اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
واکنش مشاور استاندار به سخنان حجازی استاندار اسبق خوزستان/ قمشی در گفتگو با شوشان: مخاطب سخنان شریعتی در برنامه "برآیند" وزارت نفت بود / مخالف اتهام زنی مسئولین در این شرایط بحرانی هستیم / راه مقابله با این بحران همگرایی است
مخالف آن هستیم که مسئولین و شخصیت های استانی مشغول اتهام زنی به همدیگر شوند و یکدیگر را مقصر شرایط فعلی معرفی کنند...
 


شوشان: مشاور استاندار خوزستان در امور آب و محیط زیست با اشاره به برخی اتهام های رد و بدل شده پس از مصاحبه استاندار در برنامه "برآیند" از جمله واکنش حجازی استاندار اسبق به سخنان شریعتی ، گفت: مخالف آن هستیم که مسئولین و شخصیت های استانی مشغول اتهام زنی به همدیگر شوند و یکدیگر را مقصر شرایط فعلی معرفی کنند.

قمشی در مصاحبه با شوشان گفت: وضعیت امروز ثمره یک سری کارهای نادرست و تصمیمات ناصحیح در گذشته است. در واقع بحران اخیر خوزستان نتیجه یک پروسه طولانی مدت است که شرایط را به این وضع درآورده است.

به گزارش شوشان ، مشاور استاندار خوزستان در امور آب و محیط زیست افزود: راه مقابله با این معضل همگرایی همه مسئولین برای فشار به لایه های بالایی وزراتخانه هاست. در شرایط فعلی بین مسئولین، روحانیون و مردم یک همگرایی مناسبی وجود دارد که باید تداوم یابد.

وی قطعی آب و برق خوزستان در روزهای گذشته را محصول اتفاق های تصادفی پشت سر هم دانست و بیان کرد: در چند روز گذشته پس از پدیده ریزگردها ، بلافاصله هوای مرطوب در استان حاکم شد و همین امر نیز موجب قطع برق و بحران اخیر شد. 

قمشی اضافه کرد: در پی مقصر وضع موجود نیستیم اما اگر بخواهیم به گذشته برگردیم باید دید قرارداد اکتشاف نفت در هورالعظیم را چه کسی منعقد کرد.  هر کسی این کار را کرده ، خلاف کرده است. همچنین باید دید مقرهای انتقال برق چه تاریخی عوض شدند و آیا این عوض شدن به موقع بوده است یا خیر؟

مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست مقصر دانستن مسئولین فعلی استان را نادرست دانست و افزود: در دوره استاندار دولت نهم و دهم پدیده ریزگردها بود ولی حتی یک نفر از مسئولان کشوری به استان نیامد و اقدامی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: درست است که در دوره گذشته کانون های داخلی ریزگردها کمتر بوده است، ولی این کانون ها وجود داشت اما در آن زمان بررسی نشد و مسئولی برای بررسی شرایط به استان نیامد.

قشمی همکاری همه مسئولین استانی را شرط عبور از شرایط فعلی دانست و گفت: امید است با همدلی همه دست اندرکاران استانی بتوانیم از وزارتخانه ها امتیاز بیشتری بگیریم تا شرایط بهتری برای شهروندان خوزستانی فراهم شود.

وی افزود: دولت بخوبی با این پدیده مقابله کرده است و تصمیمات مناسبی در این زمینه گرفته است. تنها نگرانی که وجود دارد این است که بعد از اتمام بحران به مرور از حجم اقداماتی که باید انجام شود کاسته شود.

مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست در نهایت صحبت های شریعتی را که استاندار دولت های نهم و دهم به آنها پاسخ داده است را متوجه استاندار و مسئولان سابق استان ندانست و گفت: مخاطب سخنان شریعتی وزارتخانه ها از جمله وزارت نفت بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار