهای خوزستان از جمله شادگان، خرمشهر، اهواز و شوش برای شرکت در این همایش دعوت شده اند.


این جشنواره به مدت سه روز در تالار مهر آبادان برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار