حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان به سوالات مختلف خبرنگاران این روزنامه و سایر خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ داد. "> با توجه به احیای طرح 800 هزار هکتاری انتقال آب به فلات مرکزی توجیهی ندارد
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان به سوالات مختلف خبرنگاران این روزنامه و سایر خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ داد.

شوشان- مجتبی حلالی نصب : حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان به سوالات مختلف خبرنگاران این روزنامه و سایر خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ داد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم دیپلماسی فعال دولت در زمینه توسعه روابط با کشورهای تاثیرگذار در جهان گفت : متاسفانه مسئولان دولتی از یک دیپلماسی قابل قبولی برخوددار نیستند . ارتباطات بین المللی در حد ایده آلی قرار ندارد. کشورهایی که هم اکنون با کشورمان در ارتباط هستند در ردیف کشورهای تعیین کننده و تاثیرگذار در معادلات بین المللی قرار ندارند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به یکی از اقدامات رییس جمهور آینده اشاره کرد و گفت : دولت آینده می بایست زمینه توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه را در دستور کار خود قرار دهد. البته در زمینه انرژی هسته ای شاهد توفیقات خوبی بوده ایم و پیشرفت هایی که در این زمینه در سال های اخیر صورت گرفت غیرقابل انکار و قابل تحسین است. در این راستا تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نقش تعیین کننده داشته و خواهد داشت.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت : دستاوردها هسته ای مرهون تدابیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. وی به نامگذاری سال جدید به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت : مسئولان در این سال باید بحران های ایجاد شده در حوزه اقتصاد کشور را آسیب شناسی کرده و آنها را برطرف کنند. چرا باید در کشوری که سرشار از ظرفیت های کشاورزی است پیاز به کیلویی 3 هزار تومان برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به مبحث یارانه ها اشاره کرد و گفت : در لایحه بودجه سال جدید سهم درآمد دولت ازهدفمندی یارانه ها 120هزار میلیارد تومان است که از این رقم دولت پیش بینی شده است که 90 هزار میلیارد تومان می بایست صرف یارانه نقدی شود و 30 هزار میلیاردتومان نیز می بایست در بخش کشاورزی و صنعت هزینه شود. با این وجود باید شاهد توقف تولید باشیم. وی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از انتقال آب کارون به فلات مرکزی گفت: طرح مقام معظم رهبری در خصوص احیای 800 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی در استان خوزستان باید اجرایی شوند. این طرح نیاز به آب فراوان دارد و در صورت اجرای این طرح انتقال آب هیچگونه توجیهی ندارد.

سادات ابراهیمی در ادامه این نشست از حضور نیروهای غیر بومی که هیچ گونه تخصصی در زمینه نیشکر ندارند در شرکت کشت و صنعت شوشتر انتقاد کرد و گفت : مدیریت ضعیف این مجموعه این شرکت را در خطر ورشکستگی قرار داده است.حجت الاسلام سادات ابراهیمی با اشاره به وضعیت نیروهای بومی شرکت کشت و صنعت شوشتر  گفت : پیمانکاران بکار گرفته شده در شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از تخصص کافی برخودار نیستند و هیچ گونه تناسبی با صنعت نیشکر ندارند، موجب شد تا این شرکت زیان آور شود. مدیران  این شرکت رویه پادگانی و نظامی را در پیش گرفته اند، تا امروز شاهد چنین شرایط اسفباری شویم.

وی اضافه کرد : این شرکت زمانی از 10 هزار نیرو برخوردار بود که این رقم در حال حاضر به کمتر از 4 هزار نفر رسیده است. بهانه ای از آنها مورد قبول نیست چراکه سایر شرکت های مشابه در خوزستان کار خود را بخوبی دنبال کرده و سودآور هم می باشند. سوال ما در پاسخ به بهانه های آنها این است! چرا سایر شرکت های مشابه دچار مشکلات آنها نشده اند؟

وی بیان کرد :  در این زمینه وزیر اقتصاد می بایست پاسخگو باشد. مسوولین فعلی این شرکت بابت عوارض آلایندگی نیز به شهرداری پولی پرداخت نمی کنند، اگر هم هزینه ای داده باشند، مقدار بسیار ناچیز و اندک بوده است.

وی با انتقاد از پرداخت نشدن سه ماه حقوق کارگران شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر گفت: کارگران این شرکت به‌علت پرداخت نشدن مطالبات شان دست از کار کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات کنونی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر موجب بروز معضلات اقتصادی و اجتماعی در منطقه شده است، افزود: به‌طور حتم مسئولان باید برای حل این موضوع برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند.

سادات ‌ابراهیمی با اعلام اینکه زمینه‌ها برای فعالیت و شکوفایی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون این شرکت دارای نیروی انسانی، آب و زمین‌های کشاورزی مناسب است، بنابراین مسئولان باید از منابع به‌طور هدفمند استفاده کنند. وی خواستار حل مشکلات شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از سوی وزیر اقتصاد و امور دارایی شد و گفت :‌ این وزارتخانه باید تیمی را برای بررسی نواقص و مشکلات این شرکت به منطقه بفرستد. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه متأسفانه در چند سال اخیر نیروهای متخصص بومی در شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر کنار گذاشته شده‌اند، افزود:‌ از طرف دیگر این شرکت به جذب نیروهای پروازی پرداخته است.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد : زمانی این شرکت ۱۰ هزار نفر نیروی کار داشت که متأسفانه هم‌اکنون این میزان به ۴ هزار نفر رسیده است، لذا می‌طلبد تا منابع این منطقه در جهت صحیح استفاده شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتحاد نسبتا مطلوب میان سایر نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر نمایندگان مجلس در کمیسیون های انرژی و کشاورزی قرار گرفته اند که این ترکیب قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجمع نمایندگان قبل از انتخاب کمیسیون ها جلساتی برگزار کرد که هر نماینده دلایل خاص خود را برای انتخاب کمیسیون انرژی و کشاورزی داشت. البته آیین نامه داخلی مجلس اختیار انتخاب کمیسیون را به نمایندگان واگذار کرده است و به همین دلیل نمی توان شخصی را مکلف به انتخاب کمیسیونی خاص کرد. وی با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت محصولات کشاورزی گفت: ایران در زمینه کشاورزی کشوری غنی و برخوردار می باشد و بواسطه فراوانی آب، حاصل خیزی خاک، نیروی انسانی کارآمد و ... نباید شاهد افزایش قیمت پیاز تا مرز 3 هزار تومان باشد. مسلما این اتفاق نشان از عدم وجود تدبیر و سوء مدیریت در دولت دارد و هیچ گونه ارتباطی به تحریم ها ندارد. وی اضافه کرد: بحث انتقال آب کارون از جمله مسایلی است که با کشاورزی خوزستان و طرح مقام معطم رهبری منافات دارد. این انتقال موجب می شود تا طرح مقام معظم رهبری که بر آن تاکید هم داشته و دارند، به تعویق افتاده و به نتیجه نرسد. در این خصوص نمایندگان مجلس می توانند با نظارت، تذکر و در نهایت استیضاح از پیشروی و گسترش انتقال آب جلوگیری بعمل آورند.

سادات ابراهیمی یادآور شد : نشست های فراوانی با وزیر نیرو برگزار شد، قول های مساعد وزیر هم در جهت توقف گسترش این طرح به نمیاندگان داده شد اما متاسفانه تا کنون حتا یک جواب شفاهی برای نمایندگان نیامده و این نشان از عدم توجه به مسایل خوزستان و طرح بزرگ 800 هزار هکتاری دارد. این در حالی است که موضوع عدم وجود شرایط و فضای مناسب برای استیضاح موجب شده تا برخی وزرا نهایت سوء استفاده را ببرند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای نادرست و گزینشی طرح هدفمندی یارانه ها گفت: این طرح چون از چارچوب ها و ضوابط قانونی دور شد، جز نابودی زیرساخت ها حاصلی به همراه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد : اگر بحث های سیاسی را کنار بگذاریم باید گفت که اجرای گزینشی طرح هدفمندی یارانه ها  نگاه به آینده و انجام کارهای اساسی و ماندگار را نیز دچار چالش کرده است. این در حالی است که با اعتبار هنگفت یارانه ها می توان کارخانه های بزرگ راه اندازی کرد و در هر کدام بیش از 4 هزار نیرو استخدام کرد.

نماینده مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در نشست خبری خود در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب با اشاره به اینکه در عصر کنونی و با شایطی که ایران در آن قرار دارد، وظیفه رسانه ها سنگین و پر اهمیت است، گفت: رسانه ها باید مراقب باشند تا با نگاه نقادانه خود به مسایل ملی، منطقه ای و بین المللی در جهت گیری مسوولین سیاسی کشور نیز تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در پایان گفت: رسانه ها باید فرهنگ نقد را بعنوان مطالبات مردم ترویج کنند، در واقع مسوولین نیز باید انتقادها را در جهت اصلاح و پیشرفت بپذیرند و به این باور برسند که جایگاه آنها جایگاه پاسخگویی است و نظرات شان وحی منزل نیست.

گفتنی است که در این جلسه امید حلالی مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب، محمدرضا ایزدی مدیر سرای روزنامه نگاران خوزستان و مدیرمسئول نشریه آستانه پارس، بنوره خبرنگار ایرنا و ... نیز تعدای از فعالین سیاسی خوزستان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار