اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
مشکل ریزگردها با نگاه سیاسی و احساسی به مسئله و محکوم کردن همدیگر هر چقدر هم منابع اعتباری اختصاص دهیم حل نمی‌شود.
نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ریزگردها با نگاه سیاسی و احساسی به مسئله و محکوم کردن همدیگر هرچقدر هم منابع اعتباری اختصاص دهیم و ولخرجی کنیم حل نمی‌شود.

مسعود پزشکیان افزود: پیدا کردن مشکل از طریق علمی و کارشناسی و داشتن نقشه راه برای آن، همراه با مشارکت بین‌المللی برای حل منشاء خارجی ریزگردها در کشورهای همسایه، می تواند در حل این مشکل موثر باشد.

وی اظهار داشت: تخصیص منابع مالی نیز به‌ تنهایی مشکل ریزگردهای خوزستان را برطرف نمی‌کند بلکه باید مشکل را فراگیرتر و عمیق‌تر بررسی کرد و بعد برای آن اعتبار لازم را اختصاص دهیم.

پزشکیان با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری منطقه‌ای کشورهای همسایه برای کاهش ابعاد این معضل افزود: آنچه امروز شاهد آن هستیم بیانگر این است که مشکل ریزگردها هم اکنون به وجود نیامده بلکه نتیجه اشتباه‌های گذشته است که باعث بر هم زدن تعادل در طبیعت شده و باید برای آن چاره‌جویی کرد.

 لزوم انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید جامعه پزشکی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هفتمین کنگره پزشکی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) اشاره کرد و بیان داشت: انتقال خاطره‌های غرورآفرین پزشکان در بیمارستان های صحرایی در زمان جنگ به نسل آینده کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود:جامعه پزشکی بی ادعا و بی‌منت در زمانی که برای آن‌ها پول و پست و مقام مطرح نبود در بیمارستان های صحرایی به افرادی خدمت و کمک می کردند که برای استقلال و تمامیت ارضی و شرف کشور در برابر دشمن می جنگیدند.

پزشکیان اظهار داشت:اگر رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نبود امروز وضعیت کشور این‌گونه نبود.

هفتمین کنگره علمی تروما و طب رزم از سوم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز شده و چهارم و پنجم اسفند در دانشکده علوم پزشکی آبادان در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب (ع) در کیلومتر 13 جاده آبادان - اهواز با ارائه چند میزگرد ادامه دارد. 

همزمان با برگزاری این کنگره پنجمین جایزه ملی شهید رهنمون پنجم اسفند در اردوگاه شهید باکری خرمشهر اعطا می شود. 

ششم اسفندماه روز شهادت شهید دکتر محمدعلی رهنمون است؛ این پزشک شهید ریاست بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء (ص) را در دفاع مقدس برعهده داشت . در جشنواره ملی شهید دکتر رهنمون از خانواده شهدا، نخبگان و پیشکسوتان طب رزم تقدیر می شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار