اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
گلمرادی نماینده ماهشهر: یکی از اشکالات عمده مدیران مماشات و ملاحظه کاری است/ در رابطه با خوزستان بدترین تصمیم گیری ها انجام می شود / شریعتی باید محکم در مقابل وزیر بایستد
جایی که منافع استان در میان است باید نگاه و نگرش اصلاح طلبی و اصولگرایی تغییر کند. مهم منافع مردم است..
  
نشست بررسی بحران زیست محیطی خوزستان و راهکارهای برون رفت از آن ، در تحریریه پایگاه خبری شوشان با حضور فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان ، جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز ، گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان ، دکتر مهدی قمیشی مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست ، دکتر جعفری استاد دانشکده کشاورزی ملاثانی ، دکتر مهران افخمی فعال و صاحب نظر محیط زیست ، سید صدرالدین مرتضوی دبیر مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، سید رضا طباطبایی عضو جمعیت توسعه سیاسی استان و همچنین با حضور جمعی از فعالان عرصه رسانه برگزار شد.  

در گزارش کامل شوشان با عنوان همگرایی و نگاه فراجناحی برای عبور از بحران ، متن کامل این گزارش آمده و در ذیل نیز سخنان هر یک از مدعوین به صورت مجزا منتشر می شود:
 
گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان ، با اشاره به ضرورت پرهیز مسئولین و نمایندگان از مسامحه ،ملاحظه و سیاسی کاری ، گفت: یکی از اشکالات عمده مماشات ، ملاحظه و سیاسی کاری است که در پیکره سیستم های مدیریتی وجود دارد.

گلمرادی گفت: بر اساس واقعیت ها ، وضع موجود خوزستان در این سه دهه اخیر بیانگر کم تعهدی و کم ارادگی در مسئولین اجرایی و نظارتی استان است. اگر اراده ای بود وضعیت استان اینگونه نمی شد. 

وی افزود:  قرار نیست خوزستان مدینه فاضله باشد اما حجم مشکلات و نابسامانی ها در مقایسه با استان های دیگر خیلی زیاد است. حتی استان ایلام که نفت و گاز ندارد در مقایسه با خوزستان شرایط زندگی و خدمات رسانی به مراتب بهتر است.

نماینده ماهشهر و هندیجان گفت: صد درصد این عقب ماندگی های خوزستان در چند دهه اخیر به مدیریت بر می گردد. اگر اعتبار نیست ، اگر بحرانی ایجاد می شود و اگر معضلی برطرف نمی شود به نوع مدیریت در استان برمی گردد. 

وی افزود: مردم هر وقت به این رسیدند که نمی توانند به نمایندگان و مسئولین اعتماد کنند خودشان پای کار می آیند و تجمع می کنند. اگر ببیند مسئولین و نمایندگان مماشات نمی کنند و به خوبی وظیفه شان عمل می کنند و توانشان را به کار می گیرند ، هیچ تجمع و اعتراضی صورت نمی گیرد. 

گلمرادی با اشاره به اینکه رمز پیشرفت استان ، همگرایی است ، گفت:  نمایندگان خوزستان دلسوزانه پای کار آمده اند و انسجام شان نسبت به دوره های قبل بیشتر شده است. نمایندگان توانستند با همدلی و همراهی همه مسئولین ، بحث اختصاص سه درصد از فروش نفت به خوزستان را تصویب کنند.

وی گفت: اگر به دنبال کنترل مردم و جلوگیری از اعتراض شان هستیم باید در گام اول ، عملکرد مسئولین و نمایندگان مطلوب شود. عملا استان شرایط بسیار نابسامانی دارد. اعتراضاتی از طرف مردم شکل می‌گیرد و از طرف دیگر، نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور نتوانسته‌اند کاری را انجام دهند.

گلمرادی با اشاره به اینکه هیات دولت و رییس جمهور باید به خوزستان سفر می کرد ، گفت: نیامدن رییس جمهور به خوزستان در واقع به نوعی بی توجهی به خوزستان و مردمانش بود. چه اشکالی داشت اگر می آمد؟ دولت یازدهم می گوید یک دولت عملگراست. حال که خوزستان را بحران فرا گرفته وقت عملگرایی است. انتظار معجزه نداریم اما اگر رییس جمهور به خوزستان می آمد به نوعی مردم تسکین می یافتند و می فهمیدند که روحانی و هیات دولت به فکرشان است.

نماینده مردم ماهشهر گفت: اگر امروز وضعیت استان نابسامان است مشکل از ما نمایندگان و مسئولین است چرا که وظیفه مان را خوب انجام نداده ایم.  مسئولین باید مدافع مردم باشند. دیگر مردم اسیر شعار نمی شوند و مبنای قضاوت شان از شعار به سمت عملکرد مسئولین سوق پیدا کرده است. البته بحران اخیر خوزستان مربوط به یک سال و دو سال نیست بلکه 12 سال است که استان درگیر آن است. 

وی با بیان اینکه بحران اخیر خوزستان یک فرصت است ، گفت: صددرصد بحران خوزستان را فرصت می دانم. اگر آب قطع نمی شد یک روز دیگر قطع می شد. این بحران نشان داد که خوزستان واقعا مظلوم واقع شده است.  همه ظرفیت های استان باید پای کار بیایند. 

گلمرادی با انتقاد از مدیران کمکار و ناکارآمد استان گفت: برخی مسئولین از بیان کمبودها هراس دارند. مسئولین همراهی ندارند و کمبودها را با نمایندگان در میان نمی گذارند تا ما به عنوان نمایندگان مجلس برای گرفتن اعتبارات بیشتر و نشان دادن مطلومیت خوزستان تلاش کنیم. برخی مدیران فقط به فکر حفظ میز و صندلی خود هستند و در پی این هستند که مدیران بالادستی خود را راضی نگه دارند.

در رابطه با خوزستان بدترین تصمیم گیری ها انجام می شود

گلمرادی نماینده ماهشهر در ادامه مباحث مطرح شده در نشست ، گفت:  اگر مجلس یک مجلس مقتدر باشد مشکلات برطرف می شود. هر چه نابسامانی در کشور است بی تعارف عامل اولیه آن مجلس است چرا که به وظیفه نظارتی خود عمل نکرده است . 

وی افزود: نباید دردها را پنهان کرد. متاسفانه برخی مسئولین کمبودها را پنهان کنند. باید علل و عوامل را شناسایی کرد. از سال 80 هر چه برنامه و راهکار برای مقابله با ریزگردها بوده رها شده است. مجلس در رسیدگی به برنامه ششم توسعه با توجه به حساسیت بحث ریزگردها دولت را مکلف کرد تا در سال اول برنامه ششم، برنامه‌ جامعی را به مجلس ارائه دهد و این اتفاق باعث شده تا با سرعت بیشتری چنین برنامه‌ای را پیگیری کنیم.

گلمرادی افزود: در بحران اخیر بی توجهی هایی صورت گرفته است. برای شستن مقرهای برق ، سهل انگاری شده است. وزیر جهاد کشاورزی نیز خود سبب بحران در خوزستان شد. حجتی وزیر کشاورزی به جای آنکه برای رفع بحران خوزستان اقدام کند با عزل مدیرکل منابع طبیعی در شرایط بحرانی ، بحران ایجاد کرد. با چه استدلالی در یک شرایط بحران مدیرکل منابع طبیعی را تغییر می دهند؟! اگر قصد تغییر داشتند باید پس از بحران تغییر صورت می گرفت نه در شرایط بحرانی!

وی ادامه داد:  در رابطه با استان خوزستان بدترین تصمیم گیری ها انجام می شود. دو ماه استان بدون استاندار بود. استان را رها کردند. خوزستان نباید حتی یک ساعت با سرپرستی اداره شود. در رابطه با خوزستان حتی حاضر نیستند با حوصله فکر کنند. پشت پرده هایی را هم می دانیم. این ها اشکالاتی است که در سیستم کلان کشور وجود دارد. نگاه مسئولین ارشد و نگاه کابینه دولت به خوزستان باید تغییر کند.

وی با اشاره به همگرایی همه مردم و جناح ها ، گفت:  جایی که منافع استان در میان است باید نگاه و نگرش اصلاح طلبی و اصولگرایی تغییر کند. مهم منافع مردم است . مردم در بحران اخیر نه چپ برایشان مهم بود و نه راست. مردم تجمع کردند چرا که فشار بر آنها آمده بود. 

وی ادامه داد: خوزستان ملی است و متعلق به کل کشور است و هر کسی هم احساسی تصمیم بگیرد خیانت به نظام کرده است.  خوزستان هم به لحاظ امنیت و هم اقتصاد مورد توجه است. هر کسی کوتاهی کند این کوتاهی خیانت به کل کشور است.

 شریعتی باید محکم در مقابل وزیر بایستد

گلمرادی نماینده ماهشهر در ادامه این مبحث ، گفت:  شریعتی باید محکم در مقابل وزیر بایستد. وزیر حق ندارد بگوید چه کسی عوض شود یا نشود. ما در خوزستان اجازه دادیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند. نمایندگان دیگر اجازه این کار را نمی دهند . مردم حق دارند در سرنوشت خود دخالت کنند و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم ، اجازه نمی دهیم حق خوزستان با تصمیمات اشتباه از بین برود.
 
 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار