اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
روزبه کردونی مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت رفاه:
چالش مهم آینده خوزستان مسائل زیست محیطی است که تنها به سازمان های محیط زیستی مربوط نمی شود...
شوشان: مراسم تجلیل از سازمان‌های مردم نهاد همکار با اداره‌ کل بهزیستی خوزستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حضور استاندار خوزستان، مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت رفاه ، مدیر بهزیستی خوزستان، سازمان های مردم نهاد و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجتمع و شیرخوارگاه فتح المبین خوزستان برگزار شد. 
  
به گزارش شوشان ، مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت رفاه گفت: گفت: 5 استان خوزستان، کرمان، آذربایجان غربی، سیستان بلوچستان و تهران در بحث حمایت اجتماعی از کودکان در معرض آسیب ویژه مورد توجه قرار گرفته است. کردونی ادامه داد: بعد از ورود مستقیم مقام معظم رهبری به مقوله آسیب های اجتماعی و جلساتی که با سران عالی رتبه نظام برگزار شد تقسیم کار ملی برای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفته است و دستگاه های متولی برای مقابله با آسیب های اجتماعی مشخص شدند.
 
وی اضافه کرد: دو موضوع را به طور مشخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده گرفته است که یکی بحث حمایت از آسیب های اجتماعی کودکان و دیگری بحث زنان سرپرست خانوار است که سازمان بهزیستی که از توابع وزارت تعاون است مسئولیت آن را بر عهده دارد و در بحث طلاق سازمان بهزیستی نقش محوری را ایفا می کند.

مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان را یکی از 5 استان اول کشور در زمینه بازماندگی کودکان از تحصیل دانست و افزود: یکی از مباحث مهم حوزه های فعالیت وزارت تعاون بحث بازماندگی کودکان از تحصیل است چرا که بازماندگی از تحصیل فقر بین نسلی را تشدید می کند و در نسل های بعدی تداوم پیدا می کند.

وی ادامه داد: در استان خوزستان در مقطع ابتدایی 12 هزار کودک باز مانده از تحصیل وجود دارد. کار بسیار مهمی که در این زمینه صورت گرفته است تکمیل بانک اطلاعاتی این کودکان است که در حال حاضر در چه وضعیتی و در کجا هستند. کردونی در ادامه دلایل مهم بازماندگی از تحصیل را برشمرد و افزود: مهم ترین دلایل بازماندگی از تحصیل فقر، معلولیت، دو زبانه بودن کودکان، کوچ نشین بودن، فقدان وسایل ارتباطی در بعضی از مناطق است.

کردونی مهم ترین دغدغه را برگرداندن کودکان به مدارس دانست و افزود: هر موسسه خیریه که در شهرستان ها فعالیت کند و می تواند بچه ها را به مدرسه برگرداند حاضر به انعقاد تفاهم نامه و تخصیص بودجه هستیم تا بچه ها را به مدرسه برگردانند. در موضوع سرپرست خانوار نیز اگر موسسه خیریه طرح مشخصی داشته باشد ما حمایت می کنیم.

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از صحبت های خود به لزوم ارتقا فعالیت های سازمان های مردم نهاد و خیرین برای مقابله با آسیب های جدیدی که در استان خوزستان بروز کرده است اشاره کرد و گفت: در شوش در چند ماه گذشته یکی دو نفر بر سر منابع آب کشته شدند، در شادگان تیراندازی صورت می گیرد و در ایذه برخی از آسیب ها رو به رشد است. لذا لازم است حوزه فعالیت های سازمان های مردم نهاد جدیدتر تعریف شود.

وی ادامه داد: چالش مهم آینده خوزستان مسائل زیست محیطی است که تنها به سازمان های محیط زیستی مربوط نمی شود بلکه دیگر موسسه ها هم باید به این مقوله ورود کنند. کردونی فعالیت های داوطلبانه را بر سلامت افراد و جامعه موثر دانست و اضافه کرد: در کشورهای اروپایی از هر 3 بزرگسال 1 نفر درگیر کار خیر است و کشورهای نروژ و آمریکا در این زمینه پیشتاز هستند. 

وی افزود: ارزش اقتصادی فعالیت های داوطلبانه در برخی از این کشورها قابل توجه است به عنوان نمونه آلمان 117 میلیون دلار ارزش اقتصادی فعالیت داوطلبانه دارد، آمریکا 621 میلیون دلار و استرالیا 49 میلیون دلار ارزش این فعالیت هاست. لذا در خواستی که داریم تشویق مردم برای انجام کارهای داوطلبانه در حوزه های مختلف است. کار داوطلبانه تنها پرداخت پول نیست بلکه یک معلم می تواند تدریس کند، یک پزشک معالجه داشته باشد و یک راننده بیماران را جا به جا کند.












 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار