اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز :
تصفیه خانه های شماره یک و 2 اهواز مجهز به ژنراتور برق می شوند که با نصب و وارد مدار شدن این ژنراتور ها دیگر قطعی آب در مواقع خاموشی شهر نخواهیم داشت
شوشان: غلامرضا براتی چهارشنبه در خصوص جزییات این ژنراتور ها گفت : طی بازدید مسئولان وزارت نیرو، آبفا کشور و استان از وضعیت تاسیسات تصفیه خانه های آب تصمیماتی مبنی بر تامین هرچه سریع تر دیزل ژنراتورهای برق گرفته شد و تجهیزات لازم را از نقاط مختلف کشور به تصفیه خانه ها رسانده و تصمیم خریداری این تجهیزات ظرف مدت چهار ماه برای کلانشهر اهواز گرفته شده است .

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب شماره 2 اهواز بخش عمده آب این کلان شهر را تامین می کند گفت: باتوجه به اینکه تاسیسات این تصفیه خانه جوابگوی حدود 60درصد از شهر اهواز است لذا تامین تجهیزات خاص آن دارای شرایط بسیار پیشرفته تری می باشد که در حال حاضر یک دیزل ژنراتور 800 کیلووات جهت تامین برق داخلی تصفیه خانه نصب شده و ژنراتورهای دیگر در راستای تامین برق تجهیزات خروجی آب از تصفیه خانه به شبکه آبرسانی شهر در حال تهیه و ارسال به محل است.

براتی نصب ژنراتور در تصفیه خانه های مناطق کم فشار را در اولویت دانست و گفت: مناطقی که نسبت به محل تصفیه خانه در سطح بالاتری قرار دارند و نیازمند پمپاژ آب بیشتری به منطقه هستند و نیز در زمان بحران و حتی بعد از آن که شبکه دچار افت فشار می گردد در اولویت بیشتری قرار دارند.

وی گفت: به همین دلیل یک دستگاه ژنراتور 200 کیلووات نیز در محل منابع کارون(منبع آب) راه اندازی و نصب شد.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در ادامه با اشاره به اینکه تصفیه خانه های آب شماره چهار (کوت عبدالله) و پنج(گلستان) اهواز از قبل دارای ژنراتور بودند، اظهار کرد: در حال حاضر یک دستگاه دیزل ژنراتور 1300 کیلووات و دو دستگاه 800 کیلووات در محل تصفیه خانه آب شماره یک اهواز نصب شده است.

وی گفت : شرکت آبفا اهواز دو دیزل 640 کیلووات نیز برای نقاط مرکزی شهر( تصفیه خانه شهید شکرخدامرادی راهدار- شماره سه) راه اندازی کرده است .

در روزهای اخیر تاسیسات برق کلانشهر اهواز به دنبال بروز پدیده گردوخاک و رطوبت دچار خاموشی شده و شبکه آبرسانی تحت پوشش تصفیه خانه های آب شماره یک، دو و سه اهواز نیز به دلیل نبود ژنراتور برق از مدار خارج و آب شرب بیشتر مناطق قطع شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار