اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به افزایش ارتفاع سطح آب در تالاب هورالعظیم و رهاسازی آب تالاب در پی به خطر افتادن دایک مرزی گفت: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در روزهای اخیر، در حال حاضر دایک مرزی این تالاب در بخش ایرانی دیگر در معرض تهدید شکستن قرار ندارد.
 
فرامند هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت آبگیری تالاب هورالعظیم و همچنین دایک مرزی این تالاب، اظهار کرد: به دنبال بارش‌های اخیر و همچنین بالا آمدن افزایش دبی رودخانه کرخه،‌ سطح آب تالاب هورالعظیم افزایش یافته است و با توجه به این‌که دایک مرزی این تالاب با کشور عراق با تهدید شکستن مواجه شده بود، رهاسازی آب این تالاب به سوی 5 هزار هکتار از اراضی خشک شده این تالاب در روزهای اخیر انجام شد.
 
وی افزود: در حال حاضر رهاسازی آب تالاب هورالعظیم به سوی این اراضی که در اختیار  شرکت مهندسی و توسعه نفت(شرکت متن) قرار دارد، در حال انجام است و نیروهای هنگ مرزی و سازمان آب و برق و مرزبانی نیز در حال حفاظت از دایک مرزی تالاب هورالعظیم با کشور عراق هستند.
 
معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: خوشبختانه دایک مرزی تالاب هورالعظیم در حال حاضر دیگر در معرض تهدید شکستن قرار ندارد.

برچسب ها: هورالعظیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار