اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
در رده بندی امسال جایگاه ایران 3 پله و جایگاه آمریکا 1 پله نزول کرده است. کشور نروژ اما با سه پله ترقی به عنوان شادترین کشور جهان معرفی شده است.
همزمان با "روز بین المللی شادی" که مصادف با نخستین روز نوروز است، -21 مارس- یک نهاد وابسته به سازمان ملل گزارش مربوط به شادترین کشورهای جهان در سال 2017 را منتشر کرده است.

در حالی که در ایام نوروز به عنوان یکی از شادترین سنت های باستانی ما ایرانیان قرار داریم، "شبکه توسعه راه حل های پایدار" سازمان ملل با انتشار گزارش سالانه خود از وضعیت شادی در میان 155 کشور مورد مطالعه قرار گرفته جهان، رتبه ایران را در جایگاه صدو هشتم جدول قرار داده است.

رتبه ایران در رده بندی سال پیش در جایگاه صدو پنجم قرار داشت و در گزارش امسال جایگاه ایران با سه رده سقوط به 108 رسیده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در 5 سال گذشته گزارش هایی سالانه را با مطالعه وضعیت دهها کشور جهان منتشر می کند که آخرین نمونه از این گزارش دیروز (20 مارس) منتشر شده که همزمان با روز بین المللی شادی است.

سازمان ملل از سال 2012 روز 21 مارس را به عنوان روز بین المللی شادی نامگذاری کرده است و بر این اساس همه ساله گزارشی از وضعیت شادی در کشورهای مختلف جهان منتشر می کند.

در این گزارش نروژ با سه پله ترقی در جایگاه شادترین کشور جهان طبقه بندی شده و پس از آن دانمارک و ایسلند قرار گرفته اند. در سال های گذشته نیز کشورهای اسکاندیناوی در صدر جدول شادترین کشورهای جهان قرار داشته اند با این تفاوت که جایگاه نروژ امسال سه پله ترقی کرده است.

هفت کشور دیگر شاد این رده بندی به ترتیب عبارتند از: سوئیس، فنلاند، هلند، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و سوئد.

همچنین 10 کشور آخر این رده بندی که می توان آنها را غمگین ترین کشورهای دنیا نامید به ترتیب عبارتند از:  جمهوری آفریقای مرکزی، بروندی، تانزانیا، سوریه، رواندا، تاگو، گینه، لیبریا، سودان جنوبی و یمن.

در این رده بندی آمریکا نیز با یک پله سقوط از رده سیزدهم پارسال به جایگاه چهاردهم در امسال رسیده است. یکی از دلایل این سقوط می تواند بی ارتباط به پیروزی اخیر ترامپ و تلاش او برای از بین بردن دستاوردهای تامین اجتماعی دولت باراک اوباما نبوده باشد.

از میان کشورهای بزرگ دنیا کشورهای روسیه، چین ، ژاپن، آلمان و بریتانیا به ترتیب در رده های 49، 79،51،16 و 19 قرار گرفته اند. 

در این میان کشورهایی چون کامرون، لتونی، نیکاراگوئه وسیئرالئون درمیان کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته ای هستند که از لحاظ بهبود شاخص شادی رشد قابل ملاحظه ای داشته اند.

اطلاعات عمومی این گزارش بر اساس نظر سنجی تلفنی از میان هزار شهروند در کشورهای مورد مطالعه قرار گرفته به علاوه ارزیابی شاخص های کلان اقتصادی و شاخص های توسعه انسانی هر یک از کشورها به دست آمده است.

برچسب ها: شادترین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار